Βρείτε μας στο Facebook

English French German Italian Portuguese Russian Spanish Turkish

Παραδοσιακή ναυπηγική

Τσερνίκι με ιστιοφορία «Μισολάτινο»

Περισσότερα...Το μοντέλο αναπαριστά ένα Τσερνίκι Μυκόνου, με κύριο χαρακτηριστικό την υπερυψωμένη πρύμνη.

Για την κατασκευή του μοντέλου έχει χρησιμοποιηθεί ξυλεία οξυάς - abura και είναι κατασκευασμένο από το «μηδέν» (scratch built εκτός από μακαράδες).

Κατασκευαστής / Shipbuilder : Γιαννίκος Θανάσης

 

 

Περισσότερα...

Σαντάλα Μαρμαρά

Περισσότερα...Μοντέλο κωπήλατης ψαράδικης βάρκας της Θάλασσας του Μαρμαρά (Σαντάλα) με 7 ζεύγη κουπιών και χωρίς πανιά.

Η ιστορία και η παράδοση των κατοίκων του Νέου Μαρμαρά στη Χαλκιδική αναφέρει οτι η βάρκα Σαντάλα προπορευόταν της ψαράδικης πομπής στο νησί Μαρμαράς στη Μικρά Ασία.

Η κατατασκευή του μοντέλου βασίστηκε σε δημοσιευμένο σχέδιο του Κ.Δαμιανίδη και Σ.Τρίκα, στον κατάλογο «ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΠΛΟΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΜΑΥΡΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 18ο και 19ο αιώνα», από την έκθεση του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων.

Κατασκευαστής / Shipbuilder : Μάρας Δημήτριος

Περισσότερα...

Το πλοίο της Ινέπολης του Πόντου

Περισσότερα...Κατασκευαστική προσέγγιση του πλοίου της Ινέπολης του Πόντου στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας το οποίο κατασκευάζονταν από Έλληνες ναυπηγούς μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα. Κατασκευάζονταν με ένα μοναδικό τρόπο που αποτελούσε απομεινάρι της αρχαίας τεχνικής (shell first - πρώτα το κέλυφος). Τα καράβια αυτά δεν έγιναν τόσο πολύ γνωστά γιατί σπάνια έβγαιναν από τα Δαρδανέλια.

Η κατασκευή του μοντέλου βασίσθηκε σε κατασκευαστικά σχέδια του Γάλλου Ναυάρχου Ε. Paris.

Κατασκευαστής / Shipbuilder : Μάρας Δημήτριος

Περισσότερα...

Υδραίϊκη βάρκα (βαρκαλάς) με Λατίνι

Περισσότερα...Μοντέλο παραδοσιακής Υδραίικης βάρκας. Κατασκευάστηκε σύμφωνα με τα σχέδια του φίλου και μέλους του naftotopos Ν. Βλαβιανού, τα οποία αποτελούν και προσφορά προς όλα τα μέλη του naftotopos.

Το ξύλο της καρίνας, των ποδοσταμάτων και του πετσώματος είναι από φλαμούρι, ενώ των νομέων από κόντρα πλακέ. Για το ταμπούκι της μηχανής χρησιμοποιήθηκε ξύλο balsa 2 χιλιοστών.

Κατασκευαστής / Shipbuilder : Θοδωρής Δεσποτίδης

Περισσότερα...

Νάβα - Μεγάλο τρίστηλο εμπορικό ιστιοφόρο

Περισσότερα...Μεγάλο τρίστηλο εμπορικό ιστιοφόρο. Το μήκος αυτών των σκαφών έφθανε τα 50 μέτρα ενώ το εκτόπισμα ήταν από 500 μέχρι και τους 800 τόνους.

Ήταν εύχρηστο και γρήγορο και οι έλληνες καραβοκύρηδες το χρησιμοποιούσαν πολύ. Είχε 11 με 12 μπουκαπόρτες (ανοίγματα στην κουβέρτα του για να τοποθετούνται κανόνια) στην κάθε του πλευρά. Σε μικρότερο μέγεθος αυτών ήταν οι Ναβέτες.

Κατασκευαστής / Shipbuilder : Λεμπεσόπουλος

Περισσότερα...

