Παύλο χαιρετώ.
Θα προσπαθήσω, να απαντήσω τις απορίες σου…
Σε ότι αφορά το ξύλο Λεμονιάς δεν το έχω δουλέψει, αλλά από ό,τι λένε άλλοι μοντελιστές:
Eίναι σκληρό ξύλο με καλά «νερά», δουλεύεται εύκολα, και είναι καλή επιλογή για μικροαντικείμενα, ιστούς και κατάρτια…
Εκτιμώ και για μαδέρια στο πέτσωμα, αν και δεν ξέρω πόσο εύκολο είναι να βρεθεί και αν είναι συμφέρον το κόστος του…
Σε ότι αφορά το μοντέλο. Οι υπερκατασκευές είναι θέμα επιλογής…
Ένα πραγματικό σκάφος, ανάλογα συνήθως και με την προοριζόμενη χρήση του, μπορούσε να έχει δύο –μία ή και καμία υπερκατασκευή (πρόστεγο ή καμπούνι για πλώρη-επίστεγο ή κάσσαρο για πρύμνη).
Έτσι λοιπόν και στο σχέδιο του μοντέλου δίνεται την «γενική κατεύθυνση» και ό,τι άλλο είναι θέμα επιλογής.
Όπως θα δείς και στα κατασκευασμένα μοντέλα, αυτό του κ. Μάρα δεν έχει κάσσαρο…
Επίσης όπου υπάρχει υπερκατασκευή δεν σημαίνει ότι από κάτω δεν υπάρχουν καμάρια…όχι ίσως σε όλο το μήκος τους, αλλά υπάρχουν. Τα καμάρια αποτελούν ενισχυτικό στοιχείο της κατασκευής της γάστρας.
Το καμπούνι και το κάσσαρο μπορείς να τα κατασκευάσεις αφού έχεις σχηματίσεις την γάστρα με όλα τα καμάρια, και προσθέσεις νέα καμάρια (στους νομείς 1,2 και 7,8), πάνω από τα καμάρια της κουβέρτας (κατάστρωμα).
Μπορείς ακόμη ξεκινώντας από τους νομείς 2 και 7, (ή από άλλους προς το μέσον) στο ύψος του επιπέδου των καμαριών και μέχρι τα ποδοστάματα πρύμνης- πλώρης, να προσθέσεις «λούρους» επάνω στους νομείς. Στην πράξη όπως το περιγράφεις «πατουρίτσες με πηχάκια».
Επάνω σ’ αυτά τα νέα καμάρια και τους «λούρους» θα στηρίξεις τα μαδέρια των υπερκατασκευών.
Στην φωτο (αφορά τρεχαντήρι) μπορείς να δείς στην υπόδειξη Α τα ελλιπή καμάρια και στην Β τα νέα, για την στήριξη του κάσσαρου.
Ελπίζω να βοήθησα…
Thx
