Απάντηση στο θέμα  [ 34 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2  Επόμενο
Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο. 
Συγγραφέας Μήνυμα
Μέλος

Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35
Δημοσ.: 40
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Καλησπέρα
Ύστερα από την πρώτη προσπάθεια κατασκευης μικρού Βαρκαλά η οποία δεν πήγε και τόσο καλά ξεκινάω μια νέα.
Παρακάτω θα δείτε διαφορά στοιχεία για την κατασκευή καθώς και το σχέδιο που έχω φτιάξει.
Δεδομένου ότι δεν θα ‘’σκεπάζεται’’ από κουβέρτα παρά μόνο το 1/3 (στην πλώρη) οπότε το εσωτερικό του θα είναι εμφανές, γι αυτό το λόγο έχω προχώρηση σε περισσότερες λεπτομέρειες.
Δεκτή κάθε παρατήρηση για τη βελτίωση του σχεδίου - μοντέλου.
Θα επανέλθω αφού έχω προχωρήσει λίγο για να δείτε φωτο.
Ευχαριστώ

‘’Ελπίς‘’ σε κλίμακα 1:12,1
L.O.A. = 66 cm
L.K. = 53.2 cm
M.D. = 12.6 cm
M.B. = 23.8 cm

Καρίνα
πλάτος καρίνας 0.6 εως 0.7cm
ύψος καρίνας 0.13 cm
Σωτρόπι
πλάτος σωτροπιού 0.8 έως 0.9cm στη μέση
πλάτος σωτροπιού 0.6 στα άκρα
ύψος σωτροπιού 0.10 cm
Νομείς
27 νομείς
πλάτος στρώσης 0.8 cm
ύψος στρώσης 0.8 cm
πλάτος σκαρμού 0.8 cm
ύψος σκαρμού 0.5 cm
πλάτος μανταλιού 0.4 cm
ύψος μανταλιού 0.4 cm
Στραγαλιές
Αριθμός στραγαλιών 2 – 3
πλάτος στραγαλιών 0.8 cm
Πάχος στραγαλιών 0.2 cm
Κρέμαση καμαριού
Πλάτος πετσώματος 0.8 cm
Πάχος πετσώματος 0.2 cm

Περί εξαρτισμού
* (a= 66cm b= 23.8cm)
Μπαστούνι πλώρης από κοράκι έως . . . . . .
Μήκος = b (23.8cm)
Κεντρικό άλμπουρο από κουπαστή έως . . . . . .
Μήκος = 2b (47.6cm)
Αντένα
Μήκος = 7/6a (77cm)
Άλμπουρο μετζάνας από κουπαστή έως τέλος
Μήκος = 1.8b (42.8cm)
Μάτσα μετζάνας
Μήκος = b (23.8cm)


Συνημμένα:
ElpisTz.jpg
ElpisTz.jpg [ 14.94 KiB | 54055 προβολές ]
sxedio_varkalas-2.JPG
sxedio_varkalas-2.JPG [ 30.59 KiB | 54055 προβολές ]
06 Φεβ 2013 - 16:47
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 552
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Ηλία χαιρετώ.
Θα μου επιτρέψεις να διορθώσω, ότι η πρώτη προσπάθεια της κατασκευής σου, πήγε ανέλπιστα καλά. :!:
Κι αυτό γιατί εκτιμώ περισσότερο διαβασμένος τώρα και με κάποια εμπειρία, είσαι πάλι εδώ.
Θα μπορούσε να σε είχε απογοητεύσει και μη επιστρέφοντας, θα είχαμε χάσει όλοι.
Καλό δρόμο
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


07 Φεβ 2013 - 07:48
Προφίλ WWW
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Ηλία μπράβο. Η επιμονή σου είναι άξια συγχαρητηρίων, αλλά και φυσικά όλος ο νέος σου σχεδιασμός για την Υδραίικη. Κάποιος άλλος ενδεχομένως στη θέση σου, το λιγότερο θα την είχε "κάνει με ελαφρά πηδηματάκα". Παράλληλα δείχνεις να έχεις εμπιστοσύνη τουλάχιστον στην καλή μας πρόθεση και αυτό μας ευχαριστεί γιατί έτσι πράγματι είναι.
Καλό νέο ξεκίνημα λοιπόν Ηλία.
;)

