Απάντηση στο θέμα  [ 54 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2, 3  Επόμενο
Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30) 
Συγγραφέας Μήνυμα
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Αγαπητοί φίλοι

Με αφορμή το νέο μου μοντέλο, που έχω ξεκινήσει να κατασκευάζω με αρκετά αργούς ρυθμούς εδώ και μερικές εβδομάδες, θα προσπαθήσω να μοιραστώ μαζί σας σταδιακά, όλες τις φάσεις κατασκευής του, αναδεικνύοντας (γιατί όχι) και όσα προβλήματα ή προβληματισμοί ανέκυψαν μέχρι τώρα, αλλά και όσα θα προκύπτουν στην πορεία μέχρι και την ολοκλήρωσή του.

Φυσικά βέβαια, θα αναφέρομαι και στον τρόπο που κάθε φορά αυτά αντιμετωπίζονται. Σε αυτές τις ειδικές περιπτώσεις αλλά και σε κάθε περίπτωση, εύχομαι μέσα από τη δική σας συμμετοχή, στο τέλος να γίνει και να μείνει κάτι καλό.

Κατασκευάζω λοιπόν ένα Γατζάο, το οποίο σε κλίμακα 1:1 έχει μήκος 18,5 μέτρα. Στοιχεία για το Γατζάο, μπορείτε να διαβάσετε εδώ: http://www.naftotopos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=193
Η κλίμακα κατασκευής του μοντέλου είναι 1:30. Αυτή είναι και η κλίμακα που γενικά κατασκευάζω τα μοντέλα μου. Ο κύριος λόγος είναι γιατί θέλω να υπάρχει συγκρισιμότητα μεταξύ τους όσον αφορά στο μέγεθος, αλλά και φυσικά για να εξοικονομώ τον απαιτούμενο χώρο που θα τα τοποθετήσω, χώρος ο οποίος δυστυχώς είναι ήδη αρκετά περιορισμένος.

Σήμερα λοιπόν, μοιράζομαι μαζί σας μερικές φωτογραφίες από το μοντέλο μου όπως είναι τώρα, ενώ στη συνέχεια και σταδιακά θα μοιράζομαι περισσότερες φωτογραφίες από το πρώτο κιόλας στάδιο της αρχικής του σύλληψης και προσέγγισης.

Φυσικά, οι φωτογραφίες θα συνοδεύονται και από τους δικούς μου σχετικούς σχολιασμούς και επεξηγήσεις, όπου και βέβαια είστε ευπρόσδεκτοι και εσείς να σχολιάσετε, να ρωτήσετε αλλά και να προτείνετε.

Να είστε καλά

Μία μικρή γεύση από το πρόχειρο εργαστήριό μου στη κουζίνα
Εικόνα

Το πέτσωμα του Γατζάο σε εξέλιξη...
Εικόνα

Εικόνα

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


01 Δεκ 2010 - 21:56
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 31 Οκτ 2010 - 19:47
Δημοσ.: 6
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Μπραβο, ομορφη και καθαρη δουλεια.καλη συνεχεια.Και λιγο χιουμορ.Μη ξεχασεις να λειωσεις ξυγκι για τσι ποστες οταν αμπωσεις,χα χα


02 Δεκ 2010 - 06:25
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 559
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Yapanta πολύ καλή δουλειά μέχρι τώρα...Μου αρέσει που έχεις βάλει και λούρους (μαδέρια εσωτερικά).
Να τολμήσω να ρωτήσω γιατί μετά τα πρώτα μαδέρια στο ύψος της κουπαστής, συνέχισες το πέτσωμα στα ίσαλα?
Υπάρχει λόγος ή το έκανες για να ισχυροποιήσεις την κατασκευή?
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


02 Δεκ 2010 - 07:34
Προφίλ WWW
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Να το τολμήσεις Θανάση. Πράγματι το κάνω για το λόγο που ανέφερες. Να ενισχύσω την κατασκευή δεδομένου οτι το κόντρα πλακέ που χρησιμοποιώ είναι μόλις 4 χιλιοστών. Και οπως θα δείς και στις φωτογραφίες που θα στείλω από τα πρώτα στάδια... τα μαδέρια στο ύψος της κουπαστής... μπήκαν αργότερα. :oops:
Να είσαι καιλά για τα καλά σου λόγια.

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


02 Δεκ 2010 - 08:46
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 24 Φεβ 2010 - 21:21
Δημοσ.: 22
Τοποθεσια: Κερκυρα
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Καλη αρχη Γιαννη! Ειναι ενα σκαφος που μου ξυπναει αναμνησεις! Σου ευχομαι καλη συνεχεια!


