Απάντηση στο θέμα  [ 48 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2  Επόμενο
Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ" 
Συγγραφέας Μήνυμα
Μέλος

Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35
Δημοσ.: 40
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ"
Καλησπέρα σας
Λοιπόν παρακάτω σας στέλνω μερικές φωτο από την "test Ελπίδα" από αρχή μέχρι εκεί που έχω φτάσει.
Επειδή διάβασα διάφορες μεθόδους αποτύπωσης σχεδίου στο κόντρα πλακε, εγώ τα έχω τυπώσει σε χοντρό χαρτί τα έχω κόψει και τα βάζω με καρφίτσες επάνω στο ξύλο και το ζωγραφίζω. Απορία: κατά το πέτσωμα παρατήρησα ότι θα χρειαστώ 4 προσθήκες των 0.6 mm οσο οι σανιδες που χρησιμοποιώ ώστε η πλώρη να φταση την πρύμνη.
Αν δεν καταλάβατε τι εννοώ δείτε τη φωτο petsoma.jpg και για την καταφραη θα χρειαστώ περισσότερες από όσες έχει χρησιμοποίησει ο Θανασης στο Βαρκαλά.
Έχω κάνει κάποιο λαθος. (θέλω παραδοσιακό πέτσωμα)
Το πέτσωμα το ξεκίνησα ταυτόχρονα και από πάνω προς τα κάτω και από κάτω προς τα πάνω (όπως είδα ότι γίνετε με διάφορες φ/κες συλλογές μέσα από το naftotopo και από το pdf Δαφνα τρεχαντήρι στη Σύρο)
Και επειδή έρχονται και γιορτές και δεν θέλω να σας κουράζω να ευχηθώ καλές γιορτές και καλή χρονιά για όλους
Ευχαριστώ


Συνημμένα:
P1000449.JPG
P1000449.JPG [ 56.93 KiB | 55937 προβολές ]
P1000454.JPG
P1000454.JPG [ 50.47 KiB | 55937 προβολές ]
P1000460.JPG
P1000460.JPG [ 44.28 KiB | 55937 προβολές ]
P1000467.JPG
P1000467.JPG [ 49.3 KiB | 55937 προβολές ]
P1000528.JPG
P1000528.JPG [ 49.71 KiB | 55937 προβολές ]
22 Δεκ 2012 - 01:03
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35
Δημοσ.: 40
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς
Μερικές φ/ες ακόμη


Συνημμένα:
P1000538.JPG
P1000538.JPG [ 48.39 KiB | 55936 προβολές ]
P1000540.JPG
P1000540.JPG [ 59.29 KiB | 55936 προβολές ]
P1000545.JPG
P1000545.JPG [ 59.79 KiB | 55936 προβολές ]
P1000546.JPG
P1000546.JPG [ 56.72 KiB | 55936 προβολές ]
P1000553.jpg
P1000553.jpg [ 48.6 KiB | 55936 προβολές ]
22 Δεκ 2012 - 07:55
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35
Δημοσ.: 40
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς
και τέλος πέτσωμα και προσθήκες