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


08 Φεβ 2013 - 00:21
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35
Δημοσ.: 40
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Καλημέρα σας

Ξεκίνησα την κατασκευή με πολύ αργούς ρυθμούς και μια κίνηση λάθος ακούμπησε η καρίνα στην κορδέλα και μου έκανε ζημιά . . . οπότε ξανά από την αρχή. Το ξύλο που βλέπετε είναι σουηδικό πεύκο (παρατήρησα ότι είναι πολύ μαλακό) να συνεχίσω με αυτό η να αλλάξω ξυλεία.

Ευχαριστώ


Συνημμένα:
P1000744.JPG
P1000744.JPG [ 49.37 KiB | 54000 προβολές ]
P1000745.JPG
P1000745.JPG [ 10.06 KiB | 54000 προβολές ]
22 Φεβ 2013 - 10:35
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Ηλία καλησπέρα
Αυτά τα ατυχήματα συμβαίνουν και να εύχεσαι που ήταν το ξύλο και δεν ήταν κάποιο... δάχτυλο :shock:
Όσον αφορά στο ξύλο, σίγουρα εάν είναι μαλακό γενικά δεν εξυπηρετεί αλλά κατα την αποψή μου δεν θα αντιμετωπίσεις και σοβαρό πρόβλημα. Καλό είναι όμως να δούμε τί έχει να πεί και ο Θανάσης όπου έχει κάνει χρήση διαφορετικής ξυλείας και το έχει ψάξει περισσότερο. Εγώ μέχρι σήμερα έχω κάνει χρήση μόνο κόντρα πλακέ.

Καλή συνέχεια.

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


22 Φεβ 2013 - 16:59
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 552
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Ηλία χαιρετώ και χαίρομαι που σε βλέπω, γιατί δεν σου κρύβω, πρός στιγμήν ανησύχησα...:)
Μαλακό (αδύναμο) ξύλο...εξαρτάται απο το τι περιμένεις απο ένα ξύλο για να το χαρακτηρίσεις έτσι...
Για μένα μαλακό ξύλο είναι η "balsa", αν το έχεις ακούσει, όπου μπορείς και να το μασήσεις...
Τα δε υπόλοιπα τα χαρακτηρίζω "μαλακά", αλλά όχι κατ' ανάγκη άχρηστα, αν πιέζοντας την επιφάνεια τους με το νύχι του αντίχειρα, μπορώ να δημιουργήσω μέσο-βαθύ ίχνος...
Εδώ και εκτιμώντας ότι αναφέρεσαι στην καρίνα-ποδοστάματα και όχι σε νομείς, δεν θεωρώ ότι θα υποστούν καταπονήσεις για να τα θεωρείς μαλακά κι αδύναμα.
Στα ποδοστάματα απλά θα πατήσουν τα απο πρίν καμπυλωμένα-μορφοποιημένα μαδεράκια του πετσώματος και επάνω στην καρίνα μπορείς να προσθέσεις εσωτερικό δοκαράκι στο οποίο θα κάνεις τις τομές για τις έδρες-νομείς για να μην πειράξεις το μαλακό-αδύναμο ξύλο της.
Αν αναφέρεσαι σε νομείς, σίγουρα χρειάζεσαι κάποιο περισσότερο ανθεκτικό ξύλο. Συνήθως τα ξύλα που δεν έχουν "νερά" χαρακτηρίζονται ανθεκτικά (οξιά-abura). Αν δεν διαθέτεις τέτοια, τότε μπορείς πάλι να σχηματίσεις τους νομείς αλλά έτσι ώστε τα "νερά" του ξύλου να κινούνται στον ίδιο γενικό άξονα με τα μαντάλια...Σε αυτήν την περίπτωση μάλλον θα χρειαστεί να κάνεις τους νομείς τμηματικούς.
Για κάθε ξύλο που θα διαθέτεις πάντα θα υπάρχει και κάποιο καλύτερο, αλλά θεωρώντας ότι αυτό που κάνουμε είναι hobby, συνεκτιμάμε και το κόστος.
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


22 Φεβ 2013 - 17:44
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35
Δημοσ.: 40
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Καλησπέρα σε όλους

