naftotopos.gr forum
http://www.naftotopos.gr/forum/

Γρυποκάϊκο
http://www.naftotopos.gr/forum/viewtopic.php?f=26&t=329
Σελίδα 2 από 3

Συγγραφέας:  Thanasis [ 01 Μαρ 2013 - 16:03 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Γιώργο βλέπω ότι δίνεις σημασία στην λεπτομέρεια και όπως όλοι ξέρουμε, αυτό κάνει την διαφορά...
Θα επισημάνω τις διακοσμητικές "χαρακές" σε όλο το μήκος επάνω στο σωτρόπι καθώς και τις ροδέλες στις "τζαβέτες" (μεγάλες βίδες). :!:
Κάτι τέτοια, μικραίνουν την διαφορά ανάμεσα σε παρουσιαστικό μοντέλου και πραγματικού σκαριού.
Thx

Συγγραφέας:  GiorgosB [ 06 Μαρ 2013 - 11:41 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Θανάση ευχαριστώ...προσπαθώ για το καλύτερο. Όταν κάποια πράγματα τα έxεις δεί απο κοντά, σου είναι δύσκολο να τα παραλήψεις όταν φτιάχνεις μοντέλα...
Συνεχίζοντας το γρυποκάϊκο, το έβγαλα απο το (ΝΒ) και πρόσθεδα δύο λούρους σε κάθε πλευρά.
Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Ευχαριστώ

Συγγραφέας:  GiorgosB [ 09 Μαρ 2013 - 17:08 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Χαιρετώ.
Ξεκινώντας το πρώτο πέτσωμα στο μοντέλο, πρόσθεσα απο ένα μαδέρι σε κάθε πλευρά και στο ύψος της κουπαστής.
Στο στάδιο δε αυτό, αποφάσισα να κρατήσω μόνιμα στην θέση τους, τα μικρά δοκαράκια ανάμεσα στους νομείς.

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Στην συνέχεια πρόσθεσα το εσωτερικό μαδέρι της κουπαστής το "μπακαλάρι".

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Ευχαριστώ

Συγγραφέας:  yapanta [ 09 Μαρ 2013 - 18:00 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Γιώργο, παρατηρώντας τη δουλειά σου να μη σου πώ οτι ζηλεύω, αλλά έχω ήδη αρχίσει να το σκέφτομαι σοβαρά να βάλω μπροστά και το δικό μου καρνάγιο. Έχεις βάλει και εσύ ενισχύσεις ανάμεσα στους νομείς στο ύψος της κουπαστής, πολύ καλή πρακτική ειδικά όταν θέλεις να δουλέψεις επάνω στη κουπαστή με στέραιες κατασκευές.
Παρατηρώ σε πλώρη και πρύμνη μία "μασίφ" εσωτερική κατασκευή. Μας εξηγείς αυτή σου την κατασκευαστική προσέγγιση;
Ευχαριστώ

Συγγραφέας:  GiorgosB [ 10 Μαρ 2013 - 08:24 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Γιάννη ευχαριστώ για το σχόλιο.
Σε ότι αφορά τα μαδεράκια ανάμεσα και ψηλά στους νομείς, ναι το βρίσκω πολύ καλή πρακτική και ειδικά σε "ανοιχτά" σκάφη, όπου οι νομείς και αναπαριστώμενοι ως πραγματικοί, είναι αδύναμοι για την κλίμακα.
Ίσως αυτό να τεθεί ως "πρόβλημα" σε μοντέλα όπου στις κουπαστές θα πρέπει να προσαρμοστούν μπιγότες, αλλά νομίζω θα είναι μία καλή πρόκληση.
Για το "μασίφ" τμήμα της πλώρης -πρύμνης έχω περιγράψει προηγούμενα ότι αποτελούν τα δύο "σώψωμα" (συμπαγή κομμάτια ξύλου και στα πραγματικά σκάφη) και όπου πάνω τους στηρίζω μέρος των μαδεριών του πετσώματος.
Όπως βλέπει στην πρώτη φωτο, αυτή η τεχνική-πρακτική μου έδωσε την δυνατότητα να καρφώσω επάνω τους, το πρώτο μαδέρι.
Γενικότερα θεωρώ ότι τα "σώψωμα" σε μοντέλα, βοηθάνε στο να καρφώνεις και να ξεκαρφώνεις (και όχι να κολλάς επάνω στα ποδοστάματα) τα πρώτα μαδέρια ή τις φούρμες, όταν βρίσκεσαι στο στάδιο της "διερεύνησης" του βιαρίσματος ή της μορφής του σκάφους μοντέλου. Επιπλέον σε γάστρες όπου τα μαδέρια υφίστανται "μεγάλες" στρεβλώσεις για να ακουμπίσουν στην κατάλληλη θέση στα ποδοστάματα, τουλάχιστον εγώ εμπιστεύομαι το κάρφωμα...
Θα ήθελα να δώ και την παρουσίαση του δικού σου μοντέλου, δίπλα στην δική μου.... ;)
Ευχαριστώ

