Απάντηση στο θέμα  [ 10 δημοσιεύσεις ] 
Οικονομία ξυλείας.... 
Συγγραφέας Μήνυμα
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 552
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Οικονομία ξυλείας....
Φίλοι.
Δουλεύοντας με την μέθοδο των «Ολόσωμων νομέων» και κατά την προετοιμασία της ξυλείας, ενδέχεται να διαπιστώσουμε ότι δεν διαθέτουμε ικανή επιφάνεια ξυλείας (κόντρα πλακέ) ώστε να αποτυπώσουμε ολόκληρο τον «κορμό» του μοντέλου μας…
Σ’ αυτήν την περίπτωση μπορούμε να «μοιράσουμε» με κατάλληλο «κόψιμο» το σχέδιο του «κορμού», να το αποτυπώσουμε σε δύο επιφάνειες ξύλου (κόντρα πλακέ) και μετά το κόψιμο τους να συνθέσουμε τον «κορμό» σε ένα τμήμα
Ίσως να είναι γνωστό αλλά για κάθε περίπτωση… δείτε φωτο...
Thx

Εικόνα.Εικόνα
................................Εικόνα

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


29 Μάιος 2010 - 11:54
Προφίλ WWW
Διαχειριστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 13:13
Δημοσ.: 225
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Οικονομία ξυλείας....
Πολύ καλή σκέψη Θανάση.
Εξήγησέ μου όμως (άσχετο με το θέμα), γιατί προτιμάται απο ορισμένους μοντελιστές να κόβεται και να μοντάρεται ξεχωριστά η καρίνα και τα ποδοστάματα του σκάφους; Μετά το πέτσωμα. Σε τί εξυπηρετεί;


30 Μάιος 2010 - 20:44
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 552
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Οικονομία ξυλείας....
Γιάννη θεωρώ ότι η απάντηση μόνο υποκειμενική απο τον κάθε φίλο μπορεί να είναι....
Κι εγώ έχοντας δουλέψει και τις δύο περιπτώσεις...
α. Έχοντας την νέα καρίνα-ποδοστάματα εξ 'αρχής πάνω στον "κορμό"
β. Με την τοποθέτηση της νέα καρίνα-ποδοστάματα μετά το πέτσωμα...
προτιμώ την δεύτερη....γιατί (τουλάχιστον για μένα) μπορείς ευκολότερα να σχηματοποιήσεις στο σχήμα της πλώρης-πρύμνης τα σόκορα των μαδεριών και στην συνέχεια να τοποθετήσεις πάνω σ' αυτά τα νέα ποδοστάματα....
Αλλά πιστεύω ότι είναι και θέμα συνήθειας...
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


30 Μάιος 2010 - 20:59
Προφίλ WWW
Διαχειριστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 13:13
Δημοσ.: 225
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Οικονομία ξυλείας....
Αντιληπτό για το υποκειμενικό του θέματος αλλά σε κάθε περίπτωση σε ευχαριστώ για την επεξήγηση. Φαντάζομαι όμως οτι (μετά το πέτσωμα), θα πρέπει να δημιουργείται μία μικρή εσοχή για την καλύτερη προσαρμογή - στήριξη της καρίνας και των ποδοσταμάτων. Έτσι είναι;


30 Μάιος 2010 - 21:06
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 552
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Οικονομία ξυλείας....
Και πάλι θεωρώ ότι η απάντηση έχει να κάνει με τον τρόπο και τα υλικά που έχει μάθει να δουλεύει ο καθένας...
Εγώ δουλεύοντας με "χοντρά" μαδέρια δεν κάνω εσοχή (και ως εγώ...δεν καταλαβαίνω και γιατί θα έπρεπε..).
Μετά το πέτσωμα τρίβω τα σόκορα των μαδεριών πλώρης-πρύμνης έτσι ώστε στις ακμές του "κορμού" αυτά να σχηματίζουν μια ικανή επιφάνεια, πάνω στην οποία τα νέα ποδοστάματα θα κολληθούν "πρόσωπο"....
Ομοίως "επιπεδοποιώ" κατά μήκος, και τα μαδέρια της βάσης του "κορμού" για να "πατήσει" η νέα καρίνα...
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