Μετά από πολύ διάστημα κατάφερα να κλέψω 2 ώρες για να συνεχίσω εργασίες στη βάρκα.
Έκοψα (καρίνα – πρυμνιό ποδόσταμα – πλωριό ποδόσταμα και το κομμάτι που συνδέει την καρίνα με το πλωριό ποδόσταμα όλα με παρέλες)
Έχω σχεδιάσει τους extra 19 νομείς με τη διαδικασία που περιγράφεται στο naftotopo και με τη βοήθεια του Corel Draw αλλά νομίζω ότι κάτι δεν πάει καλά. Σας στέλνω φωτο από τους νομείς (εάν δεν μπορείτε να δείτε λόγω ανάλυσης στείλτε μου κάποιο email) και φωτο από τα υπόλοιπα, εάν προλάβω θα ανεβάσω μάλλον το βράδυ.
Αν τα μαντάλια είναι πάχος 4χιλ και ύψος 5 χιλ θα μπορώ να καρφώσω η θα έχω προβλήματα με σκίσιμο του ξύλου (Σουηδικό πεύκο).

Τα λέμε


Συνημμένα:
Nomeis1-6Full.jpg
Nomeis1-6Full.jpg [ 41.55 KiB | 53931 προβολές ]
Nomeis7-10Full.jpg
Nomeis7-10Full.jpg [ 50.67 KiB | 53931 προβολές ]
nomeis11-13Full.jpg
nomeis11-13Full.jpg [ 44.96 KiB | 53931 προβολές ]
nomeis18-27Full.jpg
nomeis18-27Full.jpg [ 45.64 KiB | 53931 προβολές ]
12 Μαρ 2013 - 14:29
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 16 Ιαν 2011 - 21:54
Δημοσ.: 59
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Ηλια καλησπερα.

Εχω την εντυπωση οτι στις δυο πρωτες φωτογραφιες μαλλον κατι δεν παει καλα με τους εξτρα νομεις χωρις να μπορω να το εξηγησω γιατι δεν εχω κατανοησει η αν θελεις μελετησει τον τροπο και τη σχεδιαση των εχτρα νομεων. Προσωπικη οπτικη εκτιμηση. :roll:

Καλη συνεχεια!

_________________
ΜΠΑΜΠΗΣ.


12 Μαρ 2013 - 16:12
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35
Δημοσ.: 40
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Καλησπέρα Μπάμπη

Ο τρόπος σχεδιασμού extra νομεων περιγράφεται http://www.naftotopos.gr/index.php?opti ... 90&lang=el

Και μετά με το corel έφτιαξα τις γραμμές – καμπύλες. Δεν μπορώ να είμαι σίγουρος όμως αν είναι σωστές μόνο στην πράξη τα βλέπεις. Έχω κάτι άλλο στο μυαλό μου για τη σχεδίαση αν το καταφέρω θα σας το πω.


12 Μαρ 2013 - 18:43
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 552
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Ηλία χαιρετώ. Χρειαζόμαστε κι άλλα στοιχεία για να δούμε αν υπάρχει πρόβλημα. Πχ πλάγια όψη σχεδίου.
Εκ πρώτης όψεως, βλέπω να έχεις ασχοληθεί αρκετά με επιπλέον και εξελισσόμενους νομείς, γύρω απο την μέση του σκάφους και με λιγότερους στα άκρα του, όπου θα υπάρχουν στρεβλώσεις μαδεριών και χρειάζεσαι στηρίγματα (νομείς). Γύρω απο την μέση, θα μπορούσες να σχεδιάσεις-τοποθετήσεις μερικούς όμοιους με τον μεσαίο νομείς, πρακτική που γινόταν και σε πραγματικά σκαριά. Καραβόσκαρα-Βαρκαλάδες.
Το σκίσιμο στα λεπτά μαδεράκια-δοκαράκια μπορεί να αποφευχθεί κάνοντας μία ανάλλογη τρύπα, πρίν τοπθετήσεις το καρφάκι.
Περιμένω να δω και τις άλλες όψεις του σχεδίου.
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


13 Μαρ 2013 - 00:38
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35
Δημοσ.: 40
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Θανάση καλημέρα