Συνημμένα:
prosthiki1.jpg
prosthiki1.jpg [ 55.63 KiB | 55935 προβολές ]
prosthiki.JPG
prosthiki.JPG [ 57.79 KiB | 55935 προβολές ]
22 Δεκ 2012 - 07:58
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 631
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ"
Ηλία χαιρετώ.
Όπως σου έχω ξαναπεί το μοντέλο σου και ως πρώτο είναι πολύ προσεγμένο.
Οι "κλέφτες" ή σφήνες (προσθήκες) στην πρύμνη δεν είναι κάτι τυποποιημένο...Είναι πρόσθετα τμήματα ξύλου προκειμένου να καλυφθούν τα κενά του πετσώματος κι αυτό επειδή τα μαδέρια, αναλόγως σχήματος γάστρας, πάχους-τύπου ξυλείας, δεν μπορούν να τα καλύψουν.
Επομένως δεν τίθεται θέμα αριθμού αυτών. Θα βάλεις όσα χρειάζονται, αρκεί τα μαδέρια του πετσώματος που έχει προηγηθεί, να έχουν κάνεις "φυσιολογικές διαδρομές" μέχρι το πρυμνιό ποδόσταμο. Και με το "φυσιολογικές διαδρομές" διαδρομές, εννοώ ότι δεν έχουν υποβληθεί-υποστεί ακραίες στρεβλώσεις.
Θα μου επιτρέψεις μερικές παρατηρήσεις:
-Βλέπω ότι τοποθετείς "κλέφτες" ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί το πέτσωμα, τουλάχιστον κάποια μαδέρια πάνω και κάτω... Αυτό δεν θα έλεγα ότι είναι ο "ενδεδειγμένος" τρόπος. Στο πέτσωμα, τα μαδέρια (και τα υποτμήματα τους) διατρέχουν κατά μήκος την γάστρα και τερματίζουν, όπου τερματίσουν, στο ποδόσταμο-τα. Σε συνδυασμό δε με τον τρόπο που βλέπω ότι ακολουθείς, να κάνεις στον "σκορπιό" ανεξάρτητο πέτσωμα... Δεν ξέρω το αποτέλεσμα (?)
-Βλέπω ότι έχεις κόψει τα μαδέρια του πετσώματος στην άκρη του καθρέφτη, χωρίς αυτός να δείχνει ο τελικός (δεν ξέρω αν θα πετσωθεί). Άν πετσώσεις τον καθρέφτη στην συνέχεια, αυτά θα καλυφθούν ενώ δεν θα έπρεπε...Καλό είναι ειδικά στα μοντέλα με καθρέφτη, πρώτα να πετσώνεται ο καθρέφτης και μετά να τοποθετείται στην κατασκευή.Το πέτσωμα του καθρέφτη μπορεί να γίνει αργότερα και αφού δεν έχουν κοπεί τα μαδέρια του πετσώματος της γάστρας, αλλά έχει μία μικρή δυσκολία ακριβώς λόγω της προέκτασης των μαδεριών της γάστρας.
-Καλό είναι σε φωτογραφήσεις, να επιλέγεται κατάλληλο φόντο και λιγότερα εργαλεία επάνω στο υπό κατασκευή μοντέλο. Θα προτιμούσαμε δε μεγαλύτερες φωτογραφίες.
Άν δεν σε "δούμε" πρίν τις γιορτές ευχόμαστε ότι καλύτερο σε σένα και την οικογένεια σου.
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


22 Δεκ 2012 - 08:38
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35
Δημοσ.: 40
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ"
Καλησπέρα Θανάση

Η παρατηρήσεις φυσικά και επιτρέπονται και όσο πιο πολλές τόσο πιο καλά.

Οφείλω να ομολογήσω ότι λίγο σε αυτό το κείμενο μπερδεύτηκα. . . .
"Βλέπω ότι τοποθετείς "κλέφτες" ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί το πέτσωμα, τουλάχιστον κάποια μαδέρια πάνω και κάτω... Αυτό δεν θα έλεγα ότι είναι ο "ενδεδειγμένος" τρόπος. Στο πέτσωμα, τα μαδέρια (και τα υποτμήματα τους) διατρέχουν κατά μήκος την γάστρα και τερματίζουν, όπου τερματίσουν, στο ποδόσταμο-τα. Σε συνδυασμό δε με τον τρόπο που βλέπω ότι ακολουθείς, να κάνεις στον "σκορπιό" ανεξάρτητο πέτσωμα... Δεν ξέρω το αποτέλεσμα (?)"

Τη γάστρα την έχω κόψει πολύ καιρό πριν ξεκινήσουμε την επικοινωνία και πριν μάθω από εσένα ότι το πέτσωμα τερματίζει στο ποδόσταμα και όχι έτσι όπως το έχω κάνει εγώ να τερματίζει στο ‘’σκορπιο’’.
Αυτό δεν μπορώ να το αλλάξω τώρα γιατί θα εξέχουν τα μαδέρια.

Αν δεν τοποθετήσω τον κλέφτη πως θα μπορέσω αργότερα (αφού έχει τελείωση το πέτσωμα) να χαράξω και να κόψω το είδη πετσωμένο μαδέρι να ταιριάξει με τον κλεφτή αν μπορείς να μου εξήγησης κάτι περισσότερο (με κάποια φ/α) γιατί μάλλον κάτι δεν καταλαβαίνω.

