Απάντηση στο θέμα  [ 11 δημοσιεύσεις ] 
Καμπύλη Καταστρώματος, ερώτηση 
Συγγραφέας Μήνυμα
Μέλος

Εγγραφη: 20 Νοέμ 2011 - 09:58
Δημοσ.: 4
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Καμπύλη Καταστρώματος, ερώτηση
Καλησπέρα και καλώς σας βρήκα.
Διαβάζω εδω και κάποιο καιρό το φόρα και τα άρθρα και μου έχει δημιουργηθεί μία ερώτηση:

πώς βρίσκουμε την καμπύλη του καταστρώματος.

Στο τεχνικό άρθρο για την μετατροπή του ναυπηγικού σε μοντελιστικό σχέδιο, δεν μπορώ να καταλάβω την εξήγηση που δίνετε.

Όποια βοήθεια ευπρόσδεκτη.
Ευχαριστώ,
Αντώνης


28 Νοέμ 2011 - 16:10
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 552
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Καμπύλη Καταστρώματος, ερώτηση
Αντώνη καλώς ήλθες.
Η καμπύλη του καταστρώματος στα πραγματικά σκάφη σύμφωνα με το βιβλίο Ελληνική Παραδοσιακή Ναυπηγική καθορίζεται από το μήκος του σκάφους το τύπο και την χρήση του καθόσον ως γνωστό, ο πρακτικός λόγος είναι να μπορούν να φεύγουν γρήγορα τα νερά από το κατάστρωμα.
Η καμπύλη αυτή δημιουργείται από την αντίστοιχη καμπύλη που δίδεται στα καμάρια κατά την κατασκευή τους. Η απόσταση μεταξύ του οριζόντιου επίπεδου που περνά από τα άκρα και του υψηλότερου σημείου στο μέσον κάθε καμαριού ονομάζεται «βέλος».
Αναφέρεται από παλιούς καραβομαραγκούς ότι το «βέλος» αυτό κυμαινόταν από 1/50 έως 1/20 του πλάτους του μεσαίου νομέα στο ύψος του καταστρώματος.
Αναφερόμενοι τώρα σε ναυτικό μοντέλο κι αν δεν μπορούμε λόγω κλίμακος ή γενικότερης αισθητικής να εφαρμόσουμε τον ανωτέρω κανόνα, μπορούμε να καθορίσουμε με ένα δείγμα την καμπύλη των καμαριών.
Στην περίπτωση των ολόσωμων νομέων ως καμάρια θεωρούνται οι επάνω πλευρές τους (εκεί όπου θα τοποθετηθεί το πέτσωμα του καταστρώματος) και άρα αυτές και θα πρέπει να διαμορφωθούν.
Η κόκκινη γραμμή στο σχέδιο Α του ολόσωμου νομέα δείχνει την επιθυμητή καμπύλη που σχεδιάσθηκε με κάποιο δείγμα. Η απόσταση (α-β) είναι το βέλος αυτής.
Η απόσταση (γ-δ) είναι αυτή που περιγράφεται ως «κάθετη γραμμή προς τον άξονα του» κατά την περιγραφή της μετατροπής του ναυπηγικού σε μοντελιστικό σχέδιο.
«Προκειμένου να απεικονίσουμε την πλευρική καμπύλη του καταστρώματος (προς το κουρζέτο) κατά την σχεδίαση σε κάθε νομέα τις γραμμές του καταστρώματος μπορούμε με ένα ίχνος (δείγμα), να τροποποιούμε την κάθετη γραμμή προς τον άξονα του ».
Στο σχέδιο Β φαίνονται τα τμήματα που θα πρέπει να αφαιρεθούν (κόκκινα τρίγωνα δεξιά κι αριστερά).
Και στο σχέδιο Γ η τελική μορφή κάθε νομέα σε ότι αφορά την καμπύλη καταστρώματος.
Ελπίζω να βοήθησα…


Συνημμένα:
Frame-note.jpg
Frame-note.jpg [ 14.61 KiB | 4256 προβολές ]

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.
28 Νοέμ 2011 - 18:24
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 20 Νοέμ 2011 - 09:58
Δημοσ.: 4
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Καμπύλη Καταστρώματος, ερώτηση
Θανάση ευχαριστώ για τις πολύτιμες πληροφορίες.

