Απάντηση στο θέμα  [ 54 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3  Επόμενο
Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30) 
Συγγραφέας Μήνυμα
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Thanasis έγραψε:
Γιάννη δεν τίθεται θέμα πίεσης, γιατί κι αν ακόμα ξεκινήσει κάποιος το πέτσωμα απο το ύψος της κουβέρτας, κάποια φούρμα θα κρατάει τον "κομμένο" νομέα με αντιστήριξη στους άλλους νομείς....
Thx


Σωστός... με την προϋπόθεση όμως οτι το σκαρί μας χτίζεται "παραδοσιακά" και όχι με γεμάτους νομείς! :D

Επι την ευκαιρία όμως, "ψαχουλεύοντας" λίγο τις φωτογραφίες μου από το Γατζάο, βρήκα την παρακάτω φωτογραφία η οποία έχει από μόνη της ένα μικρό ενδιαφέρον.

Έχοντας τοποθετήσει από την μία πλευρά τον ένα λούρο και με την προϋπόθεση βέβαια οτι το μοντέλο μας είναι τοποθετημένο σε επίπεδο τραπέζι και ζυγισμένο δεξιά - αριστερά, με την βοήθεια ενός μικρού αλφαδιού, βρίσκουμε ένα - ένα τα σημεία όπου θα περάσει ο απέναντι λούρος!
Επιστημονικό; ... δε νομίζω! :lol:

Εικόνα

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


28 Φεβ 2011 - 16:23
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Είναι νομιζω καιρός παδιά, να δώσω λίγο συνέχεια στην κατασκευή του Γατζάο, το οποίο βρίσκεται (δυστυχώς) ακόμη στη φάση του πετσώματος. Μέχρι να τελειώσει, όπως φαίνεται, θα επανέρχομαι αρκετές φορές. Ελπίζω αυτό να βοηθά... παρά να κουράζει.

Για το αρχείο τώρα, αλλά και για όλους τους φίλους που ενδεχομένως να θέλουν να παρακολουθήσουν την κατασκευή αυτή βήμα - βήμα, κρατώ εγώ "σημειώσεις..." :mrgreen:

Αυτό όμως που έχει αρχίσει να αναδικνύεται και έχει αρχίσει να αποκτά ένα επιπλέον ενδιαφέρον, είναι η μαγεία των έντονων καμπύλων γραμμών του ιδιαίτερου αυτού σκαριού.

Πάμε λοιπόν...

Καμπυλωμένες οι σανίδες πρίν τοποθετηθούν...
Εικόνα

Το πρυμνιό ποδόσταμα...
Εικόνα

Εικόνα

Το πλωριό ποδόσταμα...
Εικόνα

Εικόνα

Άποψη της γάστρας από το πρυμνιό ποδόσταμα...
Εικόνα

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


12 Μαρ 2011 - 19:23
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Μερικές φωτογραφίες που κατα τη γνώμη μου παρουσιάζουν κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον κατα τη φάση του πετσώματος.

...κόβοντας τη σανίδα και διαμορφώνοντας παράλληλα την ένωσή της με άλλη σανίδα στη μέση του νομέα
Εικόνα

Εικόνα

...σημαδεύοντας την κατάληξη της σανίδας στο πλωριό ποδόσταμα
Εικόνα

Πρόχειρα τοποθετημένες οι σανίδες για έλεγχο εφαρμογής τους
Εικόνα

Εικόνα

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


01 Απρ 2011 - 21:26
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 01 Δεκ 2010 - 19:38
Δημοσ.: 47
Τοποθεσια: Sparta-Athens-UK
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Γιάννη τα συγχαρητήριά μου.
Βασίλης


05 Απρ 2011 - 13:03
Προφίλ WWW
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Πριν προχωρήσω επιτέλους στο επόμενο στάδιο (και καλύτερό μου...) το τρίψιμο και το στοκάρισμα, λίγες φωτό με το πέτσωμα σε φάση ολοκλήρωσης!

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


16 Απρ 2011 - 18:38
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Το τρίψιμο της γάστρας είναι πλέον γεγονός. Έχει ολοκληρωθεί το πέτσωμα και το σκαρί μας έχει πάρει πλέον την μορφή που χαρακτηρίζει τον τύπο του. Γατζάο... το συγκεκριμένο, Τρεχαντήρι ή Πέραμα κάποιο άλλο.
Σε αυτή τη φάση κάνουμε μία πρώτη συνειδητή "παύση εργασιών" για να περιεργαστούμε αλλά και να αγγίξουμε με τα ίδια μας τα χέρια, αυτό το μικρό κομμάτι της ξυλοναυπηγικής μας ιστορίας & παράδοσης. Τέλος, προχωράμε στις τελικές εργασίες διαμόρφωσης της γάστρας που είναι η λείανσή της, αλλά και το σφράγισμα των όποιων κενών μεταξύ των σανίδων.

