Απάντηση στο θέμα  [ 48 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2  Επόμενο
Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10 
Συγγραφέας Μήνυμα
Μέλος

Εγγραφη: 01 Δεκ 2010 - 19:38
Δημοσ.: 47
Τοποθεσια: Sparta-Athens-UK
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Καλησπέρα σε όλους,
Ξεκίνησα σήμερα την κατασκευή του Αλιευτικού Τρεχαντηριού.
Έκοψα από τα σχέδια το πρυμνιαίο και πλωριαίο τμήμα ώστε να το τοποθετήσω πάνω στην καρίνα προκειμένου να σχεδιάσω και να διαμορφώσω τον ασό.
Εφόσον σχεδιάστηκε ο ασός, από γραμμή σε γραμμή η απόσταση είναι δύο χιλιοστά όσο και οι σανίδες πετσώματος που θα χρησιμοποιήσω (2Χ10 χιλιοστά).
Με μοντελιστικό κοπίδι, σκαρπέλο, μεταλλικό χάρακα και dremel έσκαψα τον ασό ενδιάμεσα στις γραμμές και σε βάθος 2 χιλιοστά.
Αυτά τα λίγα μέχρι στιγμής και η κατασκευή συνεχίζεται.....

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Βασίλης


17 Φεβ 2013 - 21:18
Προφίλ WWW
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 559
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Βασίλη χαιρετώ κι εύχομαι καλό δρόμο.
Κατ' αρχήν κι απο τις φωτο που βλέπω, θα πρέπει να σε ρωτήσω αν έχει βρεί τον χώρο που θα τοποθετήσεις το μοντέλο σου...Θα πρέπει να είναι ικανός να χωρέσει και την υπόλοιπη οικογένεια σου... :D
Θεωρώ ότι έχεις δώσει τα διαπιστευτήρια σου ως μοντελιστής κι επομένως εγώ μάλλον θα περιορίζομαι μόνο σε διευκρινήσεις.
"πρυμνιαίο και πλωριαίο τμήμα"=ποδοστάματα
Δεν ξέρω πως έχεις σχεδιάσει να προχωρήσεις, κι ως μία άλλη άποψη, θα μπορούσες το πρυμνιό (και το πλωριό) ποδόσταμο, να το συνδέσεις με την καρίνα, με μεγαλύτερο τμήμα, και ν' αντιμετωπίσεις το "αδύναμο" του σημείου με φατνίο (τομή) μικρότερου βάθους κι αντίστοιχα μεγαλύτερου πάνω στον νομέα. Δες σχέδιο.
Καλή συνέχεια
Thx


Συνημμένα:
scorpios.jpg
scorpios.jpg [ 7.59 KiB | 19546 προβολές ]

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.
18 Φεβ 2013 - 07:00
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 01 Δεκ 2010 - 19:38
Δημοσ.: 47
Τοποθεσια: Sparta-Athens-UK
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Θανάση καλημέρα,
Όντως είναι λίγο μεγάλο το τρεχαντήρι, μεγαλύτερο και από το Victory (και σε πλάτος και σε μάκρος) χωρίς τα κατάρτια. Την πεθερά μου πιστεύω να την χωρέσει γιατί έχω σκοπό να της το δώσω εάν όλα πάνε καλά. :)

Έχω σχεδιάσει να προχωρήσω ως εξής, επειδή οι νομείς δεν πατάνε όπως σε μια κατασκευή κιτ, δηλαδή οι εγκοπές δεν έχουν τον απαιτούμενο βάθος για να σταθεροποιηθούν καλά σκέφτηκα να τοποθετήσω κάθετα δοκάρια σε κάθε άκρη των εγκοπών ώστε οι νομείς να μπαίνουν πιο σφηνωτά μέσα και πιο σταθερά. Αυτό θα μου επιτρέψει να ευθυγραμμίσω καλύτερα τους νομείς χωρίς να μου κουνιούνται. Μόλις ευθυγραμμιστούν και κολληθούν θα τοποθετήσω οριζόντια δοκάρια σε κάθε νομέα, σχεδόν από άκρη σε άκρη τα οποία δοκάρια θα πατάνε πάνω στο κάθετο τοποθετημένο από πριν και πάνω στους νομείς.
Ως προς το ποδόσταμα της πρύμνης (είναι όντως αδύναμο και έχει ελαφρώς σπάσει από μια απρόσεκτη μετακίνηση), σκέφτηκα να κάνω ακριβώς το ίδιο όπως παραπάνω με δοκάρια κομμένα φάλτσα ώστε να πιάνουν και ποδόσταμα και νομείς 0, 1. Στη συνέχεια από νομέα σε νομέα θα τοποθετήσω πάλι δοκάρια οριζόντια από αριστερά και δεξιά περίπου στα κέντρα τους.
Πες μου ποια η γνώμη σου περί αυτών που περιγράφω.