Το σχέδιο είναι αυτό του Βαρκαλα που μου είχες στείλει εξ αρχής.
Παρακάτω θα το δεις όπως το έχω τροποποιήσει και θα δεις 21 νομείς μην δίνεις σημασία είχα κάνει μετρήσεις για 27 και είναι εξίσου σε όλο το μήκος του σκαριού (Ανάμεσα σε κάθε έναν που δίνει το σχέδιο πχ από 1 έως 2 έχω σχεδιάσει 3 extra κτλ δεν έχω σχεδίαση καθόλου στη μέση του σκάφους δηλαδή από 4 έως 5). Σήμερα θα ανεβάσω και φ\ες από τα κοψίματα που έχω κάνει και θέλω αυστηρή κριτική.

Καλημέρα


Συνημμένα:
Varkalas.jpg
Varkalas.jpg [ 30.27 KiB | 53900 προβολές ]
13 Μαρ 2013 - 11:58
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Ηλία γειά σου. Παρατηρείς ορθώς οτι κάτι δεν πάει καλά στο σχεδιασμό των νέων νομέων (εκτιμώ όχι όλων) και προς αποφυγή λανθασμένων συμπερασμάτων, να τονίσω οτι το πρόβλημα δεν πηγάζει από τη συγκεκριμένη μέθοδο στην οποία αναφέρεσαι, καθώς αποτελεί μία απλή γεωμετρική μεταφορά σημείων από τη μία όψη (κάτοψη) στην άλλη (πλάγια).

Τα προβλήματα ενδεχομένως να πηγάζουν από άλλους παράγοντες που είτε α) απορρέουν από μία σημαντική ή μικρή αλλοίωση - παραμόρφωση που έχουν ήδη τα δημοσιευμένα σχέδια τα οποία επεξεργαζόμαστε, είτε ακόμη και β) από δικές μας σχεδιαστικές αστοχίες.

Για τον (α) λόγο, συνίσταται να κάνουμε πάντα ένα πρώτο έλεγχο των ήδη δοσμένων από το σχέδιο νομέων, με την εύρεση των αντίστοιχων σημείων τους στο σχέδιο της κάτοψης, επανασχεδιάζοντας στην ουσία τις οριζόντιες τομές (ίσαλες γραμμές). Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να επαληθεύσουμε την ορθότητα του σχεδίου της κάτοψης, διότι απλούστατα από εκεί θα αναζητήσουμε και τα σημεία των νέων μας νομέων.

Οι δικές μας αστοχίες (β), εκτός από το να μην έχουμε μετρήσει με ακρίβεια και μεταφέρει σωστά τα σημεία, κυρίως πηγάζουν από λανθασμένες καμπυλες που φέρουμε με την ένωση των σημείων. Να επισημάνω οτι μία καμπύλη χρειάζεται τουλάχιστον 3 σημεία για να σχηματιστεί, πλην όμως η ύπαρξη περισσότερων σημείων μας βοηθά ακόμη περισσότερο. Εάν τώρα η καμπύλη μας δεν σχηματίζεται ομαλή, τότε πρέπει να αναζητήσουμε το πρόβλημα στις μετρήσεις μας ή/και στην ορθότητα του σχεδίου από όπου παίρνουμε της μετρήσεις (βλ. περίπτωση α) που ανέφερα παραπάνω).

Τέλος, καταλήγω οτι είναι προτιμότερο να σχεδιάζουμε εκ νέου την κάτοψη (βασισμένοι στους βασικούς νομείς της πλάγιας όψης) και στη συνέχεια να σχηματίζουμε τους νέους μας νομείς.