Το τρίψιμο με γυαλόχαρτο για τη τελειοποίηση της καμπυλότητας της γάστρας
Εικόνα

Το στοκάρισμα με ξυλόστοκο νερού. Καλύπτουμε (με το δάχτυλο) τη γάστρα με ένα λεπτό στρώμα στόκου και το αφήνουμε μέχρι να στεγνώσει καλά.
Εικόνα

Εικόνα

Αφού στεγνώσει καλά ο στόκος, ξανά προσεκτικό τρίψιμο μέχρι οι σανίδες μας να βγούν και πάλι στην επιφάνεια. Στο τέλος θα πρέπει να έχει μείνει στόκος μόνο εκεί που χρειάζεται. Κυρίως δηλαδή στα κενά μεταξύ των σανίδων του πετσώματος.
Εικόνα

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


20 Απρ 2011 - 21:51
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Μήν ήρθε η ώρα φίλοι μου και πάλι να ανοίξουμε το καρνάγιο μας; Τρόπος του λέγειν δηλαδή, διότι δυστυχώς δεν υπάρχει σταθερό σημείο για εργαστήριο στο σπίτι. Κάθε δυνατό και διαθέσιμο σημείο του σπιτιού, μετατρέπετε σε ένα πρόχειρο εργαστήρι και μετά (στο τέλος) άιντε να τα ξαναμαζεψεις. Αυτό ιδίως το σημείο της διαδικασίας είναι που το απεχθάνομαι και βαριέμαι πολύ περισσότερο από όλα. Να μη σας ζαλίζω όμως με περιττές γκρίνιες που δεν προσβλέπουν σε τίποτε εκτός από το να τα πώ σε κάποιον μήν και νιώσω καλύτερα.

Λοιπόν, στο προηγούμενο στάδιο είχαμε στοκάρει και τρίψαμε καλά τη γάστρα του Γατζάο μέχρι να βγούν και πάλι "στην επιφάνεια" οι σανίδες (τα μαδέρια) του πετσώματος. Όπου τώρα στο τέλος έχει μείνει στόκος, είναι γιατί σε εκείνα τα σημεία το πέτσωμα παρουσιάζει μικρά κενά ή βαθουλώματα. Αυτό συμβαίνει συνήθως σε πρόχειρες και βιαστικές δουλειές κατα το πέτσωμα, αλλά κυρίως, (όπως στη δική μας περίπτωση μας :) ) σε σκαριά με έντονη κυρτότητα αλλά και όταν οι σανίδες που έχουμε επιλέξει είναι ψιλές (δεν έχουν ικανό πάχος). Κατά το τρίψιμο δηλαδή, δεν έχουμε το περιθώριο να φέρουμε την επιφάνειά μας εκεί που πρέπει, φθάνοντας τις σανίδες στα όριά τους. Αυτή τη λεπτομέρεια, ας την έχουμε υπόψη μας σε μελλοντικές επιλογές μας για πάχος σανίδων πετσώματος. Να σημειώσω στο σημείο αυτό, οτι οι σανίδες που επέλεξα έχουν 1 χιλ πάχος, που ισοδυναμούν δηλαδή με μαδέρια πάχους 3 εκ. σε κλίμακα 1:1.

Η κατασκευή μας προχωρά παρακάτω με τη διαμόρφωση της απόχρωσης της γάστρας μας (με κάσια), για λόγους αισθητικούς θα πεί κανείς; Όχι! Γιατί επειδή σκοπεύω να περάσω με ένα παχύ στρώμα σίλερ τη γάστρα (τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά) για να σφίξει ο στόκος και η κατασκευή μας να γίνει πιό σταθερή.

Παρακάτω κάποιες φωτογραφίες μετά την χρωματική διαμόρφωση:

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


10 Οκτ 2011 - 12:45
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Αφού είδαμε παραπάνω τη χρωματική διαμόρφωση της γάστρας με κάσια, να δούμε παρακάτω και πως το σίλερ μπορεί να της δώσει πραγματική ζωντάνια... και χωρίς να έχει τριφτεί ακόμη. Τώρα ο στόκος (όπου έχει μείνει) έχει γίνει ένα σώμα με τη γάστρα μας.