Συγγραφέας:  GiorgosB [ 14 Μαρ 2013 - 12:38 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Χαιρετώ. Ακόμα λίγη δουλειά το προηγούμενο διάστημα....
Τοποθέτησα τις κουπαστές και το δεύτερο μαδέρι του πρώτου πετσώματος.

Εικόνα

Εικόνα

Πρίν ξεκινήσω να τοποθετώ μαδέρια απο την καρίνα και μη μπορώντας να αντισταθώ στον εαυτό μου...κάτω απο τις έδρες των νομέων, μορφοποίησα τα μιξόδια (σειρά απο τρύπες για την περισυλλογή του θαλ.νερού.)
Στην συνέχεια προχώρησα με το ντουρέλο και τον καβαλάρη

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

και ολοκλήρωσα το πρώτο πέτσωμα.

Εικόνα

Εικόνα

..................Εικόνα

Ευχαριστώ

Συγγραφέας:  Thanasis [ 14 Μαρ 2013 - 14:36 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Γιώργο, αρχίσαμε να "έχουμε εικόνα" του τι να περιμένουμε.. :!:
Thx

Συγγραφέας:  GiorgosB [ 25 Μαρ 2013 - 09:54 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Χαιρετώ.
Μετά το πρώτο πέτσωμα, συνέχισα με το δεύτερο με ξύλο κελεμπέκι.
Ανάμεσα στα μαδέρια πέρασα λευκό χρώμα, γιατί ήθελα να ξεχωρίζουν οι αρμοί μετά το τελικό βάψιμο.

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Στην φάση αυτή προσάρμοσα και ενισχυτικές μεταλλικές κατασκευές στα ποδοστάματα.

Εικόνα

Εικόνα

Συγγραφέας:  GiorgosB [ 25 Μαρ 2013 - 10:03 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Έφτασε η στιγμή ν' ασχοληθώ με το εσωτερικό του σκαριού και όπως συνηθίζω, προηγήθηκαν μερικά σχέδια βασισμένα στις περιγραφές του βιβλίου.

Εικόνα

Εικόνα

Στην συνέχεια πέρασα τους πάγκους (καθίσματα κωπηλατών) και τα καμάρια για το κάσαρο στην πρύμνη του σκάφους.

Εικόνα

Εικόνα

Ευχαριστώ

Συγγραφέας:  PETRAN [ 25 Μαρ 2013 - 22:08 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Γιώργο καλησπέρα και από μένα μου αρέσει μέχρι εδώ και όπως λέει και ο Θανάσης φαίνεται πως θα καταλήξει . Μου αρέσει η σημασία που δίνεις στην λεπτομέρεια , οι καθαρές γραμμές , η καλή και σωστή εφαρμογή και το εσωτερικό είναι .......όλα τα λεφτά .
Καλή συνέχεια .
Αντώνης .

Συγγραφέας:  EliasTzanos [ 26 Μαρ 2013 - 15:26 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Καλησπέρα Γιώργο

Με λίγα λόγια ‘‘πολύ μερακλίδικη δουλειά’’ . . .
Δυο απορίες: γιατί το δεύτερο πέτσωμα και τι μήκος έχει . . .