Από αυστηρή κριτική... όση θές!
Δώσε υλικό! :D

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


13 Μαρ 2013 - 13:14
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 552
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Ηλία πές μας, τι εσύ νομίζεις ότι δεν πάει καλά...
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


13 Μαρ 2013 - 14:33
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35
Δημοσ.: 40
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Θανάση
Γιάννη
νομίζω ότι η καμπύλες χαμηλά στην καρίνα δεν έχουν έρθει σωστά.
Αλλά για να μην βάζω σπαζοκεφαλιές όταν έρθει η ώρα τους θα τοποθετήσω τους νομείς του σχεδίου θα κόψω σε χαρτόνι τους extra και με φούρμες θα δω αν ταιριάζουν.
Και οι φ/ες


Συνημμένα:
Varkalas1.jpg
Varkalas1.jpg [ 12.05 KiB | 53885 προβολές ]
Varkalas2.jpg
Varkalas2.jpg [ 12.39 KiB | 53885 προβολές ]
Varkalas3.jpg
Varkalas3.jpg [ 17.28 KiB | 53885 προβολές ]
Varkalas4.jpg
Varkalas4.jpg [ 15.33 KiB | 53885 προβολές ]
Varkalas5.jpg
Varkalas5.jpg [ 32.97 KiB | 53885 προβολές ]
13 Μαρ 2013 - 15:19
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 552
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Ηλία δεν ξέρω πως το διαπιστώνεις αυτό απο το σχεδιο ακόμα (?) αλλά κι αν είναι έτσι, τι σε εμποδίζει να το ξανασχεδιάσεις...
Να έχεις υπόψη σου ότι το τελικό σχήμα της γάστρας, καθορίζεται απο τους σχεδιασμένους, μεσαίο και τους τελευταίους προς τα ποδοστάματα νομείς. Έτσι, στο στάδιο της τοποθέτησης-μορφοποίησης των νομέων, αυτοί είναι οι μόνοι που δεν πρέπει να πειράξεις.
Στις φωτο σου βλέπω προσεκτικά κοψίματα και καλή εφαρμογή που φανερώνουν μεράκι...
Είμαστε σε καλό δρόμο... ;)
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


14 Μαρ 2013 - 07:31
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 07 Φεβ 2013 - 07:55
Δημοσ.: 31
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Ηλία χιαρετώ. Απο τα κοψίματα κι εγώ εκτιμώ ότι ξεκινάς αρκετά καλά.
Καλη συνέχεια.
Γιώργος


14 Μαρ 2013 - 12:41
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35
Δημοσ.: 40
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Καλησπέρα και ευχαριστώ για τα σχόλια

Γιώργο ζήλεψα από τα δικά σου κοψίματα και είπα να σε φτάσω (αλλά δεν γίνεται).
Τη μήκος είναι το γρυποκαικο; Δεν το έχω προσέξει παρόλο που παρακολουθώ την κατασκευή από την αρχή.
Θανάση επειδή θα ξεκινήσω να κόψω την παπαδιά ήθελα να ρωτήσω αν στα 66 χιλ ολικό μήκος του Βαρκαλά η κουπαστή έχει ύψος 3 χιλ είναι καλά; Χρειάζομαι την πληροφορία για να δω σε τι ύψος θα κόψω τα στραβόξυλα. Όπως θα δεις και στο σχέδιο το πέτσωμα τις παπαδιάς το έχω κάνει 13 χιλ ενώ όλο το υπόλοιπο σύμφωνα με ότι έχω διαβάσει και μετατρέψει σε κλίμακα είναι 8 χιλ.
Τα 2 στραβόξυλα θα είναι μονά (δεν ξερώ αν λέγονται ρεπίδια) και στη βάση θα έχει ύψος 8 χιλ και προς τα πάνω θα έχει ύψος 5 χιλ. όπως και όλα τα υπόλοιπα.
Τι λες . . . . . ;