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


10 Οκτ 2011 - 21:14
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 16 Ιαν 2011 - 21:54
Δημοσ.: 59
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Καλησπερα Γιαννη!

Ειναι ωραιο που ξεκινας παλι!

Για το σιλερ....

Μου εδειχνε ο κ,Ιωνας ενα ιστιοφορο που εφτιαχνε και ειχε περασει τη γαστρα του με σιλερ...οταν το επιασα στα χερια μου ειχε μια απιστευτη αισθηση!

Εχω κανει καποιες δοκιμες σε ξυλο και σε συνδυασμο με τριψιμο, εχει φοβερο αισθητικο αποτελεσμα!



Για το παχος 1χιλ. των σανιδων που χρησιμοποιησες...θεωρεις οτι το 1,5χιλ. θα ηταν το ιδανικοτερο?

_________________
ΜΠΑΜΠΗΣ.


10 Οκτ 2011 - 22:52
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
To σίλερ, ειδικά μετά το τρίψιμο, δίνει μία αίσθηση γυαλιού χωρίς όμως να δίνει τη γυαλάδα του λούστρου, ενώ παράλληλα τονίζει τα φυσικά χρώματα του ξύλου.
Ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα από το τρίψιμο μίας επιφάνειας με σίλερ, είναι η πολύ ψιλή πούδρα που δημιουργείται. Το τελευταίο όμως τρίψιμο πρέπει να γίνει με πολύ ψιλό γυαλόχαρτο.
Η σανίδα 1,5 χιλ., ναί.. στην περίπτωσή μου ίσως ήταν καλύτερη επιλογή.

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


10 Οκτ 2011 - 23:00
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 01 Δεκ 2010 - 19:38
Δημοσ.: 47
Τοποθεσια: Sparta-Athens-UK
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Γιάννη εύχομαι καλή συνέχεια και περιμένω να μάθω περισσότερες γνώσεις στα επόμενα στάδια της κατασκευής σου.
Θα είχα αρχίσει και εγώ τις κατασκευές από το μηδέν, αλλά βλέπεις έχω στοκάρει αρκετά κιτ.
Περιμένω λοιπόν τα επόμενα κατασκευαστικά στάδια.
Βασίλης


11 Οκτ 2011 - 19:34
Προφίλ WWW
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Ένα ακόμη μικρό βήμα προόδου. Έχοντας πλέον ολοκληρώσει τη βασική διαμόρφωση της γάστρας του Γατζάο, θα προχωρήσω τώρα στην ενίσχυση των ψηλότερων άκρων των νομέων, στο σημείο δηλαδή όπου αρκετά αργότερα θα προσαρμοστεί η κουπαστή, αλλά και άλλες ειδικές κατασκευές & εξαρτήματα που κατα κύριο λόγο σχετίζονται με τα ξάρτια του σκάφους.

Στα υψηλότερα άκρα λοιπόν των νομέων, θα τοποθετήσω μικρά κομμάτια ξύλου τετράγωνης διατομής, με ίδιο πάχος όσο εκείνο των νομέων στο σημείο αυτό. Τα ξύλα αυτά θα συνδέουν τους νομείς μεταξύ τους προσδίδοντας επιπλέον μία σημαντική ενίσχυση στο ύψος της κουπαστής, η οποία βέβαια θα μου φανεί χρήσιμη και κατα την τοποθέτηση και στήριξη των στοιχείων της ιστιοφορίας του σκάφους (βλ. ανεμόσκαλα, μακαράδες κ.λ.π.).

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτηση της ενίσχυσης των νομέων...
Εικόνα

Τώρα χρειάζεται σίγουρα κάποια διαμόρφωση (τρίψιμο κυρίως), τόσο από την πάνω πλευρά που θα ακουμπήσει η κουπαστή όσο και εσωτερικά ακριβώς κάτω από την κουπαστή, που θα τοποθετηθεί (αργότερα όχι τώρα) μία σανίδα (το μπακαλάρι). Προσωπικά το τρίψιμο θα το κάνω με ένα μικρό περιστροφικό τριβείο.
Εικόνα

Μία λεπτομέρεια μετά τη διαμόρφωση των ενσχύσεων και του πάχους των νομέων.
Εικόνα

Το στάδιο αυτό πλέον ολοκληρωμένο.
Εικόνα

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


23 Οκτ 2011 - 23:52
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 16 Ιαν 2011 - 21:54
Δημοσ.: 59
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
...οσο προχωραει η κατασκευη, ομορφαινει!