02 Δεκ 2010 - 10:16
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
spirosch έγραψε:
Μπραβο, ομορφη και καθαρη δουλεια.καλη συνεχεια.Και λιγο χιουμορ.Μη ξεχασεις να λειωσεις ξυγκι για τσι ποστες οταν αμπωσεις,χα χα


Ευχαριστώ πολύ Σπύρο... για τα καλά σου λόγια αλλά και το χιούμορ! Δεν θα το ξεχάσω ;) αλλά δεν στο υπόσχομαι κιόλας :lol:

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


02 Δεκ 2010 - 10:38
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
blind έγραψε:
Καλη αρχη Γιαννη! Ειναι ενα σκαφος που μου ξυπναει αναμνησεις! Σου ευχομαι καλη συνεχεια!


Γιάννη μου σε ευχαριστώ. Ελπίζω να με βοηθήσουν αργότερα οι αναμνήσεις σου! ;)

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


02 Δεκ 2010 - 10:39
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 02 Δεκ 2010 - 12:04
Δημοσ.: 1
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
ΚαλησπέραΓιάννη και συγχαρητήρια για το υπό κατασκευή μοντέλο.
Με την ευκαιρία αυτή ήθελα επί τέλους να μου λυθεί μία απορία και επειδή προφανώς κάποιος κατέχει αυτόν τον τύπο του σκαριού δημοσιεύω αυτήν τη φωτογραφία. Πρόκειται για την "ΚΑΛΛΙΟΠΗ" ένα παρατημένο βαρκάκι στον Πόρο που πιθανώς να είναι ένα γατζάο σε μικρογραφία. Είναι; Αν δεν είναι γατζάο όμως τί είναι; Ζωντανά το βαρκάκι είναι σχεδόν συμμετρικό. Αν δεν είχε όνομα και πανιόλα μπορεί κανείς να μην μπορούσε να καταλάβει ποιά η πρύμνη και ποιά η πλώρη.
Παρακαλώ για τα φώτα σας.
Ευχαριστώ,
Αλέξανδρος
Συννημένο:
Σχόλια αρχείου: Γατζάο;;;;;;
DSC_0618_web.jpg
DSC_0618_web.jpg [ 93.53 KiB | 19366 προβολές ]


02 Δεκ 2010 - 12:17
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Αλέξανδρε καλησπέρα και σε σένα, αλλά και ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Τώρα όσον αφορά στο "Γατζάο σε μικρογραφία" όπως αναφέρεις, αν και δεν το έχω ξανακούσει ούτε διαβάσει ποτέ αυτό, τα στοιχεία μάλλον συνηγορούν στο γεγονός οτι η "ΚΑΛΛΙΟΠΗ του Πορου", είναι ένας παραδοσιακός Μπότης.

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


02 Δεκ 2010 - 12:58
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 559
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Αλέξανδρε χαιρετώ.
Θα βοήθαγε να βλέπαμε την πλώρη, γιατί αν είναι περίπου τρεχαντήρι...θα μπορούσαμε να το πούμε αδόκιμα... "γατζάο" καθόσον θα έμοιαζε μεν αλλά χωρίς να υπάρχει ο ιδιαίτερος λόγος (φορτηγό) για να κατασκευαστεί η βάρκα έτσι....
Η βάρκα-ες με αμφιλεγόμενη...πλώρη πρύμνη συνήθως ονομάζεται «Μπότης»...(boat)
Στο βιβλίο Ελληνική Παραδοσιακή Ναυπηγική, Κ. Δαμιανίδης (στην σελίδα 48) γράφει ότι το χαρακτηριστικό του, είναι οτι έχει ίδιο το πλωριό και πρυμνιό ποδόστημα και μάλιστα σχεδόν κάθετο.
Επίσης το λεξικό του Κοτσοβίλη (σελίδα 132) εξηγεί ότι «Κούντουλα» (βάρκα)…είναι η δίπρωρος. Δηλαδή αυτή που έχει δύο πλώρες…
Τον «Μπότη»...τον συναντάμε και με δεύτερο όνομα ως «Κούτουλο».
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


02 Δεκ 2010 - 13:05
Προφίλ WWW
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Παιδιά, νομίζω πλέον ότι είναι ώρα σιγά – σιγά, να το πιάσω από την αρχή το πράγμα. Έτσι πιστεύω ότι στο τέλος θα έχουμε όλοι μία πλήρη εικόνα για τη συγκεκριμένη μικροναυπήγηση.