Ευχαριστώ


Συνημμένα:
Nomeis-Primni.jpg
Nomeis-Primni.jpg [ 14.68 KiB | 53869 προβολές ]
14 Μαρ 2013 - 16:58
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 552
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Ηλία ρωτάς "για να κόψεις τα στραβόξυλα"....δηλαδή θεωρείς ότι τα 3mm θα κάνουν την διαφορά στο ύψος των στραβόξυλων στην κατασκευή της κουπαστής...? και μάλιστα πρίν ξεκινήσεις το πέτσωμα...Τι θα σε πείραζε να τα αφήσεις 3mm μακρύτερα και να τα κόψεις αργότερα...
Κάνω αυτήν την εισαγωγή για να σε βάλω λίγο στο πνεύμα του scratch, τουλάχιστον όπως εγώ το νοιώθω.
Στο scratch κάποια πράγματα γίνονται περισσότερο παραδοσιακά και λιγότερο προ-υπολογισμένα με ακρίβεια χιλιοστού.
Η κουπαστή σου θα πατήσει κυρίως στο τελευταίο εξωτερικό μαδέρι του παραπέτου και στο πρώτο εσωτερικό (απο πάνω-το μπακαλαρί). Επομένως τα τρία χιλιοστά (+)-(-) στους νομείς μικρή αξία έχουν. Αν σκεφτείς το βιάρισμα του σκάφους (προσωπική επιθυμία-επιλογή) αλλά κυρίως το ότι η κουπαστή θα πρέπει να τοποθετηθεί οριζόντια (παράλληλα με το επίπεδο του καταστρώματος), τότε θα δείς ότι τα στραβόξυλα δεν μπορούν κάν να έχουν επίπεδο κόψιμο-σόκορο. Εγώ πάντα κόβω τους νομείς χιλιοστά κοντύτερους, ώστε η κουπαστή να εφαρμόσει-πατήσει καλύτερα στα μαδέρια. (πετσώματος-μπακαλάρι-Δες σκίτσο)
Σε ότι αφορά τον καθρέφτη (παπαδιά) δεν ξέρω τι-πως σκέφτεσαι, αλλά είναι αρκετά νωρίς για να το κόψεις στην τελική του μορφή. Δεν θα τον πετσώσεις ? Θα πρότεινα να τον κόψεις σε ένα κομμάτι απλό ξύλο και σε διαστάσεις τέτοιες ώστε με το πέτσωμα που θα κάνεις επάνω του, να έρθει στις κανονικές διαστάσεις και στην τελική του μορφή.
Λυπάμαι δεν καταλαβαίνω τι εννοείς με το "Τα 2 στραβόξυλα θα είναι μονά" αν θές ανέλυσε το περισσότερο.
Thx


Συνημμένα:
00.JPG
00.JPG [ 21.94 KiB | 53855 προβολές ]

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.
15 Μαρ 2013 - 08:22
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35
Δημοσ.: 40
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Καλημέρα Θανάση

Αυτό που ρώτησα (κάτι δεν διατύπωσα σωστά) είναι αν η κουπαστή έχει πάχος 3 χιλ είναι εντάξει (σχέδιο Νο1);
Από φ\ες που είδα παρατήρησα ότι η παπαδιά κατασκευάζετε με τον τρόπο που δείχνω στο σχέδιο
(έτσι κατάλαβα δεν ξερώ αν κάνω λάθος)
Ο τελευταίος πρυμνιός νομεας αποτελείτε από 2 κομμάτια (δεξιά αριστερά δεν θα είναι μονοκόμματος) που θα πατήσουν στο ποδόσταμο και το πέτσωμα θα καρφωθεί επάνω σε αυτά τα δυο κομμάτια και στο ποδόσταμο. (Θα πρότεινα να τον κόψεις σε ένα κομμάτι απλό ξύλο και σε διαστάσεις τέτοιες ώστε με το πέτσωμα που θα κάνεις επάνω του . . . . αν δεν βάλω αυτό το μονοκόμματο ξύλο και το κάνω όπως το περιγράφω . . . . ) Το πέτσωμα τις παπαδιάς θα αποτελείτε από 5 μαδέρια 13 χιλ ύψος (σχέδιο Νο2);


