Συγγραφέας |
Μήνυμα |
Thanasis
Γενικός Συντονιστής
Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24 Δημοσ.: 569 Τοποθεσια: Βόλος
|
 Re: Γρυποκάϊκο
Γιώργο βλέπω ότι δίνεις σημασία στην λεπτομέρεια και όπως όλοι ξέρουμε, αυτό κάνει την διαφορά... Θα επισημάνω τις διακοσμητικές "χαρακές" σε όλο το μήκος επάνω στο σωτρόπι καθώς και τις ροδέλες στις "τζαβέτες" (μεγάλες βίδες). Κάτι τέτοια, μικραίνουν την διαφορά ανάμεσα σε παρουσιαστικό μοντέλου και πραγματικού σκαριού. Thx
_________________ There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.
|
01 Μαρ 2013 - 16:03 |
|
 |
GiorgosB
Μέλος
Εγγραφη: 07 Φεβ 2013 - 07:55 Δημοσ.: 31
|
 Re: Γρυποκάϊκο
|
06 Μαρ 2013 - 11:41 |
|
 |
GiorgosB
Μέλος
Εγγραφη: 07 Φεβ 2013 - 07:55 Δημοσ.: 31
|
 Re: Γρυποκάϊκο
Χαιρετώ. Ξεκινώντας το πρώτο πέτσωμα στο μοντέλο, πρόσθεσα απο ένα μαδέρι σε κάθε πλευρά και στο ύψος της κουπαστής. Στο στάδιο δε αυτό, αποφάσισα να κρατήσω μόνιμα στην θέση τους, τα μικρά δοκαράκια ανάμεσα στους νομείς.    Στην συνέχεια πρόσθεσα το εσωτερικό μαδέρι της κουπαστής το "μπακαλάρι".     Ευχαριστώ
|
09 Μαρ 2013 - 17:08 |
|
 |
yapanta
Μέλος
Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18 Δημοσ.: 261
|
 Re: Γρυποκάϊκο
Γιώργο, παρατηρώντας τη δουλειά σου να μη σου πώ οτι ζηλεύω, αλλά έχω ήδη αρχίσει να το σκέφτομαι σοβαρά να βάλω μπροστά και το δικό μου καρνάγιο. Έχεις βάλει και εσύ ενισχύσεις ανάμεσα στους νομείς στο ύψος της κουπαστής, πολύ καλή πρακτική ειδικά όταν θέλεις να δουλέψεις επάνω στη κουπαστή με στέραιες κατασκευές. Παρατηρώ σε πλώρη και πρύμνη μία "μασίφ" εσωτερική κατασκευή. Μας εξηγείς αυτή σου την κατασκευαστική προσέγγιση; Ευχαριστώ
_________________ ...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα
|
09 Μαρ 2013 - 18:00 |
|
 |
GiorgosB
Μέλος
Εγγραφη: 07 Φεβ 2013 - 07:55 Δημοσ.: 31
|
 Re: Γρυποκάϊκο
Γιάννη ευχαριστώ για το σχόλιο. Σε ότι αφορά τα μαδεράκια ανάμεσα και ψηλά στους νομείς, ναι το βρίσκω πολύ καλή πρακτική και ειδικά σε "ανοιχτά" σκάφη, όπου οι νομείς και αναπαριστώμενοι ως πραγματικοί, είναι αδύναμοι για την κλίμακα. Ίσως αυτό να τεθεί ως "πρόβλημα" σε μοντέλα όπου στις κουπαστές θα πρέπει να προσαρμοστούν μπιγότες, αλλά νομίζω θα είναι μία καλή πρόκληση. Για το "μασίφ" τμήμα της πλώρης -πρύμνης έχω περιγράψει προηγούμενα ότι αποτελούν τα δύο "σώψωμα" (συμπαγή κομμάτια ξύλου και στα πραγματικά σκάφη) και όπου πάνω τους στηρίζω μέρος των μαδεριών του πετσώματος. Όπως βλέπει στην πρώτη φωτο, αυτή η τεχνική-πρακτική μου έδωσε την δυνατότητα να καρφώσω επάνω τους, το πρώτο μαδέρι. Γενικότερα θεωρώ ότι τα "σώψωμα" σε μοντέλα, βοηθάνε στο να καρφώνεις και να ξεκαρφώνεις (και όχι να κολλάς επάνω στα ποδοστάματα) τα πρώτα μαδέρια ή τις φούρμες, όταν βρίσκεσαι στο στάδιο της "διερεύνησης" του βιαρίσματος ή της μορφής του σκάφους μοντέλου. Επιπλέον σε γάστρες όπου τα μαδέρια υφίστανται "μεγάλες" στρεβλώσεις για να ακουμπίσουν στην κατάλληλη θέση στα ποδοστάματα, τουλάχιστον εγώ εμπιστεύομαι το κάρφωμα... Θα ήθελα να δώ και την παρουσίαση του δικού σου μοντέλου, δίπλα στην δική μου.... Ευχαριστώ
|
10 Μαρ 2013 - 08:24 |
|
 |
GiorgosB
Μέλος