Έχοντας αρχικά τα βασικά ναυπηγικά κατασκευαστικά σχέδια του σκάφους, προχωρώ στο να εκτιμήσω εάν μπορώ να βασιστώ 100% στο σκαναρισμένο αντίγραφο του σχεδίου ή όχι.

Συνήθως όταν πρόκειται να σχεδιάσω επιπλέον νομείς, αυτό που κάνω πάντα είναι να θεωρώ σωστό μόνο το σχέδιο προσόψεων και να παράγω βάσει αυτού, εκ νέου το σχέδιο της κάτοψης. Αυτό το κάνω, γιατί από το σχέδιο της κάτοψης, μπορώ να σχεδιάσω όσους επιπλέον νομείς χρειάζομαι, αλλά και να ειμαι σίγουρος ότι θα είναι σε απόλυτη αναλογία με τους βασικούς νομείς που προσδιορίζονται ήδη στο σχέδιο προσόψεων του κατασκευαστικού σχεδίου.

Σε όλη αυτή τη διαδικασία επεξεργασίας & διαμόρφωσης του σχεδίου, ευνόητο είναι ότι η χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και ειδικότερα η γνώση και η χρήση ενός γραμμικού σχεδιαστικού προγράμματος τύπου Auto-Cad, Corel κ.λ.π., είναι απολύτως απαραίτητη. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά και με το χέρι.

Πρώτα από όλα θα πρέπει να φέρουμε όλο το σχέδιο στην κλίμακα που θέλουμε (στην περίπτωσή μας 1:30) και μετά προχωρούμε στην όποια επεξεργασία ή διαμόρφωση χρειάζεται.

Σημείωση:
1. Μία σύντομη περιγραφή & επεξήγηση του ναυπηγικού – κατασκευαστικού σχεδίου,υπάρχει στη διεύθυνση:
http://www.naftotopos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=280

2. Το πώς μπορούμε να σχεδιάσουμε επιπλέον νομείς, έχοντας ως βάση το ναυπηγικό κατασκευαστικό σχέδιο, μπορούμε να δούμε εδώ:
http://www.naftotopos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=281

Στο συγκεκριμένο κατασκευαστικό σχέδιο του Γατζάο, αποτυπώνονται συνολικά 13 βασικοί νομείς οι οποίοι ενώ διατηρούν αναλογικές αποστάσεις μεταξύ τους, δεν ισαπέχουν όλοι. Εκτιμώ λοιπόν, ότι για την ενίσχυση της κατασκευής μου στα πρώτα της στάδια, έως και το πέτσωμα, χρειάζεται να σχεδιάσω επιπλέον 8 νομείς, ώστε όταν τοποθετηθούν όλοι στην καρίνα του σκάφους, να ισαπέχουν. Σύνολο λοιπόν 21 νομείς.

Εφόσον έχω ολοκληρώσει και επαληθεύσει το σχέδιο, προχωρώ στη συνέχεια στην κατάλληλη διαμόρφωση της καρίνας και των νομέων με σκοπό να εξυπηρετηθεί το χτίσιμο (τη συναρμολόγηση) του μοντέλου. Σχεδιάζω δηλαδή εξ’ ολοκλήρου όλους τους νομείς, έτοιμους για κοπή, αλλά και τις θέσεις όπου αυτοί θα τοποθετηθούν επάνω στην καρίνα.

ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΜΟΝΤΕΛΙΣΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΣΤΟ ΞΥΛΟ
Στις παρακάτω φωτογραφίες η επεξεργασία και η διαμόρφωση του σχεδίου έχει ήδη γίνει και στη συνέχεια με τη χρήση carbon, αποτυπώνω το μοντελιστικό πλέον σχέδιο στο κόντρα πλακέ, όπου θα είναι η καρίνα και οι νομείς του σκάφους. Το κόντρα πλακέ είναι «μοντελιστικής» ποιότητας και έχει πάχος 4 χιλιοστών.

Εναλλακτικά της μεθόδου «carbon», μπορούμε να κολλήσουμε τα σχέδια επάνω στο ξύλο, πολύ καλά όμως, ώστε κατά το κόψιμο να μην έχουμε την πιθανότητα μετακίνησης του χαρτιού.

Αυτά τα ολίγα προς το παρόν. :D

Όπως πάντα… στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε σχετική απορία, συμπληρωματική διευκρίνιση, παρατήρηση, σχολιασμό, πρόταση κ.λ.π.


Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


06 Δεκ 2010 - 15:49
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Σε συνέχεια τώρα της προηγούμενης φάσης, που περιελάμβανε τα πολύ σημαντικά αρχικά στάδια της κατασκευής, όπως την επεξεργασία και τη διαμόρφωση του κατασκευαστικού σχεδίου, αλλά και την αποτύπωση του μοντελιστικού σχεδίου επάνω στο ξύλο, θα περάσουμε τώρα στο κόψιμο της καρίνας και των νομέων του σκαριού μας με την βοήθεια μίας μοντελιστικής σέγας.

Όπως ενδεχομένως θα έχετε διαπιστώσει από το σχέδιο που διαμόρφωσα κατα το προηγούμενο στάδιο, η καρίνα θα κοπεί ενιαία μαζί με τα ποδοστάματα (πλωριαίο και πρυμνιό), καθώς και οι νομείς συνεχόμενοι και όχι σπαστοί με στρώσεις και σκαρμούς. Επίσης, οι νομείς δεν θα κοπούν γεμάτοι όπως λέμε και θα διαμορφώσουν ένα άδειο εσωτερικό χώρο στο εσωτερικό της γάστρας.

Οι γεμάτοι νομείς (βλ. παρακάτω φωτό), σχεδόν πάντα είναι έτσι σχεδιασμένοι ώστε μετά την τοποθέτησή τους να διαμορφώνουν παράλληλα και την καμπυλότητα των καμαριών της κουβέρτας. Οι νομείς της παρακάτω φωτογραφίας που θέτω ως παράδειγμα, προέρχονται από μοντέλο τρεχαντηριού.
Εικόνα

Πάμε λοιπόν:
ΚΟΨΙΜΟ ΚΑΡΙΝΑΣ ΚΑΙ ΝΟΜΕΩΝ

1. Εγώ, στο εαρινό εργαστήρι μου (την βεράντα μου) με την μοντελιστική μου σέγα σε πλήρη δραστηριότητα κόβοντας καρίνα και νομείς.
Εικόνα

2. Η χρήση της μοντελιστικής σέγας απαιτεί προσοχή (για την ασφάλειά μας) αλλά και σταθερή και αργή χρήση για να πετύχουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα.
Εικόνα

3. Η καρίνα έχει ήδη κοπεί και τοποθετηθεί σε μία ιδαίτερη ιδιοκατασκευή. Διασφαλίζει κατα κύριο λόγο τη διατήρηση της ευθείας γραμμής στην καρίνας μας (αποφυγή σκευρώματος)), αλλά και τη στήριξη του μοντέλου καθ' όλο το διάστημα που το χτίζουμε. Η κοπή των νομέων συνεχίζεται...
Εικόνα

4. Με τη βοήθεια ενός πολύ σημαντικού εργαλείου (μίνι δραπανάκι) τρίβω μικρές ατέλειες που άφησε το κόψιμο με τη σέγα. Σε αυτό το δραπανάκι προσαρμόζονται διάφορα μικρά εξαρτηματάκια όπως στην περίπτωση μας εδώ, ένα μικρό περιστροφικό τριβείο.
Εικόνα

Όπως πάντα… στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε σχετική απορία, συμπληρωματική διευκρίνιση, παρατήρηση, σχολιασμό, πρόταση κ.λ.π.

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


10 Δεκ 2010 - 15:21
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΝΟΜΕΩΝ
Έχοντας πλέον ολοκληρώσει το κόψιμο της καρίνας και των νομέων, περνώ απευθείας στην συναρμολόγησή τους με στόχο να συνθέσω τη ραχοκοκκαλιά του σκάφους, το λεγόμενο δηλαδή ψαροκόκαλο.

Όπως ενδεχομένως θα έχετε προσέξει σε προηγούμενη σχετική φωτογραφία (βλ. παραπάνω), οι νομείς είναι αριθμημένοι σύμφωνα με το σχέδιο, ανάλογα δηλαδή με τη θέση που θα τοποθετηθούν επάνω στην καρίνα. Για τη σωστή τοποθέτησή τους όμως, θα πρέπει:

1. η καρίνα να παραμένει σταθερή σε ευθεία γραμμή καθ' όλη τη διαδικασία τοποθέτησης των νομέων επάνω της και,
2. οι νομείς να τοποθετούνται ζυγισμένα δεξιά - αριστερά αλλά και εμπρός - πίσω.

Για να διατηρήσω την καρίνα ευθεία, έχω φτιάξει μία πρόχειρη κατασκευή όπου η καρίνα εισέρχεται σε ένα αυλάκι, σχηματισμένο από δύο πηχάκια τοποθετημένα παράλληλα και σε απόσταση ακριβώς ίση με αυτή του πάχους της καρίνας. Με αυτό το τρόπο, η καρίνα παραμένει πάντα ευθεία, αποφεύγω δηλαδή τις παραμορφώσεις από σκέβρωμα και διατηρείται εκεί έως ότου η γάστρα του μοντέλου μου "δέσει" και με το πέτσωμα.