Για τον καθρέφτη δεν ήξερα ότι μπορείς να τον πετσώσεις (θα φαίνεται και πιο ωραίος) παρατήρησα καλά φωτο από το Βαρκαλά και κατάλαβα τι εννοείς.
Αν είναι εύκολο να μου εξήγησης τον ‘’ενδεδειχμενω τρόπο’’ πετσώματος.
θα προσπαθήσω να βρω ένα καλό σημείο για φ/ες του μοντέλου.


Οπότε αφού έχεις χρόνο και συνεχίζουμε τη συζήτηση καλές γιορτές θα πούμε τη Δευτέρα.

Ευχαριστώ πολύ


23 Δεκ 2012 - 00:02
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 631
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ"
Ηλία χαιρετώ.
Η τεχνική του παραδοσιακού πετσώματος σε μοντέλο γάστρας, περιγράφεται εδώ:
http://www.naftotopos.gr/index.php?opti ... 89&lang=el
Συνοπτικά...οι "γραμμές" των μαδεριών (κάθε μαδέρι θα αποτελείται απο κάποια κομμάτια) ξεκινούν και τερματίζουν στα ποδοστάματα (εκτός απο τα τελειώματα-κεντρικά μαδέρια) και σκεπάζουν απο κάτω, όλα τα ενισχυτικά-κατασκευαστικά στοιχεία (πχ. σκορπιός). Δες 1o σχέδιο.
Σε ότι αφορά την πρύμνη κι ανάλλογα με το σχήμα της γάστρας, τα μαδέρια ακολουθώντας τις καμπύλες των νομέων, απομακρύνονται μεταξύ τους και αφήνουν κενά. Σε αυτά τα κενά προστίθενται οι κλέφτες-σφήνες. Δες 2o σχέδιο τρίγωνα κόκκινου χρώματος.
Ερχόμενοι τώρα στην περίπτωση του τρόπου πετσώματος που ακολουθείς, όπου τα μαδέρια του πετσώματρος έχουν τερματίσει στην αρχή του σκορπιού, δεν ξέρω πως μπορείς να υπολογίζεις τα κενά που θα εδημιουργούντο, αν τα μαδέρια τερμάτιζαν κάπου στο πρυμνιό ποδόσταμο...
Από την φωτο που δημοσιεύεις, φαίνεται να τοποθετείς σφήνα επάνω απο τον σκορπιό, οπότε εκεί μάλλον δεν συνάντησες πρόβλημα (?)
Το μόνο που μπορώ να φανταστώ και θα πρότεινα, είναι να συνεχίσεις το πέτσωμα και χαμηλά πάνω στον σκορπιό, ακολουθώντας την νοητή προέκταση των τοποθετημένων μαδεριών....Και νομίζω πως τα μαδέρια δεν θα εξέχουν αν τα λειάνεις φάλτσα στο πλάτος τους, ώστε ν' ακουμπήσουν πάνω στα προηγούμενα μαδέρια της γάστρας.
Στο "ΝΑΥΤΙΛΟΣ" ίσως το θέμα αντιμετωπίσθηκε με πιό πλατιά μαδέρια, όπως θα δείς στην λεπτομέρεια της φωτο.
Κάνε δοκιμή πρίν αποφασίσεις ...
Thx


Συνημμένα:
IMG_0001.jpg
IMG_0001.jpg [ 45.45 KiB | 55916 προβολές ]
planking-2.JPG
planking-2.JPG [ 20.18 KiB | 55916 προβολές ]
Naytilos.JPG
Naytilos.JPG [ 67.59 KiB | 55916 προβολές ]

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.
23 Δεκ 2012 - 09:19
Προφίλ WWW
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 262
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ"
Χαιρετώ και εγώ έστω και λίγο καθυστερημένα. Διάβασα με προσοχή την μέχρι εδώ παρουσίαση αλλά και το σύνολο των προτροπών και παρατηρήσεων του Θανάση και ομολογώ οτι η παρουσίαση αρχίζει και γίνεται ενδιαφέρουσα και αρκετά εκπαιδευτική. :) Σημασία δεν έχει μόνο εάν ακολουθήσαμε την ενδεδειγμένη πρακτική ή όχι, αλλά εάν δεν την ακολουθήσαμε σε κάποιο σημείο, αυτή να την επισημάνουμε συγκεκριμένα αιτιολογώντας για ποιο λόγο έπρεπε να γίνει διαφορετικά και με ποιο ή ποιους τρόπους. Μόνο έτσι η κάθε παρουσίαση παίρνει εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Πολύ καλή δουλειά Ηλία, μπράβο!
Επι την ευκαιρία και λόγω της ώρας... σας εύχομαι Καλή χρονιά! ;)