Οταν λές "δείγμα" εννοείς κατά προσέγγιση, σωστά;

Ευχαριστώ,
Αντώνης


28 Νοέμ 2011 - 18:43
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 552
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Καμπύλη Καταστρώματος, ερώτηση
Αντώνη όταν λέω "δείγμα" εννοώ ένα τμήμα ξύλου κομμένο με την επιθυμητή καμπυλότητα
το οποίο τοποθετώ επάνω σε όλους τους ολόσωμους νομείς και χαράζω με μολύβι την καμπυλότητα καταστρώματος....Στην ουσία ένα καμάρι "οδηγό"....
Η καμπυλότητα καταστρώματος σε μοντέλο είναι και λίγο υποκειμενικό θέμα... θα πρέπει να είναι και κάτι που να μήν "βγάζει μάτι".
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


28 Νοέμ 2011 - 20:24
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 20 Νοέμ 2011 - 09:58
Δημοσ.: 4
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Καμπύλη Καταστρώματος, ερώτηση
Θανάση ευχαριστώ.

Υ.Γ. Μεγάλωσα στον Πτελεό.


28 Νοέμ 2011 - 20:42
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 552
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Καμπύλη Καταστρώματος, ερώτηση
Εγώ είμαι καταγωγή Μυτιληνιός, μεγάλωσα παντού....και στο Βόλο ζώ ίσως απο λάθος... ;)
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


28 Νοέμ 2011 - 21:19
Προφίλ WWW
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Καμπύλη Καταστρώματος, ερώτηση
Thanasis έγραψε:
Αναφέρεται από παλιούς καραβομαραγκούς ότι το «βέλος» αυτό κυμαινόταν από 1/50 έως 1/20 του πλάτους του μεσαίου νομέα στο ύψος του καταστρώματος.
Αναφερόμενοι τώρα σε ναυτικό μοντέλο κι αν δεν μπορούμε λόγω κλίμακος ή γενικότερης αισθητικής να εφαρμόσουμε τον ανωτέρω κανόνα, μπορούμε να καθορίσουμε με ένα δείγμα την καμπύλη των καμαριών.
.
.
.
«Προκειμένου να απεικονίσουμε την πλευρική καμπύλη του καταστρώματος (προς το κουρζέτο) κατά την σχεδίαση σε κάθε νομέα τις γραμμές του καταστρώματος μπορούμε με ένα ίχνος (δείγμα), να τροποποιούμε την κάθετη γραμμή προς τον άξονα του ».


Σχετικά με τα παραπάνω που ανέφερες Θανάση, απλά θα ήθελα να προσθέσω μερικά πράγματα, ίσως περισσότερο διευκρινιστικά.

Για να υπολογίσουμε την καμπυλότητα της κουβέρτας σε ένα νομέα, πρέπει:
1. Πρώτα να μετρήσουμε το μήκος της "κάθετης γραμμής προς τον άξονα" του σκαριού (όπως αναφέρεις), στο ύψος του κουρζέτου (τρυπητής). Πρακτικά δηλαδή, την εσωτερική απόσταση των στραβόξυλων του ιδίου νομέα στο ύψος της τρυπητής.
2. Στη συνέχεια και ανάλογα με το μήκος του σκαριού να εφαρμόζουμε την επιθυμητή αναλογία για τον υπολογισμό του βέλους της καμπύλης, δηλαδή όπως αναφέρεις από 1/50 έως και 1/20. Πρέπει όμως να εφαρμόσουμε την ίδια αναλογία σε όλους τους νομείς του σκαριού.