Σημαντικό στοιχείο επίσης, είναι να διατηρήσω και τα ποδοστάματα κάθετα. Αυτό επιτυγχάνεται απλά σταθεροποιώντας τα σε κάθετη θέση. με την τοποθέτηση αντιρίδων δεξιά αριστερά. Για ένα επιπλέον οπτικό έλεγχο και επιβεβαίωση της "ζυγισμένης" τοποθέτησης των νομέων επάνω στην καρίνα, περνώ μία κλωστή από το πρυμνιό έως το πλωριό ποδόσταμα.

Ακολουθούν φωτογραφίες:

Η καρίνα τοποθετημένη στην ιδιοκατασκευή μου ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία τοποθέτησης των νομέων.
Εικόνα

Ζύγισμα νομέα κατα την τοποθέτησή του!
Εικόνα

Η τοποθέτηση των νομέων έχει ολοκληρωθεί.
Εικόνα
Εικόνα

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


17 Δεκ 2010 - 00:07
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 559
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Γιάννη άψογη δουλειά...
Και θα μου επιτρέψεις να σχολιάσω ότι σε βρίσκω περισσότερο παραδοσιακό απ' ότι περίμενα....
Ο έλεγχος της ευθυγράμμισης των ποδοσταμάτων με το νήμα και το ζύγισμα των νομέων...μου θύμισαν τον δικό μου δάσκαλο... ;)
Καλή δουλειά
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


17 Δεκ 2010 - 09:46
Προφίλ WWW
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Παιδιά, δεδομένου οτι διακρίνω μία ελαφρά εορταστική χαλαρότητα & αποχή από το θέμα... και μιάς και εμείς θα τα πούμε του χρόνου πιά... αφού σκοπεύω να απουσιάσω, να ευχηθώ σε όλους καλές γιορτές και για το νέο έτος, υγεία, δημιουργικότητα, δύναμη, κουράγιο και όλα τα καλά και αισιόδοξα συναισθήματα! :D

see you next year! ;)

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


23 Δεκ 2010 - 13:09
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Καταρχήν αγαπητοί φίλοι, καλή χρονιά και με υγεία σε όλους!

Τώρα όμως, μετά την μοντελιστική αποχή και απουσία μου λόγω των εορτών των Χριστουγέννων και της πρωτοχρονιάς, είναι καιρός να παρουσιάσω περαιτέρω την κατασκευή του Γατζάο.

Έχοντας ολοκληρώσει την τοποθέτηση των νομέων, σημαντικό στάδιο πριν την έναρξη του πετσώματος είναι να σταθεροποιηθούν καλά οι νομείς, ώστε να μπορεί να ελεγχθεί τόσο η ομαλότητα της εξωτερικής τους πλευράς (από ενδεχόμενες ατέλειες από το κόψιμο), όσο και η θέση τους σε σχεση με τους υπόλοιπους για να διαπιστώσουμε εάν αποδίδεται το επιθυμητό επίπεδο καμπυλότητας της γάστρας.

Αξιοσημείωτο εδώ είναι να επισημάνουμε το πόσο "αδύναμοι και ευάλωτοι" είναι οι νομείς που έχουμε στο συγκεκριμένο μοντέλο, λαμβάνοντας υπόψη ότι είναι από κόντρα πλακέ 4 χιλιοστών και κομμένοι με μικρή διατομή ώστε να αποδίδεται περισσότερο η κλίμακα κατασκευής. Αυτό σημαίνει ότι είναι σχεδόν βέβαιο οτι θα αντιμετωπίσουμε στη συνέχεια κάποια μικρά "θεματάκια" μετά την σταθεροποίησή τους, κάποιες δηλαδή μικρές αποκλίσεις, αλλά και ενδεχομένως κατά το πέτσωμα. Για αυτό το λόγο θα επιλέξω να ενισχύσω κατάλληλα τους νομείς εσωτερικά, με φαρδύτερα και πιό παχιά σανίδια από φλαμούρι:
1. το σωτρόπι, για τη σταθεροποίηση των νομέων επάνω στην καρίνα και
2. τους λούρους και τις στραγαλιές πλευρικά, για τη σταθεροποίηση τόσο της απόστασης των νομέων μεταξύ τους αλλά και τη δημιουργία μίας ενιαίας και στιβαρής κατασκευής που θα μας βοηθήσει κατά τη διαμόρφωση (τρίψιμο) της εξωτερικής πλευράς των νομέων.