_________________
ΜΠΑΜΠΗΣ.


24 Οκτ 2011 - 23:03
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Μπάμπη, σε ευχαριστώ και χαίρομαι που αρέσει. Διατηρώ αρκετά καλή διάθεση για το Γατζάο, καθώς είναι και η πρώτη φορά που δεν με βιάζει τίποτε.
Η συνέχεια πάντως δεν θα αργήσει. :D

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


24 Οκτ 2011 - 23:12
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 16 Ιαν 2011 - 21:54
Δημοσ.: 59
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Μου αρεσει η δευτερη και η τριτη φωτογραφια και προσπαθω να φανταστω τα επομενα στοιχεια που θα βαλεις!

...θα παρακολουθω με ενδιαφερον :!:

_________________
ΜΠΑΜΠΗΣ.


24 Οκτ 2011 - 23:24
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 559
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Γιάννη πολύ ωραία δουλειά... :!:
Αυτό που κάνεις με την προσθήκη των ξύλινων κομματιών δεν το έχω ξανασυναντήσει.
Εγώ ενισχύω τους νομείς σε αυτό το ύψος, τοποθετώντας εσωτερικά ένα λούρο... στην πράξη το "μπακαλαρί".
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


25 Οκτ 2011 - 08:21
Προφίλ WWW
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Θανάση σε ευχαριστώ. Η αλήθεια είναι οτι τη συγκεκριμένη ενίσχυση των νομέων και της κουπαστής που εφάρμoσα στο Γατζάο, δεν την έχω δεί να καταγράφεται σε κάποια από τα γνωστά μας βιβλία, περιγραφικά όμως σαν τεχνική ή κατασκευαστική προσέγγιση, μου την έχει μεταφέρει ο ιδιος ο ιδιοκτήτης και κατασκευαστής του καραβόσκαρου ΑΙΓΑΙΩΤΙΣΑ.

Στο μοντέλο μας τώρα. Το επόμενο στάδιο έχει να κάνει με την τοποθέτηση των καμαριών μας, μόνιμα πλέον. Θα στρώσω δηλαδή το "έδαφος" για την κουβέρτα (το κατάστρωμα) του Γατζάο.

Σημαντικό όμως στο σημείο αυτό και πρίν βέβαια ξεκινήσω να τοποθετώ τα καμάρια, είναι να υπολογίσω την ακριβή θέση των καταρτιών του Γατζάο, με σκοπό να διαμορφώσω κατάλληλα τις βάσεις στήριξής τους στο κατώτερο επίπεδο της καρένας. Λαμβάνοντας υπόψη οτι το Γατζάο μας θα φέρει ιστιοφορία "Μπρατσέρα", το οποίο σημαίνει οτι θα έχει δύο κατάρτια με δύο ψάθες πανιά και στο μπαστούνι 2 με 3 φλόκους, συμβουλεύομαι τόσο τη σχετική βιβλιογραφία όσο και παλιές φωτογραφίες από πραγματικά σκαριά αλλά και μοντέλα άλλων κατασκευαστών. Τελικά, καταλήγω σε ένα "αλγόριθμο" από το βιβλίο του Κοτσοβίλη, αλλά και σε συνδιασμό με μία έτοιμη αναλογία από κατασκευαστικά σχέδια ενός Γατζάο με ιστιοφορία μπρατσέρας του Κ.Δαμιανίδη. Το αποτέλεσμα, στις παρακάτω φωτογραφίες.

Τα καμάρια όλα τοποθετημένα
Εικόνα

Διαμορφωμένες οι βάσεις και τα σημεία στήριξης των καταρτιών.
Εικόνα

Η πλάγια όψη η οποία "προδίδει" (έως ένα βαθμό) και τη θέση των καταρτιών σε σχέση με το μήκος του σκάφους. Τα κατάρτια που φαίνονται είναι δοκιμαστικά και το ύψος τους βέβαια κατα πολύ μικρότερο από το προβλεπόμενο.
Εικόνα

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


01 Νοέμ 2011 - 23:18
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 16 Ιαν 2011 - 21:54
Δημοσ.: 59
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Πολυ ωραια Γιαννη!