Τράτα κωπήλατη αλιευτική

Περισσότερα...Αντίγραφο αλιευτικής κωπήλατης τράτας. Το μοντέλο που παρουσιάζεται προέρχεται από την έκθεση μοντέλων ελληνικών παραδοσιακών σκαριών που διοργανώθηκε στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδας το Σεπτέμβριο του 2004.

Κατασκευαστής / Shipbuilder : Σταθάκης Αναστάσιος

Περισσότερα...

Τρεχαντήρι «Μπομπάρδα Σαμπατιέρα»

Περισσότερα...Το μοντέλο αναπαριστά σκαρί με γάστρα τρεχαντηριού και ιστιοφορία «Μπομπάρδας Σαμπατιέρας», μία παραλλαγή της ιστιοφορίας «Μπομπάρδας» όπου αντί για «μπούμα» και «φλίσι» στο πίσω κατάρτι, έχουμε «ψάθα».

Το μοντέλο είναι από ξύλο abura και κατασκευασμένο από το «μηδέν» (scratch built εκτός από μακαράδες και άγκυρες).

Κατασκευαστής / Shipbuilder : Γιαννίκος Θανάσης

Περισσότερα...

Τρεχαντήρι αλιευτικό ΑΓ. ΣΠΥΡΙΔΩΝ

Περισσότερα...Aντίγραφο παραδοσιακού αλιευτικού τρεχαντηριού μήκους 12 μέτρων, του οποίου η γάστρα σχεδιάστηκε στη Σκιάθο το 1965.

Τα υπόλοιπα στοιχεία του μοντέλου όπως τα χρώματα της γάστρας, τα αλιευτικά εργαλεία κ.λ.π. αποδίδονται στο μηχανοκίνητο αλιευτικό τρεχαντήρι ΑΓ. ΣΠΥΡΙΔΩΝ που εδρεύει στην Κέρκυρα με βάση ενα μικρό λιμανάκι στα νότια του νησιού.

Κατασκευαστής / Shipbuilder : Κουτάγιαρ Γιάννης

Περισσότερα...

Γατζάο με ιστιοφορία Πολάκα

Περισσότερα...Αντίγραφο πραγματικού παραδοσιακού σκάφους Γατζάο με ιστιοφορία Πολάκα, μήκους περίπου 25 μέτρων.

Το μοντέλο έχει βασισθεί σε πραγματικά σχέδια που βρέθηκαν από τον κατασκευαστή του μοντέλου στο παραδοσιακό καρνάγιο του Κονιδάρη στο Νυδρί της Λευκάδας. Από μαρτυρίες παλαιών ναυτικών, όπως του Κωνσταντίνου Καβαδά, του Ανδρέα Καβαδά αλλά και του καραβομαραγκού Κονιδάρη Αρίστου, τα πανιά συνήθιζαν να τα βάφουν στην απόχρωση του κεραμυδιού, βράζοντας φλούδες από πεύκο.

Το φορτίο που συνήθως μετέφεραν την εποχή εκείνη ήταν οικοδομικά υλικά, καθώς και τα αποκαλούσαν και ως "Αιγυπτιακά".

Κατασκευαστής / Shipbuilder : Καβαδάς Γεώργιος

Περισσότερα...

