Απάντηση στο θέμα  [ 7 δημοσιεύσεις ] 
ΞΕΚΙΝΗΜΑ 
Συγγραφέας Μήνυμα
Μέλος

Εγγραφη: 25 Φεβ 2018 - 08:56
Δημοσ.: 8
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση ΞΕΚΙΝΗΜΑ
Καλησπέρα

Προκειμένου να αρχίσω τη πρώτη μου κατασκευή προσανατολίζομαι στα σχέδια, που κατέβασα από το naftotopo, του αλιευτικού τρεχαντηριού με κλίμακα 1: 20. Τα σχέδια τα φόρτωσα στο autocad γιατί με βολεύει καλύτερα για την επεξεργασία τους.
Μετά από διάβασμα στο forum και στο βιβλίο του Δαμιανίδη, έχω καταλήξει στα εξής και παρακαλώ για τα φώτα σας.
1.Για τη κατασκευή της καρίνας και των νομέων θα χρησιμοποιήσω κόντρα πλακέ θαλάσσης. Το πάχος της καρίνας από το σχέδιο είναι 4 mm. Δεν γνωρίζω ποιά πρέπει να είναι η διατομή των νομέων.
2. Το πάχος των σανίδων του πετσώματος αναφέρεται ότι είναι περίπου 3 cm, άρα στη κλίμακα 1:20 πρέπει να είναι 1,5 mm.
3. Το πέτσωμα θα γίνει με οξιά ή με άλλο ξύλο;
4. Στο σχέδιο δεν εμφανίζονται στοιχεία για το ακράπι της καρίνας. Φαίνονται βέβαια που πατάνε οι νομείς 0, 12 και 13 αλλά δεν γνωρίζω άλλα στοιχεία για τη κατασκευή του, όπως διατομή, βάθος εγκοπών, τελείωμα στην πρύμνη και στην πλώρη καθώς και αν πρέπει να γίνουν εγκοπές και στους νομείς.
4. Το πλάτος του τρεχαντηριού, μετρώντας το μεσαίο νομέα, είναι 4,24 μ.

Αυτά για το ξεκίνημα. Οι απορίες μου είναι πάρα πολλές αλλά προσπαθώ να τις βάλω σε μια σειρά ανάλογα με τη φάση κατασκευής.

Σπύρος


12 Μαρ 2018 - 19:12
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 559
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: ΞΕΚΙΝΗΜΑ
Σπύρο χαιρετώ.
Αρχικά εύχομαι καλό δρόμο…
Σε συνέχεια η δική μου ερώτηση είναι ποια τεχνική σκέπτεσαι ν’ ακολουθήσεις.
Υπάρχει η τεχνική «πέτσωμα σε ολόσωμους νομείς» και η τεχνική «πέτσωμα σε κανονικούς νομείς».
Εκτιμώντας ότι μάλλον θα ακολουθήσεις την πρώτη ως ευκολότερη, θα σου πώ ότι αυτή προβλέπει το ύψος όλων των ολόσωμων νομέων να φτάνει μέχρι την κουβέρτα-δηλαδή δεν φαίνονται-και στην συνέχεια κατασκευάζεις και προσθέτεις τμήματα νομέων πάνω από την κουβέρτα και εσωτερικά του παραπέτου.

Ρίξε μία ματιά στο άρθρο "Τροποποίηση Ναυπηγικού σχεδίου σε Μοντελιστικό"
http://www.naftotopos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=170:naval-drw-to-modeling&catid=96&Itemid=490&lang=el

Α. Οπότε απαντώντας στην πρώτη σου ερώτηση θα σου πω ότι δεν έχει τόση σημασία το πάχος των «ολόσωμων νομέων» αφού δεν θα φαίνονται. Αν έχεις κοντραπλακέ 4mm για την καρίνα χρησιμοποίησε το ίδιο και για τους νομείς. Αν δεν έχεις 1-2mm διαφορά δεν έχουν σημασία.
Ακολουθώντας την τεχνική «πέτσωμα σε κανονικούς νομείς» τότε θα πρέπει να προσθέσεις κι άλλους νομείς και να λάβεις υπόψη σου όσα γράφονται στην σελίδα 193 του β. ΕΠΝ και μια ιδέα για τις διαστάσεις νομέων διάφορων σκαφών από τους πίνακες της σελίδας 196.

Υπόψη ότι δεν είναι απαραίτητο να κατασκευάσεις την εμφανή καρίνα-ποδοστάματα από κόντρα πλακέ, εξαρτώμενα από την τεχνική που θα ακολουθήσεις.