Πάμε λοιπόν με φωτογραφίες!
ΣΩΤΡΟΠΙ, ΛΟΥΡΟΙ ΚΑΙ ΣΤΡΑΓΑΛΙΕΣ

1. Έχει ήδη τοποθετηθεί το σωτρόπι στο κέντρο των νομέων για τη σταθεροποίηση των νομέων επάνω στην καρίνα, ενώ παράλληλα προσωρινά τοποθετείται και από τις δύο πλευρές εξωτερικά λεπτό σανιδάκι, ώστε να διατηρήσει τους νομείς σε σωστή και σταθερή απόσταση μεταξύ τους.
Εικόνα

2. Τοποθετώντας τους λούρους...
Εικόνα

3. Λίγο πριν ολοκληρώσουμε το στάδιο αυτό.
Εικόνα
Εικόνα

4. Το σκαρί πλέον έχει ενισχυθεί εσωτερικά και η κατασκευή συνεχίζεται...
Εικόνα
Εικόνα

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


06 Ιαν 2011 - 14:13
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 01 Δεκ 2010 - 19:38
Δημοσ.: 47
Τοποθεσια: Sparta-Athens-UK
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Γιάννη Χρόνια Πολλά και από εδώ για την ονομαστική σου εορτή.
Βασίλης


09 Ιαν 2011 - 11:48
Προφίλ WWW
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Ευχαριστώ και από εδώ Βασίλη... ;) να είσαι καλά!

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


09 Ιαν 2011 - 22:20
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 08 Απρ 2010 - 16:31
Δημοσ.: 7
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Τα συγχαρητήρια μου για την κατασκευή και ιδιαίτερα για τον τρόπο που επέλεξες να την παρουσιάσεις . Σε παρακολουθώ και μαθαίνω. Καλή συνέχεια .
Βαγγέλης


13 Ιαν 2011 - 13:58
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Βαγγέλη έστω και καθυστερημένα σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Εύχομαι και τη συνέχεια να τη βρείς το ίδιο ή ακόμη περισσότερο ενδιαφέρουσα.

Τώρα, μετά από αρκετό καιρό αγαπητοί φίλοι θα προχωρήσω ένα βημα παραπάνω από το προηγούμενο στάδιο. Κατα το στάδιο αυτό θα καλύψω την κατασκευή και την τοποθέτηση των καμαριών. Θα σχεδιαστούν και θα φτιαχθούν τόσα καμάρια όσα και οι νομείς μας. Με την τοποθέτηση των καμαριών, η κατασκευή θα δέσει περισσότερο και θα είναι ακόμη πιο στιβαρή για να αντέξει στη "ταλαιπωρία του πετσώματος.

Η σχεδίαση των νομέων γίνεται βέβαια με βάση το ναυπηγικό - κατασκευαστικό σχέδιο και αποτελεί μία εύκολη μεν, αλλά χρονοβόρα σχεδιαστικά διαδικασία. Δεν θα αναφερθώ τώρα σε αυτήν, αλλά υπόσχομαι στο μέλλον να κάνω κάτι πιό ολοκληρωμένο επάνω σε αυτό. Σήμερα θα ξεκινήσουμε από το σημείο που η σχεδίαση των καμαριών έχει ήδη ολοκληρωθεί. Μη διαθέτοντας την κατάλληλη ξυλεία για τα καμάρια και έχοντας αρκετό κόντρα πλακέ περίσσειο, αποφασίζω να αποτυπώσω τα καμάρια επάνω σε αυτό, έτσι ώστε κόβοντάς τα με έτοιμη την καμπυλότητά τους, να απαλλαγώ από το καμπύλωμά τους επάνω στο μοντέλο.

Έχοντας στο μυαλό μου την απλοποίηση της τοποθέτησης των καμαριών και δεδομένου οτι κατα την τοποθέτησή τους θα ακουμπήσουν δεξιά - αριστερά στον υψηλότερο λούρο (δεν είχε τοποθετηθεί τυχαία στο ύψος αυτό στο προηγούμενο στάδιο), προτιμώ να κατασκευάσω μόνο ένα κολωνάκι για την κεντρική στήριξη των καμαριών. Στόχος μου είναι αρχικά να τοποθετηθούν μόνο τα μισά καμάρια (ένα παρά ένα, για να υπάρχει χώρος να δουλέψω κατα το πέτσωμα) και με την ολοκλληρωση του πετσώματος να τοποθετηθούν και τα υπόλοιπα.