ΣΑΪΤΑ ή ΣΑΪΤΙΑ ή SAETTIA

Περισσότερα...Το μοντέλο που παρουσιάζεται αποτελεί μία κατακευαστική προσέγγιση Σαίτας. Οι Σαϊτιές ή Σαίτες ήταν ένας τύπος λατινάδικου και διέφεραν διότι είχαν στο πλωριό κατάρτι σταυρώσεις. Μερικοί συγγραφείς τη θεωρούν μάλιστα ως μία παραλλαγή του βρικιού. Στην αρχή ξεκίνησαν ως κωπήλατα σκάφη και ήσαν πολύ γρήγορα. Στα Μικρασιατικά παράλια τις έλεγαν σάικες και τις μεγάλες, σαν καράβια που ήταν, καραβοσαϊτιές ή καραβοσαίτες.
Οι πρώτες καραβοσαϊτιές στην Ελλάδα, ναυπηγήθηκαν στην ΥΔΡΑ το 1787. Ειδικά για την Σάϊτα ήταν ένας παλαιός τύπος, μικρό σκάφος με πολύ υψωμένα τα άκρα, δύο ιστούς, το μεγάλο και τον επίδρομο, χωρίς ακάτιο και χωρίς φώσωνες. Οι πρώτες Σαίτες έφθαναν τους 40 τόννους, ενώ αργότερα έφθαναν και τους 100-120 τόνους. Με καραβοσαίτες ταξίδευαν οι νησιώτες μέχρι και το Γιβραλτάρ αλλά και πέρα απ' αυτό.
Το μοντέλο έχει βασισθεί στα σχέδια του Εdmund Dummer για μία Σαϊτιά του 1600, μήκους 21.30 (A Voyage into the Mediterranean seas " London 1685, British Library).
Σχετικές αναφορές: "ΤΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ" - Έκδοση Γενικού Επιτελείου Ναυτικού. Έτος: 1982

Κατασκευαστής / Shipbuilder : Μάρας Δημήτριος

Περισσότερα...

Χανιώτικη Γαϊτα με Σακολέβα

Περισσότερα...Αντίγραφο παραδοσιακής αλιευτικής βάρκας μήκους 7,5 μέτρων με ιστιοφορία σακολέβας, κατακευασμένη στα Χανιά το 1951 με το όνομα ΠΑΝΑΓΙΑ. Το σκαρί είναι γνωστό ως Χανιώτικη γαϊτα. Τα χρώματα του μοντέλου αποτελούν επιλογή του κατασκευαστή του μοντέλου, εξαιτίας του γεγονότος της ασπρόμαυρης φωτογραφίας. Η κατασκευή του μοντέλου είναι σε εξέλιξη.

Κατασκευαστής / Shipbuilder : Παντάκης Γιάννης

Περισσότερα...

Τρεχαντήρι Μηχανοκίνητο

Περισσότερα...Αντίγραφο παραδοσιακού αλιευτικού τρεχαντηριού με θαλασσινά χρώματα. Η γάστρα του μοντέλου αποτελεί ομοίωμα παραδοσιακού αλιευτικού τρεχαντηριού μήκους 12 μέτρων, το οποίο σχεδιάστηκε στη Σκιάθο το 1965. Το μοντέλο δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.

Κατασκευαστής / Shipbuilder : Παντάκης Γιάννης

Περισσότερα...

Γολετόμπρικο

Περισσότερα...Μέσου μεγέθους εμπορικό σκάφος ιδιαίτερα ισχυρής αρματωσιάς που το έκανε ικανό για μεγάλες ταχύτητες προκειμένου να μεταφερθούν ευπαθή και ιδιαίτερα πολύτιμα φορτία (τσάι, μπαχαρικά αλλά και σκλάβοι).

 

Η σχεδίασή του άκμασε από τα μέσα του 19ου έως τις αρχές του 20ου αιώνα... την καλύτερη περίοδο των ιστιοφόρων, τόσο στη Μ. Βρετανία όσο και ΗΠΑ αλλά και στη Σύρο, Σκιάθο και Γαλαξείδι.

Κατασκευαστής / Shipbuilder : Δαμουράκης Ελευθέριος

 

Περισσότερα...

Το Περαματάκι Μανάβρα

Περισσότερα...Μοντέλο τοπικής παραδοσιακής βάρκας μήκους 7,20 μ. από τη Μυτιλήνη. Το μοντέλο βασίστηκε στις κατασκευαστικές γραμμές του περαματάκι Μανάβρα στη σκάλα Ερεσσού που κατέγραψε ο Δημήτριος Μάρας.

To σκαρί κατασκευάστηκε στη σκάλα Πολιχνίτου της νήσου Λέσβου από τους καραβομαραγκούς Γρηγόρη Γρηγορίου, γνωστός με το παρατσούκλι "καζαμίας" και Γιάννη Μουτζουρέλη. Iδιοκτήτες, αποτελούν δύο Καναδοί οι οποίοι και το διατηρούν σε άριστη κατάσταση. Φωτογραφίες από το συγκεκριμένο σκαρί, δημοσιεύονται στο φωτογραφικό αρχείο. Υλικό κατασκευής μοντέλου: Πεύκο.