Εγγραφη: 07 Φεβ 2013 - 07:55 Δημοσ.: 31
|
 Re: Γρυποκάϊκο
Χαιρετώ. Ακόμα λίγη δουλειά το προηγούμενο διάστημα.... Τοποθέτησα τις κουπαστές και το δεύτερο μαδέρι του πρώτου πετσώματος.   Πρίν ξεκινήσω να τοποθετώ μαδέρια απο την καρίνα και μη μπορώντας να αντισταθώ στον εαυτό μου...κάτω απο τις έδρες των νομέων, μορφοποίησα τα μιξόδια (σειρά απο τρύπες για την περισυλλογή του θαλ.νερού.) Στην συνέχεια προχώρησα με το ντουρέλο και τον καβαλάρη    και ολοκλήρωσα το πρώτο πέτσωμα.   ..................  Ευχαριστώ
|
14 Μαρ 2013 - 12:38 |
|
 |
Thanasis
Γενικός Συντονιστής
Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24 Δημοσ.: 569 Τοποθεσια: Βόλος
|
 Re: Γρυποκάϊκο
Γιώργο, αρχίσαμε να "έχουμε εικόνα" του τι να περιμένουμε.. Thx
_________________ There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.
|
14 Μαρ 2013 - 14:36 |
|
 |
GiorgosB
Μέλος
Εγγραφη: 07 Φεβ 2013 - 07:55 Δημοσ.: 31
|
 Re: Γρυποκάϊκο
Χαιρετώ. Μετά το πρώτο πέτσωμα, συνέχισα με το δεύτερο με ξύλο κελεμπέκι. Ανάμεσα στα μαδέρια πέρασα λευκό χρώμα, γιατί ήθελα να ξεχωρίζουν οι αρμοί μετά το τελικό βάψιμο.    Στην φάση αυτή προσάρμοσα και ενισχυτικές μεταλλικές κατασκευές στα ποδοστάματα.  
Τελευταία επεξεργασία απο GiorgosB την 25 Μαρ 2013 - 10:08, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
|
25 Μαρ 2013 - 09:54 |
|
 |
GiorgosB
Μέλος
Εγγραφη: 07 Φεβ 2013 - 07:55 Δημοσ.: 31
|
 Re: Γρυποκάϊκο
Έφτασε η στιγμή ν' ασχοληθώ με το εσωτερικό του σκαριού και όπως συνηθίζω, προηγήθηκαν μερικά σχέδια βασισμένα στις περιγραφές του βιβλίου.   Στην συνέχεια πέρασα τους πάγκους (καθίσματα κωπηλατών) και τα καμάρια για το κάσαρο στην πρύμνη του σκάφους.   Ευχαριστώ
|
25 Μαρ 2013 - 10:03 |
|
 |
PETRAN
Μέλος
Εγγραφη: 14 Μάιος 2011 - 22:18 Δημοσ.: 8
|
 Re: Γρυποκάϊκο
Γιώργο καλησπέρα και από μένα μου αρέσει μέχρι εδώ και όπως λέει και ο Θανάσης φαίνεται πως θα καταλήξει . Μου αρέσει η σημασία που δίνεις στην λεπτομέρεια , οι καθαρές γραμμές , η καλή και σωστή εφαρμογή και το εσωτερικό είναι .......όλα τα λεφτά . Καλή συνέχεια . Αντώνης .
|
25 Μαρ 2013 - 22:08 |
|
 |
EliasTzanos
Μέλος
Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35 Δημοσ.: 40
|
 Re: Γρυποκάϊκο
Καλησπέρα Γιώργο
Με λίγα λόγια ‘‘πολύ μερακλίδικη δουλειά’’ . . . Δυο απορίες: γιατί το δεύτερο πέτσωμα και τι μήκος έχει . . .
Ηλίας
|
26 Μαρ 2013 - 15:26 |
|
 |
GiorgosB
Μέλος
Εγγραφη: 07 Φεβ 2013 - 07:55 Δημοσ.: 31
|
 Re: Γρυποκάϊκο
Ηλία χαιρετώ και σ' ευχαριστώ για το σχόλιο. Το μοντέλο κατασκευάζεται σε κλίμακα 1:20, θα έχει ολικό μήκος 720 mm και μέγιστο πλάτος 135 mm. Θεωρώ ότι το διπλό πέτσωμα παρά τον διπλό κόπο και χρόνο, τουλάχιστον σε μένα, κάνει ευκολότερη την δουλειά... Με το πρώτο πέτσωμα σου δίνεται η ευκαιρία να μελετήσεις τις γραμμές του σκάφους-μοντέλου, να δείς τα σημεία που θέλουν προσοχή, να "λειάνεις" τις καμπύλες και να γεμίσεις τα κενά, ειδικά κι όταν έχεις λίγους νομείς...Είναι σαν να κάνεις μία "ανώδυνη" πρόβα του κανονικού πετσώματος. Με το δεύτερο-τελικό πέτσωμα, ξέρεις πλέον πως θα "περπατήσεις" και έχεις παντού απο κάτω, υπόστρωμα στήριξης. Ευχαριστώ και καλή συνέχεια στο δικό σου μοντέλο.