Πάμε λοιπόν φωτογραφίες:

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΚΑΜΑΡΙΩΝ

Τα καμάρια αποτυπωμένα στο χαρτι σε προηγούμενο στάδιο και στο κόντρα πλακέ στη συνέχεια
Εικόνα

Διαμορφώνοντας λεπτομέρεια στο δοκαράκι για να ακουμπήσει το καμάρι
Εικόνα

Καμάρια και δοκάρια... όλα μαζί κομμένα
Εικόνα

Τα καμάρια τοποθετημένα
Εικόνα

Μία κοντινή
Εικόνα

...και μία δίπλα σε μπάλα του μπάσκετ για μία πρώτη εκτίμηση του μεγέθους του μοντέλου
Εικόνα

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


28 Ιαν 2011 - 22:11
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Αγαπητοί φίλοι χαιρετώ και πάλι!

Το χτίσιμο του Γατζάο είναι προφανές καλοί μου φίλοι μου οτι προχωρά με αργούς ρυθμούς, αλλά ως γνήσιοι μοντελιστές... ξέρουμε να έχουμε και υπομονή αλλά και κατανόηση. ;)

Μετά από τις προηγούμενες "πετυχημένες" εμφανίσεις του Γατζάο, :mrgreen: σήμερα παίρνω το θάρρος, σφίγγω τα δόντια :oops: για να μοιραστώ μαζί σας δύο ατυχείς καταστάσεις που αντιμετώπισα κατα το πέτσωμα. Αυτά και πόσα άλλα ποιός ξέρει στην πορεία... θα αποτελούν πλέον τα μεταξύ μας "μικρά μυστικά" για το συγκεκριμένο μοντέλο. Να είστε σίγουροι πάντως, οτι κάθε μοντέλο έχει τα δικά του μικρά ή ακόμη και μεγάλα μυστικά.

Γενικότερα, στο τέλος οι περισσότεροι από εμάς, βρίσκουμε με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο να τα "καλύπτουμε" και ούτε που μιλάμε ποτέ για αυτά, υπερηφανευόμενοι μάλιστα, μερικοί... εάν όχι οι περισσότεροι από εμάς, για την αρτιότητα της κατασκευής μας. Στην πραγματικότητα όμως; :roll:

Σκοπός μου όμως σήμερα δεν είναι να "γκρεμίσω" ενδεχομένως την πολύ καλή εντύπωση που έχετε σχηματίσει για ορισμένα μοντέλα, μοντέλα που έχετε εκτιμήσει δεόντως, αλλά να περάσω ένα και μόνο μήνυμα:
Παράθεση:
- Όταν δεν βιάζεσαι και στα δύσκολα δεν "πελαγώνεις", τα πάντα διορθώνονται ή ακόμη και αντικαθιστώνται. Αρκεί να τα εντοπίσεις και να τα αντιμετωπίσεις έγκαιρα. :D


Κρατάτε λοιπόν μυστικά; Εάν ναί... διαβάστε παρακάτω.
Εάν πάλι όχι... άντε διαβάστε και εσείς! :lol:

1η (όλη δική μου) ατυχής περίπτωση
Άραγε, κατα το κεντράρισμα των νομέων στην καρίνα του σκάφους κάτι δεν πήγε καλά; ή κάτι συνέβη στην πορεία; Το τί ακριβώς συνέβει ας το ψάξουμε για να το προσέξουμε στο επόμενο μοντέλο. Τώρα όμως θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε το γεγονός οτι ένας νομέας είναι λίγο "πιό μέσα" και η σανίδα του πετσώματος δεν ακουμπά σε αυτό το νομέα. Επειδή μία εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις... παρακάτω και η σχετική φωτό.
Αντιμετωπίζεται "γεμίζοντας - συμπληρώνοντας" εξωτερικά το επίμαχο σημείο αυτό του νομέα, με ένα σανιδάκι.
Εικόνα

2η (και αυτή όλη δική μου) ατυχής περίπτωση
Κατα το πέτσωμα, όταν χρειάζεται να καμπυλώσουμε τις σανίδες χωρίς να σπάσουν ή "τσακίσουν" που λέμε, μία από τις τεχνικές που ακολουθούμε είναι να τις βρέχουμε καλά και στη συνέχεια σιγά - σιγά να τις φέρουμε εκεί που θέλουμε. Μέχρι εδώ καλά, αρκεί να μην τις καμπυλώνουμε επάνω στο μοντέλο. Γιατί;
Διότι εάν τοποθετηθούν νωπές, κατα το στέγνωμα "μαζεύουν" και το αποτέλεσμα.... "τραγικό". Ούτε το καλαφάτισμα δεν πιάνει. :D (βλ. παρακάτω φωτό).
Για να τις τοποθετήσουμε λοιπόν, απλά θα πρέπει να περιμένουμε να έχουν στεγνώσει πολύ καλά - τελείως δηλαδή.
Αντιμετωπίζεται είτε δραστικά... δηλαδή τις ξηλώνεις και τις ξανατοποθετείς, είτε με ξυλόστοκο-καλαφάτισμα! :lol:
Εικόνα