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


31 Δεκ 2012 - 21:27
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35
Δημοσ.: 40
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ"
Καλησπέρα χρόνια πολλά και καλή χρονιά σε όλους έστω και καθυστερημένα.

Επιστροφή στη δουλειά μετά από άδεια οπότε είναι και ώρα να ανοίξουμε ξανά τη συζήτηση.
Θανάση πάλι έδωσες τα φώτα σου στις άπειρες απορίες που έχω. Όπως κατάλαβα έχω περπατήσει λάθος στην κατασκευή μου.
Θα κάνω ένα test να δω αν μπορώ να φέρω τα μαδέρια στο σκορπιό και βλέπουμε.
Φίλε ypanata ευχαριστώ προσπαθώ να κάνω κάτι καλό αλλά όπως βλέπεις και όπως θα δεις είμαι full λάθος
Αν προλάβω σήμερα θα ανεβάσω φ/ες (η καταφραή έχει φτάσει κοντά στην κουπαστή) :roll: .

Εύχομαι καλή χρονιά να έχουμε όλοι.


03 Ιαν 2013 - 14:00
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 262
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ"

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


03 Ιαν 2013 - 16:58
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 631
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ"
Ηλία χαιρετώ κι εύχομαι ότι καλύτερο για τον Νέο χρόνο.
Θα μου επιτρέψεις να παρατηρήσω ότι δεν είμαι "φωτισμένος" αλλά ίσως περισσότερο διαβασμένος, κάτι που έχει να κάνει με τον διαθέσιμο, αλλά με τίμημα χρόνο μου....
Δεν θα έλεγα ότι είσαι "full λάθος"...Χωρίς να ξέρεις ακολούθησε μία "νεοτερίστικη" τεχνική που εφαρμόσθηκε σε πραγματικό σκάφος...
Οπότε, είτε μπορείς να συνεχίσεις το μοντέλο σου έτσι, είτε να προσπαθήσεις να το "διορθώσεις", είτε να το αφήσεις στην άκρη για μελλοντική χρήση, (αντιλαμβάνομαι ότι είσαι σε θέση να το κάνεις.!) και να ξεκινήσεις έναν περισσότερο παραδοσιακό Βαρκαλά....
Εμείς θα είμαστε εδώ σε κάθε σου απόφαση.
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


03 Ιαν 2013 - 17:59
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35
Δημοσ.: 40
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ"
Καλησπέρα σας

Σας στέλνω φωτο που υποσχέθηκα, για να δείτε τι γίνετε.
Θανάση εγώ λέω να συνεχίσω να δουλεύω τη βάρκα έτσι όπως είναι (γιατί φαντάζομαι ότι θα κάνω και άλλα λάθη στη συνέχεια) και να ετοιμαστώ για έναν περισσότερο παραδοσιακό Βαρκαλά (λες και διάβασες τη σκέψη μου :idea: )
Έχω αγοράσει την κορδέλα Einhell για λεπτομερή κοψίματα στην καρίνα στα ποδοστάματα και τους νομείς (αυτά εδώ τα έχω κόψει με κανονική σέγα και λάμα για σίδερο και είναι θεόστραβα) και φυσικά θα πάω να αγοράσω ξύλο πεύκο (το εσωτερικό θα είναι εμφανές) δεν θέλω να το φτιάξω από κόντρα πλακέ. . .
Φίλε yapanta τι βλέπεις από τις φωτο ? (εγώ λέω την καταφραή να την ονομάσω κατφρακουπαστή) το όνομα σου πιο είναι . . .?
Ξέχασα το ρητό. . . Ο Ψαρός καραβομαραγκός στο Πέραμα έλεγε στον πατέρα μου όταν έφτιαχνε το καΐκι που είχαμε και είχε φτάσει στο σημείο να μπει η καταφραή ‘’ Καπετάνιε το μπαξίσι η καταφραή να κλείσει"
Τα λέμε . . .