Στο σχεδιάγραμμα που μου δείχνεις και εάν κατάλαβα καλά θα πρέπει να φτιάξω μια κατασκευή όπως η κόκκινη διαγράμμιση;


18 Φεβ 2013 - 11:46
Προφίλ WWW
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 559
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Βασίλη αν κατάλαβα καλά θα συνεχίσεις με ολόσωμους νομείς...(?)
Τότε τα πράγματα είναι περισσότερο εύκολα κι έχω να προτείνω την κατασκευή ενός "αρνητικού" ξύλινου κομματιού, το οποίο στην πράξη θα αποτελέσει ψευδοκαρίνα και θα σου δώσει την δυνατότητα να ενισχύσεις και τα ποδοστάματα.
Απο το παρακάτω σχέδιο θα κόψεις μόνο το σχήμα που περιγράφεται με κόκκινο χρώμα και το οποίο στην συνέχεια θα "φυτέψεις" στα υπάρχοντα φατνία (τομές) και θα το κολλήσεις-ισχυροποήσεις και με κάποια μικρά μαδεράκια.
Υπόψη θα χρειαστεί να βαθύνεις τις τομές στους νομείς.
Το κόκκινου χρώματος τμήμα ισχυροποίησης του πρυμνιού ποδοστάματος (του προηγούμενου σχεδίου) μπορούσες να το κόψεις εξ' αρχής όταν διαμόρφωνες καρίνα και ποδόσταμο. Αν δεν προχωρήσεις όπως πρότεινα προηγούμενα με ψευδοκαρίνα, τότε ναι προτείνω να το κατασκευάσεις...
Thx


Συνημμένα:
scorpios-2.JPG
scorpios-2.JPG [ 9.09 KiB | 19538 προβολές ]

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.
18 Φεβ 2013 - 13:02
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 01 Δεκ 2010 - 19:38
Δημοσ.: 47
Τοποθεσια: Sparta-Athens-UK
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Θανάση θα συνεχίσω με ολόσωμους νομείς μιας και τα σχέδια ήταν για ολόσωμους νομείς και έτσι κόπηκαν από το CNC.
Επέλεξα αυτό το σχέδιο από το naftotopos διότι είμαι πιο εξοικειωμένος με τέτοιου είδους κατασκευές.
Αυτό που σου περιέγραψα πιο πάνω θα στο εξηγήσω περισσότερο δείχνοντας και ένα απλό σχέδιο.
Με το μαύρο χρώμα είναι οι νομείς.
Με το κόκκινο χρώμα είναι τα δοκάρια που θα βάλω ώστε οι νομείς να στηρίζονται καλύτερα μιας και η επιφάνεια στήριξης θα έχει μεγαλώσει κατά πολύ (κάθετη τοποθέτηση).
Με το μπλε χρώμα είναι και πάλι δοκάρια τα οποία θα πατάνε πάνω στα δοκάρια με το κόκκινο χρώμα και οριζόντια ώστε να πιάνουν τους νομείς σχεδόν από άκρη σε άκρη περίπου στην μεσότητα αυτών.
Με το μπλε χρώμα στους νομείς 0 και 1 οι οποίοι δεν θα έχουν δοκάρια με κόκκινο χρώμα, θα ενισχυθούν όμως με αυτόν τον τρόπο, δηλαδή στην καρίνα και σε αυτούς τους νομείς θα τοποθετήσω αυτά τα δοκάρια με λοξό κόψιμο προκειμένου όλα αυτά να γίνουν πιο στιβαρά.
Πιστεύω να κατάλαβες τώρα τι θέλω να φτιάξω προκειμένου να δέσει καλά η κατασκευή.
Επίσης θα μπουν και δοκάρια από νομέα σε νομέα για καλύτερη στήριξη (ψηλότερα μπλε δοκάρια).
Μου είναι πιο εύκολο να κάνω αυτό που σου γράφω και θέλω να μου πεις εάν ο τρόπος αυτός δέσει την κατασκευή.
Συγγνώμη για τις πολλές ερωτήσεις αλλά πρέπει να τις κάνω μιας και δεν έχω ασχοληθεί και πάλι με τέτοιες κατασκευές.

Βασίλης

Εικόνα


18 Φεβ 2013 - 15:25
Προφίλ WWW
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 559
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Βασίλη να υποθέσω τα κόκκινου χρώματος δοκαράκια θα κολληθούν δεξιά κι αριστερά σε ό,τι υπάρχει πάνω απ' τήν καρίνα (?) γιατί διαφορετικά δεν καταλαβαίνω που θα στηρίζονται.
Θα πρέπει να προσέξεις-υπολογίσεις με πόση επιφάνεια θα στηρίζονται, γιατί βρίσκονται πολύ χαμηλά κι εκεί όπου οι νομείς πλώρης και πρύμνης στενεύουν αρκετά.
Κατά την γνώμη μου, με τον τρόπο σου κι αν προσέξεις αυτό που επισημαίνω, θα έχεις καλή στήριξη, αλλά με περισσότερα υλικά και κόπο-χρόνο.
Με τον τρόπο που προτείνω, θεωρώ ότι θα μπορείς ν' αποφύγεις τα κόκκινου χρώματος δοκαράκια και μία σειρά απο τα χρώματος μπλέ. Και θα χρειαστεί να φτιάξεις 4-6 κομμάτια ως ενισχυτικά μεταξύ επάνω τμήματος καρίνας και (νέας) ψευδοκαρίνας.
Εσύ εκτιμάς κι επιλέγεις....και να ξέρεις, ήμαστε εδώ για να δεχόμαστε ερωτήσεις.... ;)
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


18 Φεβ 2013 - 18:20
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 01 Δεκ 2010 - 19:38
Δημοσ.: 47
Τοποθεσια: Sparta-Athens-UK
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Θανάση τα κόκκινα και μπλε δοκάρια θα κολληθούν όπως στις παρακάτω φωτογραφίες, πρόχειρα τοποθετημένα μπορείς να δεις τα κάθετα αλλά και τα οριζόντια.