Κατασκευαστής / Shipbuilder : Μάρας Δημήτριος

Περισσότερα...

Βαρκαλάς με ιστιοφορία Μπούμα

Περισσότερα...Αντίγραφο πραγματικού Βαρκαλά ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ το οποίο διασώθηκε από καταστροφή στο λιμάνι της Χίου. Το ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ κατασκευάστηκε το 1929 και οι διαστάσεις του είναι 14,4 μέτρα μήκος, 5,12 μέτρα πλάτος και 2,0 μέτρα ύψος. Φωτογραφίες από το πραγματικό σκαρί, παρουσιάζονται στο φωτογραφικό αρχείο. Υλικό κατασκευής γάστρας μοντέλου: πεύκο.

Κατασκευαστής / Shipbuilder : Μάρας Δημήτριος

Περισσότερα...

Συμιακή Σκάφη

Περισσότερα...Αντίγραφο παραδοσιακού σπογγαλιευτικού σκάφους από τη Σύμη. Το μοντέλο είναι κατασκευασμένο από ξύλο οξιάς, εξολοκλήρου στο χέρι (from scratch) καθώς και όλα τα εξαρτήματά του (φανάρια, άγκυρα, καλάθια, κουβάς, καμάκι κ.λ.π.) Χρόνος κατασκευής 352 ώρες.

Βιβλιογραφία-Πληροφορίες : 1. Ελληνική Παραδοσιακή Ναυπηγική (Κ. Δαμιανίδη) 2. Η εξέλιξη στην ξυλοναυπηγική στην Ανατολική Μεσσόγειο τον 17ο-18ο αιώνα (Κ.Δαμιανίδη)

Κατασκευαστής / Shipbuilder : Γιαννίκος Θανάσης

 

Περισσότερα...

Μπότης Σπογγαλιευτικός με Σακολέβα

Περισσότερα...Αντίγραφο παραδοσιακού σπογγαλιευτικού Μπότη, ένας τύπος μικρού οξύπρυμνου σκάφους που κατασκευάζονταν από τα τέλη του 19ου αιώνα από τους Κουταλιανούς. Οι φωτογραφίες έχουν παρθεί από την έκθεση μοντέλων ελληνικών παραδοσιακών σκαριών που διοργανώθηκε στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδας το Σεπτέμβριο του 2004.

Κατασκευαστής / Shipbuilder : Ράλλης Αριστοτέλης

Περισσότερα...

Τράτα Κωπήλατη με Λατίνι

Περισσότερα...Αντίγραφο παραδοσιακής κωπήλατης τράτας με λατίνι. Περιλαμβάνει 5 σειρές κουπια.

Κατασκευαστής / Shipbuilder : Μάρας Δημήτριος

Περισσότερα...

Τράτα Κωπήλατη με Λατίνι

Περισσότερα...Αντίγραφο παραδοσιακής κωπήλατης τράτας με λατίνι. Περιλαμβάνει 5 σειρές κουπια.

Κατασκευαστής / Shipbuilder : Ράλλης Αριστοτέλης

 

Περισσότερα...

Τράτα Κωπήλατη με Λατίνι

Περισσότερα...Αντίγραφο παραδοσιακής κωπήλατης τράτας με λατίνι. Περιλαμβάνει 5 σειρές κουπια. Οι φωτογραφίες έχουν παρθεί από την έκθεση μοντέλων ελληνικών παραδοσιακών σκαριών που διοργανώθηκε στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδας το Ιούνιο του 2006.

Κατασκευαστής / Shipbuilder : Ράλλης Αριστοτέλης

Περισσότερα...

Τράτα Κωπήλατη με Λατίνι

Περισσότερα...Αντίγραφο παραδοσιακής κωπήλατης τράτας με λατίνι. Περιλαμβάνει 5 σειρές κουπια.

Κατασκευαστής / Shipbuilder : Σιγάλας Ανδρέας

Περισσότερα...

Φωτογραφικό Αρχείο (Νέα)