31 Μάιος 2010 - 07:28
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 06 Φεβ 2015 - 14:48
Δημοσ.: 3
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Οικονομία ξυλείας....
Θανάση καλησπέρα,
Επανέρχομαι μετά από πολλά χρόνια απουσίας/διακοπής στον χώρο. Ειλικρινά με εξέπληξε θετικά η ύπαρξη του naftotopos. Τότε την δεκαετία του '70 η πληροφόρηση βασιζόταν σε έντυπα (περιοδικά, βιβλία κλπ) αμερικάνικα κατά κανόνα. Συνταξιούχος πια ξαναοργανώνω τον πάγκο μου. Μαζεύω βιβλία, φωτοτυπίες, σχέδια, άρθρα και ελπίζω να βρώ σιγά - σιγά την ρότα μου, τώρα που υπάρχει και κάποιος χρόνος, ανύπαρκτος μέχρι πριν λίγους μήνες. Ο naftotopos μου άνοιξε την όρεξη να καταπιαστώ με ελληνικά σκαριά. Ίσως να αρχίσω με ένα τρεχαντήρι.
Θέλώ να σε ρωτήσω σχετικά με την ξυλεία. Έχω από παλιά κάποια κομμάτια μηλιάς, καρυδιάς, λεμονιάς, αλλά θέλω να δημιουργήσω ένα stock με περισσότερα. Επειδή μιλάμε για μπογιαντισμένα σκαριά τώρα, ενδιαφέρουν περισσότερο άλλες ιδιότητες του ξύλου, πέρα από το χρώμα τους. Ποια δέντρα νομίζεις ότι προσφέρονται ώστε να δίνουν γερή και ανθεκτική ξυλεία, αλλά να δουλεύεται και καλά. Μια εύκολη και σχετικά καλή λύση θα ήταν ξυλεία από το εμπόριο (π.χ. οξιά, δρυς κλπ).
Η δεύτερη ερώτηση έχει να κάνει με τις διαστάσεις. Αν υποθέσουμε ότι το μεγαλύτερο σκάφος που θα μπορούσα να κατασκευάσω θα είχε μήκος 70 εκατοστών περίπου, πες μου σε παρακαλώ, ποιες διαστάσεις θα πρότεινες να έχουν τα κομμάτια που θα διατηρώ σε stock, (έτοιμα από τον ξυλουργό ή κομμένα από δέντρα για ξήρανση; Μετά κατά την κατασκευή του μοντέλου, θα σκίζω από αυτά και θα κόβω ό,τι ακριβώς θέλω.
Ευχαριστώ
Βαγγέλης Κουμαριανός


06 Φεβ 2015 - 15:51
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 552
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Οικονομία ξυλείας....
Βαγγέλη χαιρετώ και καλώς ήλθες.
Απο τις απορίες-ερωτήσεις σου βλέπω ότι ξεκινάς απο τα βασικά με πολύ όρεξη κι αυτό προοιωνίζει θετικά αποτελέσματα.
-Θα έλεγα πως η πρώτη σου ερώτηση είναι αρκετά απαιτητική και δεν ξέρω αν κάποιος σε επίπεδο μοντελισμού θα μπορούσε να σου δώσει απάντηση.
Επειδή το θέμα είναι μεγάλο σου έχω στείλε σε pm ένα άρθρο απο ξενόγλωσσο περιοδικό που αναφέρεται στα χαρακτηριστικά σχεδόν όλων των ειδών ξυλείας (για μοντελισμό) κι ελπίζω να σε βοηθήσει.
-Η δεύτερη ερώτηση σου απαιτεί περισσότερες διευκρινήσεις καθώς τα 70 cm προσδιορίζουν μέν ένα μήκος μοντέλου αλλά θα μπορούσα να σου δώσω απάντηση μόνο για τα μαδέρια του πετσώματος. Όμως η κατασκευή ενός μοντέλου επιδέχεται πολλές τεχνικές και μπορεί να έχει διάφορες παρουσιάσεις. Έτσι αν θές να κατασκευάσεις ένα κλειστό μοντέλο με μέθοδο ψευδοκαρίνας και γεμάτων νομέων, θα πρέπει να έχεις διαφορετικό stock και απο διαφορετική ξυλεία απ΄ότι σε άλλη περίπτωση (ανοικτό και με εμφανείς τους νομείς).
Επίσης θα πρέπει να υπολογίσεις και τα τμήματα που θα κόβεις απο επιφάνειες ξυλείας διαφορετικού πάχους...
Όπως καταλαβαίνεις δεν μπορείς να έχεις μιά τυποποιημένη απάντηση. Θα πρότεινα να δημιουργήσεις το όποιο stock σε διάφορα κομμάτια μαδέρια -επιφάνειες (μήκη-πάχη) αλλά μόνο άπο ένα μέρος της ξυλείας που διαθέτεις για να μπορείς να αξιοποιείς την υπόλοιπη ανάλογα με της απαιτήσεις της κατασκευής κάθε φορά.
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