Ηλίας

Συγγραφέας:  GiorgosB [ 27 Μαρ 2013 - 16:24 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Ηλία χαιρετώ και σ' ευχαριστώ για το σχόλιο.
Το μοντέλο κατασκευάζεται σε κλίμακα 1:20, θα έχει ολικό μήκος 720 mm και μέγιστο πλάτος 135 mm.
Θεωρώ ότι το διπλό πέτσωμα παρά τον διπλό κόπο και χρόνο, τουλάχιστον σε μένα, κάνει ευκολότερη την δουλειά...
Με το πρώτο πέτσωμα σου δίνεται η ευκαιρία να μελετήσεις τις γραμμές του σκάφους-μοντέλου, να δείς τα σημεία που θέλουν προσοχή, να "λειάνεις" τις καμπύλες και να γεμίσεις τα κενά, ειδικά κι όταν έχεις λίγους νομείς...Είναι σαν να κάνεις μία "ανώδυνη" πρόβα του κανονικού πετσώματος.
Με το δεύτερο-τελικό πέτσωμα, ξέρεις πλέον πως θα "περπατήσεις" και έχεις παντού απο κάτω, υπόστρωμα στήριξης.
Ευχαριστώ και καλή συνέχεια στο δικό σου μοντέλο.

Συγγραφέας:  GiorgosB [ 31 Μαρ 2013 - 16:15 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Αντώνη-Ηλία σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια.
Η εσωτερική διαρρύθμιση σε συνδιασμό με τα διακοσμητικά, ήταν ένα απο τα σημεία που έπρεπε να δώσω προσοχή, γιατί αυτά θα αναδείκνυαν την ιδιαιτερότητα αλλά και τον χαρακτήρα του σκάφους.
Εκτός απο τα εξωτερικά διακοσμητικά πλώρης και πρύμνης υπήρχε ένας εσωτερικός καθρέφτης και κάποιες ιδιόμορφες και διακοσμημένες μπίντες. Και πάλι μερικά σχέδια σε χαρτί κρίθηκαν απαραίτητα.

Εικόνα

Εικόνα

Και απο το χαρτί στο ξύλο...

Εικόνα

Εικόνα

Συγγραφέας:  GiorgosB [ 31 Μαρ 2013 - 16:28 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Οι μπίντες και ο πλωριός καθρέφτης (ανθέμιο).

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

........................Εικόνα

Ευχαριστώ

Συγγραφέας:  blackglaze [ 01 Απρ 2013 - 07:29 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Καλη σας μερα και καλο μηνα!

Γιωργο...ποσο ομορφο θα το κανεις ακομα? εχεις αγγιξει την τελειοτητα!
Ειλικρινα συγχαρητηρια!

Συγγραφέας:  vagelischantziaras [ 01 Απρ 2013 - 12:32 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Γεια σου Γιώργο
Παρακολουθώ ‘’ σιωπηλά ‘’ την θαυμάσια δουλειά που κάνεις .
Τα θερμά μου συγχαρητήρια .
Βαγγελης

Συγγραφέας:  EliasTzanos [ 02 Απρ 2013 - 11:37 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Γιώργο καλημέρα
Tι άλλο να πούμε . . . . . . συγχαρητήρια.
Ηλίας

Συγγραφέας:  gregkam [ 02 Απρ 2013 - 19:29 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Συγχαρητήρια Γιώργο, θαυμάσια δουλειά σε όλα της τα στάδια.

Γρηγόρης

Συγγραφέας:  PETRAN [ 05 Απρ 2013 - 14:53 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Γιώργο καλησπέρα και από μένα όσο πάει γίνεται και πιο όμορφο . Τα στολίδια θα τα σκαλίσεις ; Βλέπω ότι με το σχέδιο-σκίτσο τα πας καλά οπότε πιστεύω ότι ένα μικρό σκάλισμα θα τους έδινε όγκο και θα ....απογείωνε το πλεούμενο .
Καλή συνέχεια .
Αντώνης

Συγγραφέας:  GiorgosB [ 05 Απρ 2013 - 19:46 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Σας ευχαριστώ όλους που παρακολουθείτε την παρουσίαση και για τα καλά σας λόγια...
Αντώνη σκέπτομαι να μην σκαλίσω περισσότερο τα διακοσμητικά του σκάφους, αλλά να τα προσέξω ιδιαίτερα στον χρωματισμό.
Λοιπόν συνέχισα με την εσωτερική διαρύθμιση και κατασκεύασα δύο μικρά ράφια που τοποθετήθηκαν κάτω απο τα πρόστεγο και επίστεγο.