Εικόνα

Εικόνα

Θα τοποθετήσω και δοκάρια στήριξης μεταξύ των νομέων όπως φωτογραφία.

Εικόνα

Φυσικά δεν είναι και τόσο παραδοσιακή η προσέγγιση λόγω πρώτου εγχειρήματος , αλλά το επόμενο θα είναι με πλήρη παραδοσιακή προσέγγιση.

Το νέο μου απόκτημα ένα δισκοπρίονο της Proxxon, από τότε που το αγόρασα μου έλυσε τα χέρια σε πολλά θέματα.

Εικόνα

Με μια πρόχειρη τοποθέτηση των νομέων εκφράζω τον θαυμασμό μου ως προς το μέγεθός του, έπιασε σχεδόν έναν από τους υπάρχοντες πάγκους του εργαστηρίου.

Βασίλης


18 Φεβ 2013 - 19:20
Προφίλ WWW
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Βασιλη καλησπέρα και από εμένα και ομολογώ οτι μένω έκπληκτος για το πόσο γρήγορα εξελίχθηκε η παραπάνω συζήτηση με το Θανάση χωρίς "να πάρω είδηση" :)
Η αλήθεια είναι οτι η κλίμακα που το κατασκευάζεις είναι αρκετά μεγάλη και σίγουρα το σχέδιο της καρίνας και των ποδοσταμάτων εσωτερικά, να έπρεπε να διαμορφωθεί έτσι ώστε να προβλέπονταν μεγαλύτερη εσοχή τόσο στην καρίνα και ποδοστάματα, όσο και στους αντίστοιχους "γεμάτους" νομείς. Τώρα όμως η κατασκευή σου έχει ήδη δρομολογηθεί και πράγματι προχωράμε αντιμετωπίζοντας την κατάσταση ως έχει. :D
Στο δικό μου τρεχαντήρι, στις φωτογραφίες "υπο κατασκευή", http://www.naftotopos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=301:trechantiri-01&catid=139&Itemid=541&lang=el θα παρατηρήσεις οτι οι νομείς στέκονται μια χαρα και στη συνέχεια δένονται όλοι μεταξύ τους χωρίς πρόβλημα. Η κλίμακα όμως είναι αρκετά μικρότερη. :roll:
Στην περίπτωσή μας τώρα, εκτιμώ οτι έτσι όπως προτίθεσαι να το αντιμετωπίσεις δεν θα έχεις πρόβλημα αντοχής, αλλά εκτιμώ οτι είναι λίγο παραπάνω υπερβολική. Πιστεύω οτι οι ενισχύσεις όπως και στην φωτογραφία που επισυνάπτω με κόκκινο χρώμα είναι αρκετές. Στη συνέχεια μη ξεχνάμε οτι με τις πρώτες σανίδες του πετσώματος, θα αποτελεί μία ενιαία και στιβαρή κατασκευή.
Μέχρι να ολοκληρώσω την πρότασή μου ηδη παρατηρώ οτι έχεις προχωρήσει σε περεταίρω επεξήγηση της δικής σου πρόσγγισης. Σε κάθε περίτωση εσύ αποφασίζεις.
Ελπίζω να βοηθάμε...


Συνημμένα:
Graphic1.JPG
Graphic1.JPG [ 30.19 KiB | 19521 προβολές ]

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα
18 Φεβ 2013 - 19:54
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 559
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Βασίλη μόνο τώρα κατάλαβα, γιατί δεν κατάλαβα πρίν... :D Δεν φαντάστηκα τόσο πάχος καρίνας....ώστε να πατά επάνω δοκαράκι....
Τώρα που το κατάλαβα όμως, νομίζω ότι δεν θα έχεις καλή στήριξη, όσο άν έβαζες δύο μικρότερα δοκαράκια για κάθε νομέα δεξιά κι αριστερά του επάνω τμήματος της καρίνας...
Ή αν θές για να είμαι πιό ακριβής, η στήριξη δεν θα είναι αυτή που ενδεχομένως περιμένεις, γιατί η επιφάνεια έδρασης-στήριξης παραμένη μικρή κι όσο είναι το σόκκορο του κάθε μικρού δοκαριού (ενώ ο νομέας πλαταίνει όσο υψώνεται)...
Αν ξεπεράσεις αυτό το σημείο και προσθέσεις 1-2 λούρους μέχρι τα ποδοστάματα, τότε ναι η στατική θ΄αρχίσει ν' αλλάζει πρός το καλύτερο.
Αυτό που προτείνει ο Γιάννης είναι στην ουσία τμηματική ψευδοκαρίνα...παραλλαγή της προηγούμενης δικής μου πρότασης.
Καλοδούλευτο το απόκτημα....
Γιάννη καλώς ήλθες... :D
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


18 Φεβ 2013 - 20:32
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 01 Δεκ 2010 - 19:38
Δημοσ.: 47
Τοποθεσια: Sparta-Athens-UK
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Καλημέρα Θανάση και Γιάννη,
Έπρεπε από την αρχή να σκεφτώ για τις εσοχές της καρίνας λόγω μεγαλύτερης κλίμακας, δυστυχώς δεν πέρασε καθόλου από την σκέψη μου.