06 Φεβ 2015 - 21:11
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 06 Φεβ 2015 - 14:48
Δημοσ.: 3
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Οικονομία ξυλείας....
Θανάση καλημέρα, πήγα κατ' ευθείαν στο μήνυμα και δεν είδα την απάντησή σου εδώ.
Εν τάξει ως προς τα είδη ξυλείας έχω διαβάσει και έχω κατά νου διάφορα. Το κείμενο που μου έστειλες θα βοηθήσει οπωσδήποτε, απλώς ζήτησα να έχω μια έτοιμη απάντηση ώστε να κερδίσω χρόνο και ψάξιμο. Σκέφτηκα ότι θα ήταν χρήσιμο να μου πει κάποιος που έχει ασχοληθεί, κόψε και στοκάρισε αυτά τα δύο - τρία είδη, στις τάδε διαστάσεις και θα σε καλύψουν κατά 70 - 80%. Είναι σαφές ότι και κάποια κομμάτια θα πετάξεις και ότι δεν μπορείς να είσαι καλυμμένος 100%.
Ναι κυρίως ενδιαφέρει η ξυλεία για τα μαδέρια του πετσώματος.
Όταν λέω 70 cm μήκος εννοώ το μεγαλύτερο. Αν φτιάξω κάτι μικρότερο σαφώς κάνουν και τα μεγαλύτερα ξύλα που θα έχω, αν κάποια στιγμή θελήσω να φτιάξω κάτι πιο μεγάλο (όχι πολύ πιθανό), ε τότε θα ψάξω για μεγαλύτερα μαδέρια.
Ως προς την τεχνική κατασκευής, προσανατολίζομαι σε ανοικτά με κανονικούς νομείς.
Ευχαριστώ


07 Φεβ 2015 - 11:35
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 552
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Οικονομία ξυλείας....
Οκ λοιπόν...
Εγώ όταν πρόκειται να φτιάξω ένα μοντέλο 50-60 cm και με πρόθεση να χρησιμοποιήσω μονοκόματα μαδέρια (πλώρη-πρύμνη), κόβω 50-55 μαδεράκια για το πέτσωμα της γάστρας και σε μήκος 55-65 cm, γνωρίζοντας ότι θα χρειαστώ περί τα 25 κομμάτια σε κάθε πλευρά και για ένα μέσο ύψος 12-14 cm στον μεσαίο νομέα.
Επιπλέον κι άλλα περίπου 25-30 κομμάτια αντίστοιχου μήκους, για το πέτσωμα του καταστρώματος.
Αν και τα μέγιστα μήκη των μαδεριών εξαντλούνται μετά απο 2-3 στρώσεις στο πέτσωμα, δεν κάνω διακυμάνσεις στα επόμενα μήκη (μειώσεις) γιατί πάντα υπάρχει η περίπτωση λάθους και "καλύτερα να έχεις παρά να ψάχνεις".
Για ανοιχτό μοντέλο με εμφανείς νομείς κι αφού καταλήξεις στην τεχνική κατασκευής των νομέων (θα τους κόψεις στο σχήμα ή θα καμπυλώσεις μαδεράκια) θα πρέπει να υπολογήσεις επιφάνειες ξύλου κατάλληλου πάχους.
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


07 Φεβ 2015 - 15:37
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 06 Φεβ 2015 - 14:48
Δημοσ.: 3
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Οικονομία ξυλείας....
οκ Θανάση ευχαριστώ.
Θα επανέλθω με τεχνικές ερωτήσεις.


08 Φεβ 2015 - 09:58
Προφίλ
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Απάντηση στο θέμα   [ 10 δημοσιεύσεις ] 

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.


Μετάφραση Γιάννης Ορφανίδης