Επίσης, θα ήθελα να προσθέσω οτι παρόλο που ακόμη και σε πραγματικά σκαριά ιδίου τύπου και μήκους μπορούμε να βρούμε διαφορετικές καπυλότητες στα καμάρια της κουβέρτας, η πράξη καθορίζει οτι όσο μεγαλύτερο είναι το πλάτος ενός σκαριού, τόσο η καμπυλότητά του τίνει να μικραίνει.

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


07 Δεκ 2011 - 22:40
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 22 Δεκ 2015 - 15:31
Δημοσ.: 22
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Καμπύλη Καταστρώματος, ερώτηση
Παιδια απο εμενα δεν γλυτωνετε αυτες τις μερες ! προσπαθω να βαλω σε μια σειρα αυτα που συζητατε και διαβαζω και στην σελιδα γυρω απο τον σχεδιασμο του μοντελου. Εβαλα μπρος τους νομεις να δω αν μπορω να τα εφαρμοσω στην πραξη (ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΝΟΜΕΑΣ 8α)

1. σχεδιασα το περιγραμμα του στην προσοψη των νομεων
Εικόνα

2.Μετεφερα τις γραμμες στην πλαγια οψη της καρενας και τραβηξα την γραμμη του καταστρωματος
Εικόνα

3. τα ξαναεβαλα στην θεσουλα τους στην προσοψη, εδω προσεξα οτι η οριζοντια γραμμη τεμνει το σημειο ωπου ειναι το τρυπητο
Εικόνα

4.Τωρα προσπαθησα να βγαλω ακρη με αυτα που ανεφερε ο yapanta για τις αναλογιες...

Μετρησα την πρασινη γραμμη η οποια ειναι 88χιλ και πολλαπλασια επι του 2 οποτε η αποσταση αναμεσα στα στραβοξυλα στο υψος του τρυπητου ειναι 176χιλ (αν και ειναι η εξωτερικη αποσταση των στραβοξυλων αν καταλαβα καλα).

Με τα πολλα εδω χαθηκα τωρα. Διαιρεσα τα 176 με το 50 και πηρα μια αποσταση 3,5χιλ. Οποτε με την φαντασια μου εφτιαχα εναν οδηγο 3,5χιλ αποσταση κατω απο την γραμμη του καταστρωματος και η καινουργια ευθεια που προεκυψε ειναι η γαλαζια
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα

5. Την μετετρεψα σε τοξο απο ευθεια και πηρα αυτο το αποτελεσμα
Εικόνα

6. Μετα εφτιαξα μια κοπια ολου αυτου του πραγματος και την μετεφερα απο την απεναντι μερια και πηρα αυτο το αποτελεσμα.
Εικόνα
Εικόνα

Οποτε τι λετε ? συνεχιζω ετσι και με τους υπολοιπους νομεις ? :shock:

_________________
www.facebook.com/johnnys.model.ship.dockyard/


28 Δεκ 2015 - 20:21
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 552
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Καμπύλη Καταστρώματος, ερώτηση
Γιάννη γιατί εκφράζεις απορία...Ναι έτσι μπορείς* να συνεχίσεις και με τους υπόλοιπους νομείς...!
Εκτιμώντας ότι έχεις διαβάσει και το δικό μου άρθρο (Τροποποίηση Ναυπηγικού σχεδίου σε Μοντελιστικό), θα περίμενα να μας ρωτήσεις γιατί οι άκρες του τόξου που δημιουργούνται πάνω απο κάθε νομέα, δεν ακουμπούν στην γραμμή του κουρζέτου του σχεδίου.
Κι εγώ θα ήθελα να σε ρωτήσω γιατί με τον "φανταστικό" οδηγό σου πήγες κάτω* απο την γραμμή του καταστρώματος κι όχι απο πάνω?
Η απάντηση και στις δύο ερωτήσεις είναι η ίδια, αλλά περιμένω να δω αν την έλαβες υπόψη σου... ;)
(* συνδέονται)
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