Χαιρομαι γενικα που βλεπω δουλειες να προχωρουν (αντε να δω ποτε θα παω παρακατω και το δικο μου)

Κατασκευαστικα δεν εχω να πω τιποτα...ειμαι ''μικρος'' ακομα :mrgreen:

_________________
ΜΠΑΜΠΗΣ.


02 Νοέμ 2011 - 00:33
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Μπάμπη σε ευχαριστώ πολύ.
Θα χαρούμε πολύ εδώ να "ξεκολλήσεις" και να μας παρουσιάσεις και εσύ μία παρόμοια δουλειά σου. ;)

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


03 Νοέμ 2011 - 01:10
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Το πέτσωμα της κουβέρτας (καταστρώματος) του Γατζάο, είναι το επόμενό μας στάδιο.

Στις παρακάτω φωτογραφίες βλέπουμε την έναρξη τοποθέτησης των σανίδων του καταστρώματος, καθώς και την ολοκλήρωσή της μετά από κάποιες ημέρες... στην πραγματικότητα κάποιων ολίγων ανθρωποωρών μοντελιστικής ενασχόλησης. :D
Εικόνα
Εικόνα

Εύκολα διαπιστώνουμε, είναι προφανές εξάλλου, οτι στην άκρη της κουβέρτας στο σημείο όπου η κουβέρτα προσεγγίζει τους νομείς, τα πράματα αρχίζουν και γίνονται δυσκολότερα. Στο σημείο αυτό τοποθετείται η τρυπητή, ή αλλιώς το κουρζέτο του σκάφους, όπου εγώ θα ακολουθήσω την μοντελιστική προσέγγιση που περιγράφεται αναλυτικά στην παρακάτω διεύθυνση:
http://www.naftotopos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=300%3A2011-11-07-11-47-37&catid=14&Itemid=100&lang=el

Εδώ, η κουβέρτα του Γατζάο ολοκληρωμένη και με το κουρζέτο έτοιμο. Η κουβέρτα έχει περαστεί με κάσια.
Εικόνα
Εικόνα

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


07 Νοέμ 2011 - 20:13
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 16 Ιαν 2011 - 21:54
Δημοσ.: 59
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Καταπληκτικο!

...ακομα πιο ομορφο το Γατζαο!

&

(πολυ καλη και η παρουσιαση της τεχνικης-κατασκευης τρυπητης ή κουρζετου)

_________________
ΜΠΑΜΠΗΣ.


08 Νοέμ 2011 - 00:14
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Μπάμπη σε ευχαριστώ κι χαίρομαι που αρέσει.
Ελπίζω επιπρόσθετα, τόσο η παρουσίαση της κατασκευής όσο και της τεχνικής να μπορούν να εκπληρώσουν τον προφανή στόχο τους.
;)

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


08 Νοέμ 2011 - 18:59
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Σήμερα θα παρουσιάσω μία αλλαγή στα σχέδιά μου για τη θέση του πλωριού καταρτιού, η οποία προέκυψε μετά από περεταίρω αναζήτηση στοιχείων, προβληματισμό και συζήτηση με το φίλο μου το Θανάση.

Το πλωριό κατάρτι ειδικά σε ιστιοφορίες όπως η Μπρατσέρα του Γατζάο μας, το βρισκομαι σε παλαιά σκαριά αρκετά μπροστά προς την πλώρη. Για το θέμα αυτο ο Κοτσοβίλης (στο βιβλίο του), αναφέρει μία μέθοδο (για την ιστιοφορία μπρατσέρα), η οποία το τοποθετεί στο 1/8 του ολικού του μήκους. Περιορίζεται όμως σε σκαριά τύπου "καραβόσκαρο". Στον ιδιαίτερο όμως τύπο γάστρας όπως είναι του γατζάο, με βάσει την παραπάνω μέθοδο υπολογισμού τοποθετείται "αφύσικα" μπροστά, όπου η βάση του καταρτιού σχεδόν ταυτίζεται με το σημείο που ενώνεται η καρένα με το πλωριό ποδόσταμα.

Σε άλλο σημείο του βιβλίου ο Κοτσοβίλης, αναφέρει οτι η ιστιοφορία Μπρατσέρα σε σκαριά τύπου τρεχαντηριού (όπως το Γατζάο), ακολουθείται άλλη μέθοδος που το τοποθετεί αρκετά πιό πίσω, στο σημείο δηλαδή που τοποθετήθηκε και από εμένα στο μοντέλο μου. Νεότερα όμως δεδομένα, από σχέδιο μπρατσέρας του Κ. Δαμιανίδη φαίνεται οτι τοποθετείται πιό μπροστά (βλ. παρακάτω σχέδιο).