|
27 Μαρ 2013 - 16:24 |
|
 |
GiorgosB
Μέλος
Εγγραφη: 07 Φεβ 2013 - 07:55 Δημοσ.: 31
|
 Re: Γρυποκάϊκο
Αντώνη-Ηλία σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια. Η εσωτερική διαρρύθμιση σε συνδιασμό με τα διακοσμητικά, ήταν ένα απο τα σημεία που έπρεπε να δώσω προσοχή, γιατί αυτά θα αναδείκνυαν την ιδιαιτερότητα αλλά και τον χαρακτήρα του σκάφους. Εκτός απο τα εξωτερικά διακοσμητικά πλώρης και πρύμνης υπήρχε ένας εσωτερικός καθρέφτης και κάποιες ιδιόμορφες και διακοσμημένες μπίντες. Και πάλι μερικά σχέδια σε χαρτί κρίθηκαν απαραίτητα.   Και απο το χαρτί στο ξύλο...  
Τελευταία επεξεργασία απο GiorgosB την 31 Μαρ 2013 - 16:30, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
|
31 Μαρ 2013 - 16:15 |
|
 |
GiorgosB
Μέλος
Εγγραφη: 07 Φεβ 2013 - 07:55 Δημοσ.: 31
|
 Re: Γρυποκάϊκο
|
31 Μαρ 2013 - 16:28 |
|
 |
blackglaze
Μέλος
Εγγραφη: 16 Ιαν 2011 - 21:54 Δημοσ.: 59
|
 Re: Γρυποκάϊκο
Καλη σας μερα και καλο μηνα!
Γιωργο...ποσο ομορφο θα το κανεις ακομα? εχεις αγγιξει την τελειοτητα! Ειλικρινα συγχαρητηρια!
_________________ ΜΠΑΜΠΗΣ.
|
01 Απρ 2013 - 07:29 |
|
 |
vagelischantziaras
Μέλος
Εγγραφη: 08 Απρ 2010 - 16:31 Δημοσ.: 8
|
 Re: Γρυποκάϊκο
Γεια σου Γιώργο Παρακολουθώ ‘’ σιωπηλά ‘’ την θαυμάσια δουλειά που κάνεις . Τα θερμά μου συγχαρητήρια . Βαγγελης
|
01 Απρ 2013 - 12:32 |
|
 |
EliasTzanos
Μέλος
Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35 Δημοσ.: 40
|
 Re: Γρυποκάϊκο
Γιώργο καλημέρα Tι άλλο να πούμε . . . . . . συγχαρητήρια. Ηλίας
|
02 Απρ 2013 - 11:37 |
|
 |
gregkam
Μέλος
Εγγραφη: 10 Φεβ 2010 - 21:59 Δημοσ.: 6 Τοποθεσια: Καλαμαριά, Θεσσαλονίκη
|
 Re: Γρυποκάϊκο
Συγχαρητήρια Γιώργο, θαυμάσια δουλειά σε όλα της τα στάδια.
Γρηγόρης
|
02 Απρ 2013 - 19:29 |
|
 |
PETRAN
Μέλος
Εγγραφη: 14 Μάιος 2011 - 22:18 Δημοσ.: 8
|
 Re: Γρυποκάϊκο
Γιώργο καλησπέρα και από μένα όσο πάει γίνεται και πιο όμορφο . Τα στολίδια θα τα σκαλίσεις ; Βλέπω ότι με το σχέδιο-σκίτσο τα πας καλά οπότε πιστεύω ότι ένα μικρό σκάλισμα θα τους έδινε όγκο και θα ....απογείωνε το πλεούμενο . Καλή συνέχεια . Αντώνης
|
05 Απρ 2013 - 14:53 |
|
 |
GiorgosB
Μέλος
Εγγραφη: 07 Φεβ 2013 - 07:55 Δημοσ.: 31
|
 Re: Γρυποκάϊκο
Σας ευχαριστώ όλους που παρακολουθείτε την παρουσίαση και για τα καλά σας λόγια... Αντώνη σκέπτομαι να μην σκαλίσω περισσότερο τα διακοσμητικά του σκάφους, αλλά να τα προσέξω ιδιαίτερα στον χρωματισμό. Λοιπόν συνέχισα με την εσωτερική διαρύθμιση και κατασκεύασα δύο μικρά ράφια που τοποθετήθηκαν κάτω απο τα πρόστεγο και επίστεγο.   