Θανάση τι εννοείς με τους λούρους; Αν κρίνω από την κατασκευή του Γιάννη στο ίδιο μοντέλο να υποθέσω ότι οι λούροι είναι τα εσωτερικά πλάγια σανιδάκια τα οποία πατάνε στην εσωτερική πλευρά των νομέων και μόλις τελειώσει το πέτσωμα αφαιρούνται;

Γιάννη θέλω να σε ρωτήσω γιατί βλέπω κάτι περίεργο στην δική σου κατασκευή και στο πέτσωμα του τρεχαντηριού. Στην φωτογραφία 7 στο φωτογραφίες από την κατασκευή το πέτσωμα γιατί το έχεις κάνει με αυτό τον τρόπο; Υπάρχει δυσκολία όσον αφορά τις πρώτες σανίδες από το επάνω μέρος των νομέων και προς τα κάτω; Βλέπω ότι έχεις κόψει υπό γωνία μικρά κομμάτια στους δύο τελευταίους νομείς.

Θα το μελετήσω ακόμα περισσότερο όσον αφορά την στατική του λόγω μεγέθους και θα εφαρμόσω όποια μέθοδο είναι για μένα πιο εύκολη κατασκευαστικά και θα σας ενημερώσω πάραυτα. Επίσης θα ανοίξω και ένα log σύντομα στο MSW.
Πιστεύω να μην κάνω κάποιο βασικό λάθος και χαλάσω την όλη κατασκευή.

Βασικά έχω κάνει λάθος στο μέγεθος, δεν το περίμενα τόσο μεγάλο ειδικά στο πλάτος, αν δεν είχα παρατήσει τα τηλεκατευθυνόμενα θα το έφτιαχνα τηλεκατευθυνόμενο και θα ήταν το πρώτο θαλάσσιο μοντέλο που θα είχα θαυμάζοντας το μοντέλο του κ. Χατζηλία.

Βασίλης


19 Φεβ 2013 - 10:42
Προφίλ WWW
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Βασίλη καλημέρα
Καταρχήν εκτιμώ οτι μάλλον ο Θανάσης ξέχασε οτι εδώ έχουμε "γεμάτους" νομείς και αυτό που παρατήρησες στη δική μου κατασκευή, ορθώς κατάλαβες οτι τοποθετήθηκαν προσωρινά.

Λοιπόν τώρα όσον αφορά σε αυτό το περίεργο που επίσης παρατήρησες, ίσως θα έπρεπε να με κάνει να νοιώθει λίγο "άβολα" λόγω της λανθασμένης τεχνικής που ακολούθησα τότε. :oops: Πλήν όμως, στέκομαι σε αυτό και αρπάζω την ευκαιρία για να επισημάνω οτι τότε που το κατασκεύαζα, δυστυχώς υπήρχε παντελής έλλειψη ενός παρόμοιου χώρου όπως ο naftotopos, το MC, όπου θα μπορούσα να θέσω το θέμα και να βοηθηθώ και εγώ.

Ναί, στο συγκεκριμένο σημείο, λόγω της μεγάλης και διπλής καμπυλότητας που υπάρχει, μου ήταν αδύνατο να καμπυλώσω ένα ευθείο σανιδάκι και κατα πλάτος και κατα μήκος. Έπρεπε δηλαδή η σανίδα να καμπυλώσει "να στρίψει" προς τα μέσα με κατεύθυνση προς το ποδόσταμο και παράλληλα να "κάμψει" και προς τα κάτω. Διαφορετικά η σανίδα με τη φυσιολογική της φορά θα ξεπερνούσε σε ύψος και το ποδόσταμο. Η λύση βέβαια είναι παραπάνω από απλή και μάλιστα δεν διαφέρει καθόλου και από την πραγματικότητα.

Με κάποιο χαρτόνι (μοντελιστική προσέγγιση), σχεδιάζεις με δοκιμές επάνω στο μοντέλο, το πατρόν της σανίδας που θα τοποθετήσεις στο επίμαχο σημείο. Το αποτυπώνεις πάνω σε αντίστοιχο ξύλο ιδίου τύπου και πλάτους των σανιδών του πετσώματος, το κόβεις στο σχήμα του πατρόν σου και το τοποθετείς χωρίς κανένα πρόβλημα.

Διαβάζοντας τώρα τον προβληματισμό σου για το εάν θα πάει καλά η κατασκευή σου, αλλά και για το θέμα της αδύναμης στήριξης των νομέων λόγω της μικρής επαφής τους με την καρίνα, να προτείνω να μετατρέψεις τους νομείς σου από "γεμάτους" σε "άδειους" κόβοντας το εσωτερικό τους με μία επιτραπέζια σέγα. Έτσι α) θα ελαφρύνει σημαντικά η κστασκευή σου, β) θα σταθεροποιηθούν οι νομείς ποιο έυκολα και γ) θα έχεις τη δυνατότητα να τοποθετήσεις και λούρους και στραγαλιές και ό,τι άλλο θέλεις εσωτερικά.
Θα χρειαστεί όμως να κατασκευάσεις και καμάρια εκ νέου.