Καλή η αναζήτηση, αλλά καλά είναι μερικές φορές να βαδίζεις σε ήδη διαμορφωμένα μονοπάτια... με ανοιχτά πάντα τα μάτια.
Εικόνα

Η μετατόπιση του καταρτιού τώρα τώρα είναι μία ιδιαίτερη περίπτωση. Θα πρέπει να ανοιχθεί νέα τρύπα στην κουβέρτα, να ενισχυθεί κατάλληλα το σημείο αυτό, αλλά και να προσεγγίσω την καρίνα με ασφάλεια. Τα βήματα είναι τα εξής:
1. Στο σημείο της τρέχουσας τρύπας του καταρτιού, κατασκευάζω το άνοιγμα για το πλωριό μεσόστεγο, αφαιρώντας τα σανιδια της κουβέρτας.
2. Κόβω τα καμάρια και μεταφέρω την ενίσχυση του καταρτιού στο ύψος της κουβέρτας αμέσως μετά το μεσόστεγο.
3. Ανοίγω νέα τρύπα στη νέα θέση του πλωριού καταρτιού.

και ιδού το αποτέλεσμα:

Εικόνα
Εικόνα

Το εσωτερικό της γάστρας κάτω από τη κουβέρτα
Εικόνα

...και μερικές από πλάγια.
Εικόνα
Εικόνα

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


13 Νοέμ 2011 - 16:42
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Η συνέχεια γίνεται ακόμη πιο ενδιαφέρουσα. Στόχος μου πρίν περάσω σε κατασκευές επάνω στην κουβέρτα, είναι να ολοκληρώσω πρώτα την "περίμετρο" του σκάφους, δηλαδή τη κουπαστή. Υπάρχει όμως ένα πράγμα που πρέπει να προηγηθεί και αυτό προς χάριν της αληθοφάνειας του Γατζάο, αλλά και κάθε μοντέλου.

Στέκομαι λοιπόν σε αυτό (την αληθοφάνεια δηλαδή) και αποφασίζω να αφιερώσω λίγο παραπάνω χρόνο προσθέτωντας περισσότερους νομείς... "ψευτονομείς" όπως τους αποκαλώ. Τοποθετούνται ανάμεσα στους ήδη υπάρχοντες και φυσικά μόνο στο εμφανές σημείο του μοντέλου, επάνω από την τρυπητή δηλαδή.

Στη διαμόρφωση των "ψευτονομέων", περισσότερη προσοχή χρειάζεται να δώσουμε στους πλωριαίους και πρυμνιαίους όπου η κλίση τους είναι εντονότερη. Αφού λοιπόν κοπούν, διαμορφωθούν και τοποθετηθούν προσεκτικά και σωστά, ακολουθεί η ώρα της προσαρμογής του μπακαλαριού, της οριζόντιας σανίδας δηλαδή που τοποθετείται εσωτερικά στους νομείς και όπου επάνω από αυτή θα "κάτσει" αργότερα και η κουπαστή.

Στην παρακάτω φωτογραφία, στην εμφανή εσωτερική πλευρά του σκάφους, φαίνεται η τοποθέτηση μερικών από τους "ψευτονομείς".
Εικόνα

Ακολουθούν δύο φωτογραφίες όπου έχουν ήδη τοποθετηθεί οι "ψευτονομείς" και προσαρμόζεται η σανίδα "μπακαλάρι".
Εικόνα
Εικόνα

Ολοκληρώθηκε πλέον το στάδιο αυτό και ένα αναγκαίο διάλειμμα απαιτείται σίγουρα πριν περάσω στο επόμενο... την κουπαστή.
Εικόνα
Εικόνα

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


15 Νοέμ 2011 - 23:44
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 16 Ιαν 2011 - 21:54
Δημοσ.: 59
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Πολυ καλυτερα ετσι...οπως το ειπες, πιο κοντα στο πραγματικο!
Συνεχιζω να παρακολουθω με ενδιαφερον!

_________________
ΜΠΑΜΠΗΣ.


16 Νοέμ 2011 - 00:37
Προφίλ
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Απάντηση στο θέμα   [ 54 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3  Επόμενο

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.


Μετάφραση Γιάννης Ορφανίδης