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Συγγραφέας:  GiorgosB [ 05 Απρ 2013 - 19:48 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Σύμφωνα με τις περιγραφές του βιβλίου αλλά και άλλων πηγών, κάτω απο τους πάγκους, υπήρχαν αφαιρούμενα μαδέρια, ως υποπόδια βοηθητικά κατά την κωπηλασία. Αυτά τα ονόμαζαν "μπασαμάκια" λέξη προερχόμενη απο το Τουρκ. "basamak"=σκαλί.
Και τα κατασκεύασα....

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Συγγραφέας:  GiorgosB [ 05 Απρ 2013 - 19:56 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Και ασχολήθηκα και με τα κουπιά και το τιμόνι.
Το σκάφος δεν είχε το γνωστό μας τιμόνι με δοιάκι, αλλά διευθύνονταν με ένα κουπί προσαρμοσμένο στην πρύμνη του.
Τα κουπιά στο άκρο τους ήταν ειδιαίτερα σχηματοποιημένα για μεγαλύτερη απόδοση.

Εικόνα

Εικόνα

...................Εικόνα

Ανυπομονώ να προχωρήσω με τα χρώματα.
Ευχαριστώ

Συγγραφέας:  Thanasis [ 05 Απρ 2013 - 19:59 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Γιώργο....ανυπομονούμε κι εμείς... :!:
Thx

Συγγραφέας:  GiorgosB [ 12 Απρ 2013 - 07:35 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Χαιρετώ.
Νομίζω δεν το έχω επισημάνει, αλλά πολλά απο τα μικρά κομμάτια δεν είχαν κολληθεί στην τελική τους θέση κι αυτό για να μπορούν να βαφούν ευκολότερα...
Τα χρώματα επελέγησαν από τις περιγραφές της βιβλιογραφίας, τις φωτογραφίες σημερινών αντίστοιχων σκαφών και την δική μου αισθητική.

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

...........................Εικόνα

Φτάνοντας στο τέλος της παρουσίασης θα ήθελα αρχικά να ευχαριστήσω όλους εσάς που θελήσατε να είστε συνοδοιπόροι μου.
Ευχαριστώ τον naftotopos.gr για την φιλοξενία, αλλά κυρίως για την αμέριστη παροχή πληροφόρισης σε κάθε αίτημα-απορία μου. Η έρευνα και η συμπαράσταση του ήταν συνεχής και ενδεικτικά αναφέρω ότι μου δόθηκαν στοιχεία απο την web βιβιογραφία: "Τα σκάφη αλιείας στην Προποντίδα" - "Οι ψαράδες στην Τριγλία" - "Τα καρνάγια στον παλιό και νέο Μαρμαρά" - "Μαρμαρινά σκαριά" - καθώς κι απο έρευνα παλαιών και νέων τέτοιων σκαριών σε Ελλάδα-Τουρκία-Βουλγαρία.

Το μοντέλο το ονόμασα "ΑΝΤΙΓΟΝΗ" και αφιερώνεται στον συγγραφέα Ακύλα Μήλλα του βιβλίου "Πρώτη Αντιγόνη-Τα Πριγκηπόνησα" αλλά και στους τότε ψαράδες των Πριγκηπόνησων, που φτιάχνοντας και υπηρετώντας αυτά τα σκαριά, συνέθεσαν μέρος της Ναυτικής μας παράδοσης.

Περισσότερες φωτογραφίες του μοντέλου μπορείτε να δείτε ακολουθώντας το link:
http://www.naftotopos.gr/index.php?opti ... 54&lang=el

Συγγραφέας:  vagelischantziaras [ 12 Απρ 2013 - 19:07 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Γρυποκάϊκο

Γεια σου Γιώργο
Δεν χρειάζεται να ξαναπώ συγχαρητήρια ,κ.λ.π .
Σ ευχαριστώ που μοιράστηκες μαζί μας την ολοκληρωμένη
κατασκευαστικη σου προσπάθεια.
Βαγγέλης

Σελίδα 2 από 3 Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/