Έτσι... για περεταίρω προβληματισμό. Αυτή όμως είναι η μαγεία αυτών των κατασκευών. Δεν συμφωνείς;
:D

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


19 Φεβ 2013 - 12:32
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 559
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Ζητώ συγνώμη....έγραψα "λούρους" κι ενοούσα "φούρμες"...
Και όπως σωστά λές Βασίλη, οι λούροι είναι τα εσωτερικά πλάγια κατασκευαστικά στηρίγματα (μαδέρια) ενώ οι φούρμες τα εξωτερικά και προσωρινά...Μάλλον τώρα βγαίνει νόημα στα προηγούμενα μου...
Εγώ έχω άλλη πρόταση απο αυτήν του Γιάννη.
Θα έλεγα, κι αφού "έχεις κάνει λάθος" είτε έχεις αλλάξει γνώμη, να μην το προχωρήσεις όπως αρχικά το σχεδίασες γιατί τελικά, ίσως να ψυχοφθαρείς και να σπαταλήσεις υλικά...
Προτείνω επανασχεδίαση σε μικρότερο μέγεθος, κόψιμο νέων νομέων επάνω στους ήδη κομμένους (εκτιμώ θα χωρέσουν 2-3 νέοι σε κάθε έναν προηγούμενο) και στην συνέχεια να κόψεις και τους νέους νομείς στην μέση του πάχους των...
Έτσι θα έχεις και νομείς για δύο μοντέλα.!
Θα χρειαστείς βέβαια νέα λεπτότερα καρίνα-ποδοστάματα και τώρα κομμένα όπως τα θέλεις απο πλευράς στηριγμάτων-ψευδοκαρίνας....
Μπορείς και να μην με λάβεις υπόψη σου, γιατί γενικά είμαι άτομο των ακραίων λύσεων... :mrgreen:
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


19 Φεβ 2013 - 13:02
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 01 Δεκ 2010 - 19:38
Δημοσ.: 47
Τοποθεσια: Sparta-Athens-UK
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Καλησπέρα στους εκπαιδευτές μου,

Γιάννη μου αρέσει αυτό που είπες σχετικά με τους νομείς και θα κάνω αυτό που λες, εργαλείο υπάρχει (έχω πάθος με τα γερμανικά αν και πρέπει να αλλάξω απόψεις).
Μια ερώτηση γιατί να φτιάξω καινούργια καμάρια; Δεν μπορώ να αφήσω τα ήδη υπάρχοντα; Θα έχει κοπεί όλος ο νομέας και θα υπάρχουν ήδη τα καμάρια. Δείτε φωτογραφία με έναν πρόχειρο σχεδιασμό. Εάν θεωρείται ότι είναι απαραίτητο να μην γίνει έτσι τότε να κόψω ως πρέπει τους νομείς και να φτιάξω ξεχωριστά καμάρια.

Εικόνα

Εικόνα

Θανάση θα αφήσω ως έχει το μέγεθος, γιατί όλη η δουλειά πρέπει να γίνει πάλι από την αρχή. Απλά την επόμενη φορά θα είμαι καλύτερα προετοιμασμένος. Πάντως σαν μέγεθος είναι πολύ επιβλητικό και μέχρι στιγμής από αυτά τα λίγα είναι μεγάλη πρόκληση για μένα.
Γενικά έχω υπομονή και επιμονή.

Βασίλης


19 Φεβ 2013 - 21:56
Προφίλ WWW
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Βασίλη με το σχεδιασμό που έχεις κάνει (για το εσωτερικό "αδειασμα" των νομεων), φυσικα και δεν είναι αναγκαίο να σχεδιάσεις νέα καμάρια. Δεν ήξερα ότι έχεις τον κατάλληλο εξοπλισμό.
Να σου συστήσω μόνο η εσωτερική γραμμή που θα σχεδιάσεις από το πάνω μέρος του νομέα προς τα κάτω (την καρίνα), να μην ισαπέχει σε όλη της την έκταση από την εξωτερική γραμμή του νομέα, παρά να μεγαλώνει η απόσταση αφήνοντας περισσότερο ενισχυμενο το κάτω μέρος του.
Ελπίζω να έγινα κατανοητός, γιατί δεν είμαι σε υπολογιστή για να στο σχεδιάσω.

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


19 Φεβ 2013 - 22:31
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 559
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Οκ Βασίλη..Συνεχίζουμε υποστηρίζοντας την δική σου επιλογή.
Αυτό που περιγράφει ο Γιάννης φαίνεται στο σκίτσο και ως η με κόκκινο χρώμα απόσταση.
Ελπίζω να μην πετάξεις τα κομμάτια που θα αφαιρεθούν. Θα σου δώσουν μερικά επόμενα μοντέλα... ;)
Thx


Συνημμένα:
frame.JPG
frame.JPG [ 5.56 KiB | 19475 προβολές ]