Β. Το πάχος των σανιδιών του πετσώματος (εκτός από το σε μοντέλο Βαρκαλά στον τάκο της πρύμνης) στα οξύπρυμνα σκάφη-μοντέλα στο μεγαλύτερο μέρος δεν φαίνεται. Οπότε μπορεί να είναι αυτό που σε διευκολύνει να το δουλέψεις…Αυτό που θα προσέξεις είναι ότι όπου φαίνεται το πάχος του, αυτό θα πρέπει να είναι το ανάλογο της κλίμακας. (πχ τελείωμα κουπαστής).

Γ. Το πέτσωμα μπορεί να γίνει με ότι ξύλο επιθυμείς αρκεί να μπορείς να το προμηθευτείς και να το δουλέψεις.

Δ. Το σχέδιο εμφανίζει τις ναυπηγικές γραμμές του σκάφους μοντέλου. Δεν εμφανίζει τις λεπτομέρειες στις οποίες αναφέρεσαι γιατί είναι θέμα τεχνικής κατασκευής όπως το έθεσα αρχικά.

Ε. Δεν καταλαβαίνω την τελευταία σου ερώτηση…?

Θεωρώ πως η μελέτη του άρθρου που σε παραπέμπω θα σου λύσει απορίες και για επιπλέον διευκρινήσεις θα είμαστε εδώ…

Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


12 Μαρ 2018 - 21:07
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 25 Φεβ 2018 - 08:56
Δημοσ.: 8
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: ΞΕΚΙΝΗΜΑ
Θανάση ευχαριστώ για τις πολύ χρήσιμες πληροφορίες.
Σκέπτομαι να ακολουθήσω τη τεχνική με τους κανονικούς νομείς. Θα διαβάσω αυτά που μου προτείνεις και θα επανέλθω με νέες απορίες.
Βρίσκω πολύ ενδιαφέρον το στάδιο της μελέτης και της έρευνας για να καταλάβω τον τρόπο κτισίματος αυτών των ωραίων σκαριών.

Σπύρος


13 Μαρ 2018 - 12:05
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 559
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: ΞΕΚΙΝΗΜΑ
Σπύρο, θεωρώ πως ξεκινάς ακολουθώντας τον δύσκολο δρόμο, 'ομως δεν θα σε αποτρέψω, γιατί απο αυτόν θα μάθεις περισσότερα. Απλά θα επισημάνω ότι λόγω δυσκολιών, ο μόνος κίνδυνος που υπάρχει είναι ν' απογοητευθείς. Δείξε όχι τόσο υπομονή όσο επιμονή... :!:

Θα σε βοηθήσει πολύ να διαβάσεις τις δημοσιεύσεις που έγιναν στα παρακάτω links και αφορούν την κατασκευή ενός μοντέλου σε κανονικούς νομείς.

http://www.naftotopos.gr/forum/viewtopic.php?f=31&t=125

http://www.naftotopos.gr/forum/viewtopic.php?f=31&t=138

Καλή συνέχεια.
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


13 Μαρ 2018 - 19:47
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 25 Φεβ 2018 - 08:56
Δημοσ.: 8
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: ΞΕΚΙΝΗΜΑ
Καλησπέρα,

Θανάση διάβασα τις πολύ χρήσιμες δημοσιεύσεις και τώρα φυσικά αρχίζουν οι απορίες:

1. Σκοπεύω να κατασκευάσω το τρεχαντήρι με σχέδια που υπάρχουν στο ναυτότοπο με κλίμακα 1:20. Από τα σχέδια δεν μπορώ να καταλάβω την διαμόρφωση της εσωτερικής πλευράς του πλώριου ποδοστάματος γιατί καλύπτεται από το πέτσωμα. Υπάρχει κάποιο περισσότερο κατατοπιστικό σχέδιο;
2. Μου άρεσε η κατασκευή των νομέων από 3 κομμάτια (έδρα και σκαρμούς) και σκοπεύω να την εφαρμόσω. Όμως κατά την τοποθέτησή του νομέα στην καρίνα ο σκαρμός θα έχει μια παράλληλη μετατόπιση κατά τον διαμήκη άξονα σε σχέση με την έδρα, ίση με το μήκος του. Δηλαδή θα είναι μετατοπισμένος κατά το μήκος του από την θέση που φαίνεται στο σχέδιο, αλλάζοντας έτσι την διαμόρφωση της καμπυλότητας του σκάφους. Δεν ξέρω αν το περιγράφω σωστά και αν έχει όντως κάποια επίπτωση αλλά μου δημιουργήθηκε αυτή απορία και θα ήθελα διευκρινήσεις.
3. Το μοντέλο θα έχει μήκος 65 cm και στα σχέδια περιλαμβάνονται 14 νομείς. Πόσους νομείς θεωρείς ότι πρέπει να φτιάξω για να προσεγγίσω το πραγματικό;
4. Θα βοηθήσει το ναύβαθρο στην κατασκευή;
5. Και μια τελευταία (προς το παρόν) ερώτηση. Αν κατασκευάσω τσούντα δεν χρειάζεται η κατασκευή του ασσού στο πλώριο ποδόσταμα;