Συνημμένα:
Nomeis-Primni1.jpg
Nomeis-Primni1.jpg [ 20.17 KiB | 53848 προβολές ]
15 Μαρ 2013 - 11:07
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 552
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Ηλία το διατύπωσες πολύ καλά-το κατάλαβα πολύ καλά-σου απάντησα γενικότερα... :)
Το αν "είναι εντάξει" είναι μιά ερώτηση που σιγά-σιγά θα πρέπει να την απαντάς μόνος σου, προχωρώντας νοητά την κατασκευή.
Έξωτερικά της κουπαστής θα προσαρμοσθεί το ζωνάρι της κουπαστής...Επομένως, το πάχος της κουπαστής δεν θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο απο το πάχος του ζωναριού (για να μην φαίνεται). Κι αν, για την κλίμακα του μοντέλου σου, το πλάτος του ζωναριού θα πρέπει να είναι γύρω στα 3-3,5 mm, τότε και της κουπαστής θα πρέπει να είναι ίσο ή λιγότερο.
Για τον καθρέφτη (παπαδιά) σωστά κατάλαβες, ότι σε πραγματικά σκαριά δεν μπορούν να υπάρξουν μεγάλες επιφάνειες ξύλου για να καλύψουν μονοκόματες κατασκευαστικές ανάγκες, οπότε αυτές γίνονται τμηματικά.
Δεν καταλαβαίνω γιατί θές να κατασκευάσεις "δύσκολα" τον καθρέφτη αλλά η επιλογή σου είναι σεβαστή. Μπορείς λοιπόν να τον συνθέσεις απο κομμάτια ξύλου και τέτοιων διαστάσεων ώστε να αναπαριστούν ξυλεία αντίστοιχης κλίμακας πραγματικού σκαριού.
Θα πρότεινα για να καταλήξεις στην τελική θέση του καθρέφτη και εκτιμώντας τον τρόπο που θέλεις ν' ακολουθήσεις, να στήσεις όλους του άλλους νομείς εκτός απο τον τελευταίο (με τα δύο κομμάτια). Να φέρεις-υπολογίσεις με δύο φούρμες την (επιθυμητή) γραμμή της κουπαστής και του καταστρώματος και να κατασκευάσεις έναν χάρτινο μονοκόμματο νομέα, για την θέση του τελευταίου. Έτσι θα έχεις πρόχειρα το εξωτερικό σχήμα του νομέα σε συνδιασμό με τον καθρέφτη. Αφού τον μορφοποιήσεις σωστά, ώστε να ανταποκρίνεται στις φούρμες, με οδηγό αυτόν θα κατασκευάσεις τα τμήματα (μαντάλια) του τελευταίου νομέα.
Επιπλέον, αν ακολουθήσεις την πρόταση μου, σκέψου αν σε βολεύει, πρώτα να συνθέσεις τον καθρέφτη πάνω στα μαντάλια του τελευταίου νομέα και μετά να τοποθετήσεις το σύνολο επάνω στο μοντέλο.
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


15 Μαρ 2013 - 12:26
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35
Δημοσ.: 40
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Επιπλέον, αν ακολουθήσεις την πρόταση μου, σκέψου αν σε βολεύει, πρώτα να συνθέσεις τον καθρέφτη πάνω στα μαντάλια του τελευταίου νομέα και μετά να τοποθετήσεις το σύνολο επάνω στο μοντέλο.

Θανάση ακριβώς αυτό είχα στο μυαλό μου.
Επίσης σκεφτόμουνα τα μαντάλια να είναι λίγο μεγαλύτερα περιμετρικά ώστε αργότερα που θα ξεκινήσει πέτσωμα να μπορέσω να τους δώσω κλήση για να πατήσουν καλά τα μαδέρια . . . .
(το έχω δει από το δικό σου Βαρκαλά)

Τα λέμε


Συνημμένα:
Varkalas_sh5.jpg
Varkalas_sh5.jpg [ 13.56 KiB | 53845 προβολές ]
15 Μαρ 2013 - 13:48
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35
Δημοσ.: 40
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Καλημέρα σε όλους

Να με συγχωρήσετε για τις πολλές ερωτήσεις που κάνω παρακάτω, επειδή όμως έχω κάνει είδη ένα λάθος (το κοράκι στην πλώρη είναι κοντό) δεν με παίρνει να κάνω και άλλα.
Για να ξεκινήσω την κατασκευή του Άβακα έριξα μια ματιά στις φωτογραφικές συλλογές για Βαρκαλά και Υδραίικο Βαρκαλά.

Παρατήρησα ότι ο Άβακας σε μικρούς Βαρκαλάδες είναι όπως στα παρακάτω σχέδια (λίγο πιο στρογγυλός - να το φτιάξω έτσι η να το αφήσω όπως το αρχικό σχέδιο;).

Υπάρχει το πράσινο ξύλο που συνδέει την κουπαστή (δεν ξερώ αν έχει καμιά ιδιαίτερη ονομασία) και τα μωβ κάθετα ξύλα που έχω βάλει τα είδα σε Υδραίικο Βαρκαλά ισχύει και εδώ;

Και το βασικότερο . . . . που θα στερεωθεί το άλμπουρο της μετζάνας.