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.
20 Φεβ 2013 - 07:35
Προφίλ WWW
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Καλημέρα
Αυτό εννοώ που αποτυπώνει σε γενικές γραμμές στην εικόνα του ο Θανάσης. Πλην όμως θα πρέπει η απόσταση της εσωτερικής γραμμής από την εξωτερική γραμμή του νομέα να αυξάνεται σταδιακά και ομαλά, καθώς και στο μέσο του νομέα να δημιουργείται μία επίπεδη επιφάνεια ώστε να μπορεί να εφαρμόσει το σωτρόπι που θα δέσει νομείς και καρίνα μαζί.
Επισυνάπτω δύο εικόνεςπου διευκρινίζουν νομίζω καλύτερα αυτό που προηγούμενα αποτύπωσα με λόγια. :)
Οι νομείς προέρχονται από το σχέδιο του Γατζάο που πρέπει κάποια στιγμή να συνεχίσω... :oops:


Συνημμένα:
Nomeis2.jpg
Nomeis2.jpg [ 11.36 KiB | 19391 προβολές ]
Nomeis.jpg
Nomeis.jpg [ 13.07 KiB | 19391 προβολές ]

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα
20 Φεβ 2013 - 09:56
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 01 Δεκ 2010 - 19:38
Δημοσ.: 47
Τοποθεσια: Sparta-Athens-UK
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Καλημέρα Θανάση,
Όχι δεν πρόκειται να πετάξω τα κομμάτια γιατί όπως λες θα χρησιμεύσουν.

Καλημέρα Γιάννη,
Ναι έχω καταλάβει απόλυτα θα βάλω την σύζυγο να το κάνει αυτό…. :lol:
Έχω αποθηκευμένη την κατασκευή του Γατζάο και θα κάνω άλλη μια ερώτηση για να καταλάβω καλύτερα σχετικά με το σωτρόπι.
Βλέπω ότι στο Γατζάο το πάτημα του σωτροπιού πατάει μόνο πάνω στους νομείς (στην επίπεδη επιφάνεια) και όχι και στην καρίνα. Άρα θα πρέπει να κάνω και εγώ το ίδιο έτσι; Δηλαδή να αφήσω κανά 2 χιλιοστά περιθώριο ή να φέρω πρόσωπο την επίπεδη επιφάνεια των νομέων με την καρίνα;
Από το μεσημέρι προχωρώ στο κόψιμο.

Βασίλης


20 Φεβ 2013 - 13:07
Προφίλ WWW
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Βασίλη το κενό που αφήνεται μεταξύ του σωτροπιού και της καρίνας δεν είναι λάθος και εσύ μην φέρεις τους νομείς στο επίπεδο της καρίνας διότι έτσι δεν θα είναι ενισχυμένος ο νομέας στο σημείο εκείνο. Το σημείο εκείνο λέγεται "στρώση" και πάντα είναι το ποιο ενισχυμένο μέρος του συνόλου του νομέα.
Εσύ βέβαια μπορείς να καλύψεις το κενό (πριν την τοποθέτηση του σωτροπιού) με μικρά κομματάκια ξύλου (από νομέα σε νομέα) ως προέκταση προς τα πάνω της καρίνας.

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


20 Φεβ 2013 - 13:18
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 01 Δεκ 2010 - 19:38
Δημοσ.: 47
Τοποθεσια: Sparta-Athens-UK
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Εντάξει Γιάννη κατανοητός θα ξεκινήσω σε λίγο τα κοψίματα.

Βασίλης


20 Φεβ 2013 - 14:02
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 01 Δεκ 2010 - 19:38
Δημοσ.: 47
Τοποθεσια: Sparta-Athens-UK
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Κόπηκαν όλοι οι νομείς από το περιττό ξύλο, πλην των 1 και 0 γιατί το πρυμνιό ποδόσταμα μου έχει σπάσει με μια αδέξια κίνηση στο κάτω μέρος και αποφάσισα να αφήσω όπως είναι αυτούς τους νομείς προκειμένου να τοποθετήσω δοκάρια ώστε να στηρίξω καλά το πρυμνιό ποδόσταμα μήπως και στην πορεία ξεκολλήσει.

Εικόνα

Μια πρόχειρη τοποθέτηση μερικών νομέων για να δω πως είναι, επίσης η καρίνα έχει τοποθετηθεί ανάμεσα σε δύο δοκάρια για να είναι σε ευθεία γραμμή.

Εικόνα

Εικόνα

Βασίλης


21 Φεβ 2013 - 21:12
Προφίλ WWW
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Βασιλη καλησπέρα
Παρατηρώ πολύ καλό το κόψιμο του περιττού ξύου όπως λές. Τώρα η κατασκευή σου, πέραν από ποιο ελαφριά, θα είναι και ποιο διαχειρίσιμη όμως;
Θα πρέπει να σκεφθείς, τωρα με ενσωματωμένα τα καμάρια που δεν αφαιρέσαμε, οτι θα έχεις μία δυσκολία να εφαρμόσεις το σωτρόπι και τους λούρους. Δεδομένου ότι το συγκεκριμένο μοντέλο έχει και αρκετούς νομείς, θα σου είναι δύσκολα προσβάσιμο εσωτερικά για να δουλέψεις. Μήπως θα πρέπει να σκεφθείς να αφαιρέσεις κάποια καμάρια (ένα παρά ένα νομεα) για να δώσεις μία δυνατότητα πρόσβασης; :roll: Εκτός εάν έχεις σκεφθεί κάτι άλλο.
Σε κάθε περίπτωση, εκτός από την προσοχή για ένα καλό κεντράρισμα (ζύγισμα) των νομέων δεξιά - αριστερά, θα πρέπει να προσέξουμε και το υψος που θα τοποθετηθούν ώστε να στρώσουν τα σανίδια της κουβέρτας ομαλά.