Ευχαριστώ,

Σπύρος


18 Μαρ 2018 - 18:56
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 559
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: ΞΕΚΙΝΗΜΑ
Σπύρο χαιρετώ.
Πολύ καλές οι απορίες σου, αυτό δείχνει ότι έχεις μελετήσει… :!:
Οι απαντήσεις μου:
1. Αυτό που δεν βλέπεις στο σχέδιο και αφορά την διαμόρφωση της εσωτερικής πλευράς του πλωριού ποδοστάματος απεικονίζεται πολύ καλά στην εικόνα 217 στην σελ. 182 του βιβλ. ΕΠΝ. Και πάλι σου λέω ότι επειδή είναι θέμα τεχνικής, δεν καθορίζονται περισσότερες λεπτομέρειες στο σχέδιο που διατίθεται.
2. Οι νομείς κατασκευάζονται για να τηρήσουν το σχήμα της γάστρας κι όχι το αντίθετο.
Δεν ξέρω αν κατά την μελέτη σου έχεις επισημάνει δύο πράγματα;
α. Στο μέσον της γάστρας συνήθως υπάρχει κάποιος αριθμός ίδιων νομέων και
β. ότι οι σκαρμοί, από το μέσον και πρός την πλώρη ή την πρύμνη βρίσκονται πρός το μέρος των ποδοσταμάτων…Δηλαδή στο μέσον της γάστρας οι έδρες είναι αντικριστές…
Σε συνάρτηση των παραπάνω, η γραμμή του ναυπηγικού σχεδίου που καθορίζει έναν νομέα, είναι η γραμμή (ενδιάμεσα) που ενώνει την έδρα με τους σκαρμούς και τα μαντάλια.
3. Εξαρτώμενα από το άν το μοντέλο σου θα είναι κατά ένα μέρος ανοιχτό (αν θα φαίνεται το εσωτερικό-αμπάρι) ή αν η μία πλευρά του θα έχει τμηματικό πέτσωμα, όποτε αναφέρεσαι σε νομείς (σκαρμούς) που θα φαίνονται, τότε θεωρώ πως θα πρέπει να προσθέσεις - «δείχνεις» τουλάχιστον τους διπλάσιους. Ρίξε μία ματιά στην σελίδα 193 του βιβλ. ΕΠΝ.
4. Μόνο το ναύβαθρο θα σε βοηθήσει σε αυτήν την κατασκευή.!!! Είναι το μόνο εργαλείο που σου επιτρέπει να ελέγχεις και να διορθώνεις την καμπυλότητα των νομέων κατά την διαδικασία…
5. Στα πραγματικά σκάφη, η τσούντα κατασκευάζεται γιατί εκεί επάνω θα στηριχθούν (καρφωθούν) τα μαδέρια του πετσώματος ενώ ο ασσός γίνεται για να «χωνεύουν» τα σόκορα των μαδεριών του πετσώματος και για να επιτυγχάνεται η μόνωση (καλαφάτισμα).
Στα μοντέλα στην τεχνική όπου προσθέτεις καρίνα-ποδοστάματα αφού έχεις ολοκληρώσει την γάστρα δεν κατασκευάζεις ασσό, αλλά αυτό δεν σε αφορά αφού σκέπτεσαι να προχωρήσεις «παραδοσιακά»…
Ελπίζω να κατάλαβα τις ερωτήσεις σου…

Καλή συνέχεια
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


19 Μαρ 2018 - 15:22
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 25 Φεβ 2018 - 08:56
Δημοσ.: 8
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: ΞΕΚΙΝΗΜΑ
Θανάση όχι μόνο κατάλαβες τις ερωτήσεις μου αλλά οι απαντήσεις σου μου τις έλυσαν πλήρως.
Ευχαριστώ.

Σπύρος


20 Μαρ 2018 - 19:08
Προφίλ
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Απάντηση στο θέμα   [ 7 δημοσιεύσεις ] 

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.


Μετάφραση Γιάννης Ορφανίδης