Συνημμένα:
P1000683.jpg
P1000683.jpg [ 39.3 KiB | 55841 προβολές ]
P1000682.jpg
P1000682.jpg [ 37.02 KiB | 55841 προβολές ]
P1000670.jpg
P1000670.jpg [ 38.93 KiB | 55841 προβολές ]
P1000680.jpg
P1000680.jpg [ 51.97 KiB | 55841 προβολές ]
03 Ιαν 2013 - 23:47
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 631
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ"
Ηλία χαιρετώ.
Αν ήμουν στην θέση σου, ίσως επέλεγα να χαλάσω ότι δεν είναι "σωστό" και να το συνεχίσω καλύτερα.
Αλλά δεν θα ήθελα να σε κατευθύνω σε όποια απόφαση...εσύ ξέρεις καλύτερα τι πρέπει-θέλεις να κάνεις.
Απο τις φωτο που βλέπω δεν θα έλεγα ότι η καταφραή είναι ψηλά, αλλά ότι είναι εκεί που σε οδήγησε ο τρόπος που προχώρησες με το πέτσωμα...
Θεωρώ ότι κάποια στιγμή κι ενώ είχες ξεκινήσει το πέτσωμα απο επάνω, το σταμάτησες (δεν ξέρω-βλέπω γιατί? στο σημείο που σταματά) και συνέχισες από κάτω μέχρι το τελείωμα...
Σταματάμε να προσθέτουμε σειρές μαδεριών απο επάνω, όταν πλέον τα μαδέρια, λόγω καμπυλότητας της γάστρας, δεν μπορούν να συναντήσουν τα ποδοστάματα.
Εκτιμώ ότι μπορούσες να προσθέσεις ακόμα σειρές μαδεριών απο επάνω, πρίν σταματήσεις για να συνεχίσεις απο κάτω και βέβαια τότε η καταφραή θα βρισκόταν χαμηλότερα...
Το πέτσωμα δείχνει πολύ καλή δουλειά όχι μόνο στα σόκορα των μαδεριών αλλά και στα τουρέλο και καβαλάρη.
Νομίζω "τόχεις το θέμα"... :!:
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


04 Ιαν 2013 - 02:18
Προφίλ WWW
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 262
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ"
Καλημέρα Ηλία.
Καταρχήν να με συγχωρείς που δεν σου έχω αναφέρει το όνομά μου και κυκλοφορώ ακόμη με το καλλιτεχνικό μου ψευδώνυμο... :D Επειδή σε άλλες συζητήσεις το έχω "αποκαλύψει" :D και αρκετοί φίλοι ήδη το γνωρίζουν, ξεχνιέμαι μερικές φορές... :oops:
Γιάννης λοιπόν το όνομά μου.

Τώρα όσον αφορά στην καταφραή, επιβεβαιώνομαι και από το Θανάση οτι δεν είναι "κατφρακουπαστή" όπως λές. Υπερβάλεις και πάλι αλλά το προσπερνώ διότι αυτό το χαρακτηριστικό στους ανθρώπους, φανερώνει αυστηρή αυτοκριτική με αποτέλεσμα πάντα τη συνεχή βελτίωσή τους.
Συμφωνώ να προχωρήσεις έτσι, εξάλλου μία χαρά τα πάς. Μπράβο σου. Αναμένουμε συνέχεια και είμαστε (όπως άλλωστε το γνωρίζεις ήδη) στη διάθεσή σου.

Φιλικά... και όπως πάντα
yapanta
(Γιάννης) ;)

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


04 Ιαν 2013 - 12:57
Προφίλ
Μέλος

Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35
Δημοσ.: 40
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ"
καλησπέρα . . . Θανάση - Γιάννη