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


21 Φεβ 2013 - 22:09
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 559
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Χαιρετώ.
Εγώ δεν νομίζω να υπάρξει πρόβλημα στην τοποθέτηση λούρων, καθόσον οι νομείς είναι αρκετά "άδειοι" και τα μαδεράκια (λούροι και σωτρόπι) θα μπορούν να περαστούν μέσα απο τους νομείς απο πλώρη ή πρύμνη.
Και νομίζω ότι με καλή προετοιμασία δεν θα χρειαστεί να δουλέψεις πολύ τα χέρια σου ανάμεσα στους νομείς.
Επίσης θα μπορούσες κι αν το έχεις σχεδιάσει, να κόψεις απο τώρα, τμήματα των καμαριών (παραλλαγή της ιδέας του Γιάννη) που αντιστοιχούν στα ανοίγματα του καταστρώματος, ώστε να έχεις κάποια πρόσβαση στο εσωτερικό κι όσο αυτό θα κλείνει με το πέτσωμα.
Κάνε όμως μία δοκιμή με τοποθετημένους αλλά όχι κολλημένους τους νομείς στην καρίνα...
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


21 Φεβ 2013 - 23:06
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 01 Δεκ 2010 - 19:38
Δημοσ.: 47
Τοποθεσια: Sparta-Athens-UK
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Καλημέρα,

Με μια πρόχειρη τοποθέτηση των νομέων δυστυχώς διαπίστωσα ότι υπάρχει σχετική δυσκολία όσον αφορά κυρίως τους λούρους που θα πρέπει να τοποθετηθούν, δεν με βολεύει έτσι όπως είναι. Το σωτρόπι μπορεί να μπει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία.
Επίσης παρατήρησα ότι όταν πηγαίνω να στρώσω σανίδια για να δημιουργηθεί η κουβέρτα αντιμετωπίζω τα εξής προβλήματα.
Πρώτον από την πλώρη πάνω στα καμάρια τα σανιδάκια κατηφορίζουν στους πρώτους 6 νομείς και αρχίζουν να ανηφορίζουν στους τελευταίους 5 νομείς. Αποτέλεσμα είναι στην μέση να δημιουργείται κοιλιά απότομη και όχι σταδιακή, αυτό συνέβηκε και στην κατασκευή του κ. Κουτάγιαρ απ' ότι έχω δει.
Δεύτερον τα σανίδια της κουβέρτας στους πλωριούς και πρυμνιούς νομείς πατάνε στις γωνίες των καμαριών, άρα θέλουν τρίψιμο τα καμάρια υπό γωνία ώστε τα σανιδάκια να πατάνε σε όλη την επιφάνεια των καμαριών;
Αυτό εννοείς Γιάννη λέγοντας να στρώσουν τα σανίδια της κουβέρτας ομαλά;

Εν πάση περιπτώσει αποφάσισα να γίνει η κατασκευή πιο παραδοσιακή μιας και είμαι σε αυτό το στάδιο κόβοντας τα καμάρια από τους νομείς, πριν όμως από αυτό θα πάρω αποτύπωση αυτών σε χαρτί γιατί τα σχέδια που έχω δεν απεικονίζουν το πώς πρέπει να είναι τα καμάρια. Επίσης θα αφαιρέσω και εσωτερικό τμήμα από τους νομείς που δεν αφαίρεσα. Στην μετέπειτα τοποθέτηση των καμαριών πείτε μου εάν όντως πρέπει να είναι όπως αναφέρω πιο πάνω, περίεργο όμως μου φαίνεται, κατηφόρα και ανηφόρα αρκετή σε σύγκριση με το κέντρο. Δυστυχώς δεν έχω δει κάποιο πραγματικό για να βγάλω ασφαλή συμπεράσματα.

Κάτι άλλο περίεργο που είδα είναι το εξής, δοκίμασα πρόχειρα μια σανίδα πετσώματος από πλώρη σε πρύμνη και διαπίστωσα ότι, για να τρέξει ομαλά η σανίδα ενώ στους πρώτους πλωριούς νομείς τρέχει στην επάνω επιφάνειά τους κανονικά, σε άλλους πάει πιο κάτω λίγο, σε άλλους πιο πολύ, γενικά η σανίδα δεν τρέχει κανονικά στο ύψος όλων των νομέων, δηλαδή στην πάνω άκρη τους και εκεί που πρέπει να αρχίσει η κουπαστή.
Μήπως εδώ χρειάζεται το λεγόμενο βιάρισμα και πρέπει οι νομείς να κουρευτούν ανάλογα με το πως τρέχει ομαλά η σανίδα πετσώματος; Αυτό το βιάρισμα το είδα από την εργασία της κ. Δαφνά.

Μακροσκελές μήνυμα, αλλά έχω σημαντικές απορίες και θέλω να επιβεβαιωθώ και από εσάς.