|
05 Απρ 2013 - 19:46 |
|
 |
GiorgosB
Μέλος
Εγγραφη: 07 Φεβ 2013 - 07:55 Δημοσ.: 31
|
 Re: Γρυποκάϊκο
Σύμφωνα με τις περιγραφές του βιβλίου αλλά και άλλων πηγών, κάτω απο τους πάγκους, υπήρχαν αφαιρούμενα μαδέρια, ως υποπόδια βοηθητικά κατά την κωπηλασία. Αυτά τα ονόμαζαν "μπασαμάκια" λέξη προερχόμενη απο το Τουρκ. "basamak"=σκαλί. Και τα κατασκεύασα....   
|
05 Απρ 2013 - 19:48 |
|
 |
GiorgosB
Μέλος
Εγγραφη: 07 Φεβ 2013 - 07:55 Δημοσ.: 31
|
 Re: Γρυποκάϊκο
Και ασχολήθηκα και με τα κουπιά και το τιμόνι. Το σκάφος δεν είχε το γνωστό μας τιμόνι με δοιάκι, αλλά διευθύνονταν με ένα κουπί προσαρμοσμένο στην πρύμνη του. Τα κουπιά στο άκρο τους ήταν ειδιαίτερα σχηματοποιημένα για μεγαλύτερη απόδοση.   ...................  Ανυπομονώ να προχωρήσω με τα χρώματα. Ευχαριστώ
|
05 Απρ 2013 - 19:56 |
|
 |
Thanasis
Γενικός Συντονιστής
Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24 Δημοσ.: 569 Τοποθεσια: Βόλος
|
 Re: Γρυποκάϊκο
Γιώργο....ανυπομονούμε κι εμείς... Thx
_________________ There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.
|
05 Απρ 2013 - 19:59 |
|
 |
GiorgosB
Μέλος
Εγγραφη: 07 Φεβ 2013 - 07:55 Δημοσ.: 31
|
 Re: Γρυποκάϊκο
Χαιρετώ. Νομίζω δεν το έχω επισημάνει, αλλά πολλά απο τα μικρά κομμάτια δεν είχαν κολληθεί στην τελική τους θέση κι αυτό για να μπορούν να βαφούν ευκολότερα... Τα χρώματα επελέγησαν από τις περιγραφές της βιβλιογραφίας, τις φωτογραφίες σημερινών αντίστοιχων σκαφών και την δική μου αισθητική.       ...........................  Φτάνοντας στο τέλος της παρουσίασης θα ήθελα αρχικά να ευχαριστήσω όλους εσάς που θελήσατε να είστε συνοδοιπόροι μου. Ευχαριστώ τον naftotopos.gr για την φιλοξενία, αλλά κυρίως για την αμέριστη παροχή πληροφόρισης σε κάθε αίτημα-απορία μου. Η έρευνα και η συμπαράσταση του ήταν συνεχής και ενδεικτικά αναφέρω ότι μου δόθηκαν στοιχεία απο την web βιβιογραφία: "Τα σκάφη αλιείας στην Προποντίδα" - "Οι ψαράδες στην Τριγλία" - "Τα καρνάγια στον παλιό και νέο Μαρμαρά" - "Μαρμαρινά σκαριά" - καθώς κι απο έρευνα παλαιών και νέων τέτοιων σκαριών σε Ελλάδα-Τουρκία-Βουλγαρία. Το μοντέλο το ονόμασα "ΑΝΤΙΓΟΝΗ" και αφιερώνεται στον συγγραφέα Ακύλα Μήλλα του βιβλίου "Πρώτη Αντιγόνη-Τα Πριγκηπόνησα" αλλά και στους τότε ψαράδες των Πριγκηπόνησων, που φτιάχνοντας και υπηρετώντας αυτά τα σκαριά, συνέθεσαν μέρος της Ναυτικής μας παράδοσης. Περισσότερες φωτογραφίες του μοντέλου μπορείτε να δείτε ακολουθώντας το link: http://www.naftotopos.gr/index.php?opti ... 54&lang=el
|
12 Απρ 2013 - 07:35 |
|
 |
vagelischantziaras
Μέλος
Εγγραφη: 08 Απρ 2010 - 16:31 Δημοσ.: 8
|
 Re: Γρυποκάϊκο
Γεια σου Γιώργο Δεν χρειάζεται να ξαναπώ συγχαρητήρια ,κ.λ.π . Σ ευχαριστώ που μοιράστηκες μαζί μας την ολοκληρωμένη κατασκευαστικη σου προσπάθεια. Βαγγέλης
|
12 Απρ 2013 - 19:07 |
|
|