28 Δεκ 2015 - 21:21
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 22 Δεκ 2015 - 15:31
Δημοσ.: 22
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Καμπύλη Καταστρώματος, ερώτηση
Οποτε αν κανω σωστα την πραξη αυτα τα χιλιοστα αντι να τα βαλω κατω απο την γραμμη μπορω να τα βαλω και απο πανω στο κεντρο του νομεα ; :roll: επισης αν μικρυνω και το συντελεστή της διαιρεσης αυξανεται η καμπυλοτητα ε;

_________________
www.facebook.com/johnnys.model.ship.dockyard/


28 Δεκ 2015 - 22:02
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 552
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Καμπύλη Καταστρώματος, ερώτηση
Αφού ρωτάς, εκτιμώ ότι μάλλον δεν έλαβες υπόψη σου τον παράγοντα του ότι, στο σχέδιο μετράμε τις αποστάσεις μεταξύ γραμμών, αλλά σε κάποια σημεία θα πρέπει να συνεκτιμήσουμε και τα πάχη των μαδεριών-ξυλείας.
Έτσι, αν και θα έπρεπε πρώτα να συνεκτιμήσεις και το πάχος της κατασκευής του καταστρώματος, τελικά σωστά* έθεσες τον οδηγό σου κάτω από την γραμμή του καταστρώματος στο σχέδιο. Αυτό με το πάχος του θα υψωθεί και οι άκρες του βέλους θα συμπέσουν με την γραμμή (την θέση) του κουρζέτου στο σχέδιο…
Μήπως όμως στέκεσαι παραπάνω απ’ ότι θα έπρεπε στα χιλιοστά του βέλους της καμπύλης καταστρώματος σε ένα μοντέλο κατά την σχεδίαση !?…και ενδεχομένως παραβλέπεις ότι υπάρχουν παράγοντες όπου τα όποια «χιλιοστά» αποτελούν ένδειξη.
Θεωρώ πως για τις μετρήσεις-εκτιμήσεις θα πρέπει πρώτα να έχει καθορισθεί η τεχνική κατασκευής. Για παράδειγμα υπάρχουν μερικές τεχνικές για να κατασκευάσεις-πετσώσεις το κατάστρωμα και για κάθε μία θα πρέπει να συνυπολογίσεις σχετικά…
Πέτσωμα-μαδέρια απ’ ευθείας πάνω στους ψευδονομείς-πέτσωμα πρώτα σε λεπτό κόντρα πλακέ- τοποθέτηση κουρζέτου σε συνέχεια του πετσώματος- τοποθέτηση κουρζέτου επάνω από το πέτσωμα και συνδιασμό όλων αυτών…
Όλα τα παραπάνω προϋποθέτουν διαφορετική εκτίμηση του ύψους του βέλους, για να τηρηθεί η γραμμή (η θέση) του κουρζέτου του σχεδίου.
Επομένως* θα μπορούσες ανάλογα με την τεχνική να τοποθετήσεις τον οδηγό και επάνω από κάθε νομέα, λαμβάνοντας όμως πάλι εδώ υπόψη σου και το τελικό ύψος της κουπαστής…
Ναι όσο μικραίνει ο συντελεστής τόσο αυξάνει η καμπυλότητα και σύμφωνα με τους δείκτες 1/20-1/50 στο μοντέλο σου πλάτους 135 χιλ., το βέλος θα είναι από 2,7 έως 6,5 χιλ. Μπορείς να διαλέξεις κάποια τιμή ανάμεσα συνεκτιμώντας την τεχνική σου.
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


29 Δεκ 2015 - 08:46
Προφίλ WWW
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Απάντηση στο θέμα   [ 11 δημοσιεύσεις ] 

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.


Μετάφραση Γιάννης Ορφανίδης