Βασίλης


22 Φεβ 2013 - 12:40
Προφίλ WWW
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Πράγματι μακροσκελής αλλά ό,τι και να είναι πρέπει να διευκρινιστούν - απαντηθούν κάποια πράγματα.
Καταρχήν το σχέδιο αυτό του τρεχαντηριού, πράγματι δεν παρουσιάζει μεγάλη καμπυλότητα στην κουβέρτα, αλλά είναι μέσα στα όρια αυτών που επιτρέπονται και δεν νομίζω οτι υπάρχει κάποιο θέμα. Το "φαινόμενο" αυτό, δηλαδή το να ανηφορίζουν οι σανίδες της κουβερτας προς πλώρη και προς πρύμνη (σε μεγαλύτερο βαθμό οι μεσσαίες σανίδες), οφείλεται στο γεγονός οτι η γραμμή της τρυπητης (άρα και η άκρη της κουβέρτας) ακολουθεί την πορεία της κουπαστής. Εάν παρατηρήσεις στο σχέδιο της πλάγιας όψης του συγκεκριμένου τρεχαντηριού, η γραμμή της κουπαστής παρουσιάζει έντονη καμπυλότητα προς τα κάτω και στο μεσαίο νομέα το χαμηλότερο σημείο της. Το στοιχείο αυτό δικαιολογεί και τη χρήση του σκαριού αυτού ως αλιευτικό. Εάν ήταν μεταφορικό για παράδειγμα, ο μεσαίος νομέας θα ήταν ποιο ψηλά (για να δώσει περισσότερο αποθηκευτικό χώρο εσωτερικά) και άρα μικρότερη καμπυλότητα της κουπαστής.

Εσύ Βασίλη εφόσον θα κόψεις τα καμάρια και αφού "λεπτύνεις" και το πάνω μέρος των νομέων (σκαρμών), μπορείς να σχεδιάσεις τα δικά σου καμάρια με τη καμπυλότητα που εσύ θέλεις. Ο σχεδιασμός της καμπυλότητας θα ξεκινήσει από το μεσαίο νομέα και με τη βοήθεια μίας φούρμας (από πλώρη σε πρύμνη) θα υπολογίζεις το κεντρικό ύψος του κάθε ενός καμαριού ξεχωριστά. Πρόσεξε μόνο να μη δώσεις αρκετά μεγάλη καμπυλότητα ώστε να φθάσει να μη δικαιολογείται από την κλίμακα του μοντέλου. Επισυνάπτω φωτό από το δικό μου μοντέλο, για να δείς οτι δεν είναι και τραγική η κλίση που αναφέρεις, καθώς και βέβαια ένα ελαφρύ τρίψιμο των καμαριών ώστε να κάστουν οι σανίδες, θα χρειαστεί.

Όσον αφορά τωρα στο βιάρισμα που αναφέρεις, μη το κάνεις διότι έτσι θα αλλοιώσεις τις γραμμές του συγκεκριμένου τρεχαντηριού. Σε καμία περίπτωση, ειδικά σε αυτό το τρεχαντήρι δεν μπορεί να τρέξει μία ευθεία και μονοκόμματη σανίδα από πλώρη σε πρύμνη και να πηγαινει "παράλληλα με τη γραμμή της κουπαστής. Μπορείς όμως να το κάνεις τμηματικά. Θα χρειαστείς να ξεκινήσεις το πέτσωμα για παράδειγμα από το μεσαίο νομέα και όπου δεν είναι εφικτό να ακολουθήσεις τη γραμμή της κουπαστής, σταματάς και στη συνέχεια με τη τεχνική του πατρόν να κόψεις τα υπόλοιπα σανίδια που θα εφαρμόσουν προς πλώρη και προς πρύμνη.

Στερέωσε πρώτα καλά τους νομείς σου, βάλε το σωτρόπι και τους λούρους (προσοχή!!! οι λούροι τοποθετούνται εκεί που θα πατήσουν τα καμάρια) και μετά με ψυχραιμία και ηρεμία θα δούμε τί θα κάνεις με το πέτσωμα. Βουτιά στα βιαθιά; :D


Συνημμένα:
Kamaria.jpg
Kamaria.jpg [ 36.34 KiB | 19387 προβολές ]

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


Τελευταία επεξεργασία απο yapanta την 23 Φεβ 2013 - 10:51, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.

22 Φεβ 2013 - 15:51
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 559
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Αλιευτικό Τρεχαντήρι σε Κλίμακα 1:10
Βασίλη η "σιμότητα" του καταστρώματος πέρα απο την χρήση του σκάφους, καθορίζεται κι από την επιθυμία του ιδιοκτήτη.
Στο βιβλίο Ε.Π.Ν. στην σελίδα 202 και σύμφωνα με έναν παλιό ναυπηγό, αναφέρεται ότι, ένα ψαράδικο τρεχαντήρι 10 μέτρων το κατάστωμα σε πλώρη και πρύμνη, ήταν 20 cm υψηλότερο απ' ότι στην μέση. Στα δε ιστιοφόρα αυτή η διαφορά ήταν ακόμα μεγαλύτερη.
Προσωπικά, έχω ανέβει σε ένα παλιό Πέραμα και "τρόμαξα".... :!:
Ελπίζω δε η παρακάτω φωτο να σε βοηθήσει.
Thx

Εικόνα

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


23 Φεβ 2013 - 10:20
Προφίλ WWW
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Απάντηση στο θέμα   [ 48 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2  Επόμενο

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.


Μετάφραση Γιάννης Ορφανίδης