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


21 Φεβ 2011 - 15:59
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 01 Δεκ 2010 - 19:38
Δημοσ.: 47
Τοποθεσια: Sparta-Athens-UK
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Φίλε Γιάννη κρατάμε μυστικά. :lol: :lol: :lol:

Μήπως κατά το κόψιμο των νομέων σου έφυγε κάποιος;
Πάντως προχωράς πολύ επαγγελματικά, κάτι που έχεις κάνει άλλωστε σε όλες τις μέχρι τώρα δουλειές σου.
Προσωπικά σ' ευχαριστώ που μοιράζεσαι μαζί μας την κατασκευή αυτή. Έτσι και μεις οι άπειροι να μπαίνουμε σιγά σιγά στα μυστικά αυτών των κατασκευών από ένα έμπειρο μοντελιστή όπως εσύ.
Κάποια στιγμή θα επιχειρήσω να φτιάξω και γω κάτι από το μηδέν (θεωρώ ότι είναι το αποκορύφωμα του ξύλινου μοντελισμού κάτι από το μηδέν), πρέπει όμως να ξεστοκάρω πρώτα αυτά που έχω (σε κάθε ταξίδι μου στην Αγγλία έφερνα και από ένα).


28 Φεβ 2011 - 12:04
Προφίλ WWW
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 559
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Γιάννη νομίζω ότι στην άριστη δουλειά σου και τα δικά μου compliments δεν θα προσθέσουν τίποτε περισσότερο ....
Η μέθοδος που εφαρμόζεις για να "γεμίσεις" την εξωτερική επιφάνεια του νομέα είναι η "ενδεδειγμένη"...αλλά θα μου επιτρέψεις να προσθέσω και την "ανορθόδοξη" δική μου...
Σε ίδια περίπτωση αυτό που κάνω είναι να κόψω εσωτερικά τον νομέα σε σημείο καμπυλότητας του και μέχρι το μισό του πάχους του...
Στην συνέχεια τον τραβάω προς τα έξω και μέχρι εκεί που θέλω και προσθέτω-κολλάω μια μικρή επίπεδη σφήνα στο άνοιγμα που δημιουργείται...
Ελπίζω το σχέδιο να βοηθάει...
Thx
Εικόνα

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


28 Φεβ 2011 - 13:55
Προφίλ WWW
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 260
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Βασίλη καταρχήν σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, αλλά αυτό "από ένα έμπειρο μοντελιστή όπως εσύ", ειδικά λαμβάνοντας το ύφος που το αποδίδεις (χωρίς όριο δηλαδή).... τρομάζω :shock: ;)
Θα με ικανοποιούσε όμως εάν είχαμε εδώ (στο θέμα αυτό δηλαδή) μεγαλύτερη ουσιαστική συμμετοχή... κάτι που δεν το βλέπω :(
Μέχρι να ξεstockάρεις... δεν κάνεις ένα διάλειμμα με κάτι "από το μηδεν"; Μετά είμαι σίγουρος οτι θα βάλεις πωλητήριο στα kit! :lol: :lol:

Θανάση... γιατί ανορθόδοξη; Τη βρίσκω αρκετά έξυπνη και αποτελεσματική. Με ένα μόνο "ενδοιασμό" ως προς την αντοχή του στην πίεση κατα το πέτσωμα. Thanks ;)

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


28 Φεβ 2011 - 14:15
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 559
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικροναυπήγηση Γατζάο (κλίμακα 1:30)
Γιάννη δεν τίθεται θέμα πίεσης, γιατί κι αν ακόμα ξεκινήσει κάποιος το πέτσωμα απο το ύψος της κουβέρτας, κάποια φούρμα θα κρατάει τον "κομμένο" νομέα με αντιστήριξη στους άλλους νομείς....
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


28 Φεβ 2011 - 15:09
Προφίλ WWW
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Απάντηση στο θέμα   [ 54 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2, 3  Επόμενο

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.


Μετάφραση Γιάννης Ορφανίδης