Ευχαριστώ


Συνημμένα:
avakasphoto.jpg
avakasphoto.jpg [ 29.71 KiB | 53817 προβολές ]
avakas.jpg
avakas.jpg [ 13.42 KiB | 53817 προβολές ]
katopsi.jpg
katopsi.jpg [ 16.84 KiB | 53817 προβολές ]
22 Μαρ 2013 - 12:07
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 552
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Ηλία χαιρετώ.
Δεν υπάρχει "λάθος" πρίν το τέλος της κατασκευής κι αν αυτό διορθώνεται...
Σε ότι αφορά το καμπύλο άνω μέρος του καθρέφτη, καλό είναι να ακολουθούμε σταθερά ένα σχέδιο που έχουμε επιλέξει. Οι τροποποιήσεις που ενδεχομένως θα κάνουμε θα πρέπει να βασίζονται είτε σε επιπλέον στοιχεία, στην περίπτωση μας στον ζωγραφικό πίνακα, είτε σε αποδεκτή προσωπική αισθητική.
Τα χρώματος μωβ κάθετα δοκαράκια που είδες κι αν δεν δώ κάποια φωτο, δεν μπορώ να σου απαντήσω, αν τοποθετήθηκαν για κάποιο πρακτικό ή διακοσμητικό λόγο.
Το άλμπουρο της μετζάνας, απ΄όσο μπορώ να συμπεράνω απο τον ζωγραφικό πίνακα, βρίσκεται εσωτερικά του καθρέφτη. Οπότε είναι πιό εύκολο να βρεθεί λύση στήριξης, όταν βέβαια θα έλθεις σ' εκείνο το στάδιο.
Καλο θα ήταν να μας έλεγε πως-τι σκέπτεσαι να κάνεις με το κάσαρο (την εσωτερική κατασκευή πρίν τον καθρέφτη).
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


23 Μαρ 2013 - 08:00
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35
Δημοσ.: 40
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Καλημέρα Θανάση
Παρακάτω θα δεις φ\ες από το πώς σκέφτομαι να φτιάξω τον καθρέφτη. Δυστυχώς δεν βρήκα καλύτερη φ\α για το κάσαρο (αν έχεις κάτι καλύτερο σε φ\α στείλε . . ). Αυτό που έχω στο μυαλό μου και με δυσκολεύει είναι που θα πιάσει το άλμπουρο στο κάτω σημείο (γιατί το μόνο σταθερό και δυνατό σημείο είναι ο νομέας).
Καλημέρα ευχαριστώ


Συνημμένα:
avakas1.JPG
avakas1.JPG [ 57.14 KiB | 53797 προβολές ]
avakas2.JPG
avakas2.JPG [ 58.68 KiB | 53797 προβολές ]
kasaro.jpg
kasaro.jpg [ 59.24 KiB | 53797 προβολές ]
nomeis.jpg
nomeis.jpg [ 54.12 KiB | 53797 προβολές ]
24 Μαρ 2013 - 01:20
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 552
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" νέο μοντέλο.
Ηλία σε ότι αφορά το που θα στηριχθεί το άλμπουρο της πρύμνης....μα εκεί όπου μπορεί..και ο νομέας είναι ένα καλό στοιχείο για να "πατήσει" και στην συνέχεια να σταθεροποιηθεί με πλευρικά στηρίγματα στο εσωτερικό μέρος του καθρέφτη. Αν δεν υπάρχει νομέας ακριβώς κάτω απο το άλμπουρο, ή θα πρέπει να προσθέσεις κάποιον ή θα πρέπει να κάνεις μία "παραδοχή".
Για το "κάσαρο" ρίξε μιά ματιά στο αρχείο του naftotopos.gr στους Βαρκαλάδες και στις φωτο 2 και 10.
http://www.naftotopos.gr/index.php?opti ... 22&lang=el
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


24 Μαρ 2013 - 09:48
Προφίλ WWW
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Απάντηση στο θέμα   [ 34 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2  Επόμενο

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.


Μετάφραση Γιάννης Ορφανίδης