γρήγορα 2 φ/ες γιατί δεν έχω χρόνο


Συνημμένα:
P1000703s.jpg
P1000703s.jpg [ 32.1 KiB | 55817 προβολές ]
P1000700s.jpg
P1000700s.jpg [ 31.61 KiB | 55817 προβολές ]
05 Ιαν 2013 - 22:48
Προφίλ
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 262
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ"
Ηλία έχω μπροστά μου μία πολύ καλή εικόνα κατασκευής γάστρας. Ίσως, επειδή δεν μπορώ να διακρίνω καλά λόγω μικρής ανάλυσης της φωτογραφίας, να χρειάζεται κάποιο τρίψιμο για να καλυφθούν κάποια μικρά εξογκώματα. Έχεις πρόθεση να το στοκάρεις.. ή να βαφθεί; Θα σου πρότεινα να βάψεις έως τα ίσαλα και στη συνέχεια μέχρι την κουπαστή να το αφήσεις να φαίνεται το πέτσωμα (αφού το σκουρίνεις κομμάτι πρωτα) :)
Παράλληλα, εκτιμώ και θα συμφωνήσω με το Θανάση οτι θα πρέπει να συνεχίσεις το πέτσωμα και χαμηλά πάνω στον σκορπιό.
Τα λέμε

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


07 Ιαν 2013 - 15:52
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 631
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ"
Χαιρετώ.
Εγώ πάλι βλέπω ότι λόγω του νεοτερισμού στον σκορπιό, έχουν αλλοιωθεί οι τελευταίοι (πρός την πρύμνη) νομείς.
Τερματίζοντας (οι νομείς) επάνω στον σκορπιό, δεν εκτείνονται όσο θα έπρεπε πρός την καρίνα, με αποτέλεσμα το μοντέλο να δείχνει πολύ "στελάδο" για Βαρκαλάς. Θα έλεγα δε ότι μοιάζει με Καραβόσκαρο...
Ρίξε μια ματιά στο σχέδιο για να θα δείς πως εξελίσσεται ο νομέας Νο1 μέχρι την καρίνα, πράγμα που δεν έγινε στο μοντέλο και γι' αυτό δείχνει "άδειο" στην πρύμνη.
Πρόσεξε το σε καποιον επόμενο Βαρκαλά...
Thx


Συνημμένα:
VARKALAS-3.jpg
VARKALAS-3.jpg [ 33.45 KiB | 55796 προβολές ]

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.
07 Ιαν 2013 - 21:19
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35
Δημοσ.: 40
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ"
Χρόνια πολλά Γιάννη να χαίρεσαι τη γιορτή σου και ότι επιθυμείς
Καλησπέρα φίλε Θανάση

Λοιπόν θα σας πω τι σκέφτομαι και πρόκειται να κάνω :!: .
α. Όπως έχουμε πει και πιο πάνω το μοντέλο από αρχής ξεκίνησε λάθος (προφανώς λόγω απειρίας μου). Μπορώ να πω όμως ότι έχω διδαχθεί αρκετά από τα λάθη που έχω κάνει σε αυτή τη βάρκα και με διορθώνετε για να μην τα κάνω και στην επόμενη. Ο Θανάσης λόγω εμπειρίας παρατηρεί πράγματα που εγώ δεν μπορώ να δω και πολύ σωστά με διορθώνει.
Θα συνεχίσω να το φτιάχνω (πρόστεγο, πάγκους, άλμπουρο κτλ γιατί νομίζω ότι θα κάνω και αλλά λάθη που δεν πρέπει να γίνουν στο επόμενο) και επειδή είναι και το πρώτο μοντέλο που έφτιαξα θα το βάψω και θα το αφήσω σε μια άκρη και δεν θα μπω σε μεγάλες λεπτομέρειες (δεν ξέρω αν συμφωνείτε . . .).

β. Έχω είδη ξεκινήσει και μαζεύω όλες τις πληροφορίες – φωτογραφίες (μέσα από τι συζήτηση που έχουμε από Internet βιβλία κτλ) σε ένα φάκελο για τον παραδοσιακό Βαρκαλά και τις μελετώ καθημερινώς. Σήμερα μόλις έκανα δοκιμαστικό από το σχέδιο που μου είχες στείλει. Το έχω τροποποιήσει λιγάκι αν έχω κάτι λάθος μου το επισημαίνετε.
Παρατήρησα ότι η καρίνα στο σχέδιο από την πάνω μεριά δεν είναι ευθεία γιατι;
(εγω στο σχέδιο που θα δείτε την ίσιωσα είναι λάθος;) έχω σχεδιάσει 21 νομείς. Είναι εντάξει;
Αν δεν φαίνεται καλά λόγω μικρής φωτο, Γιάννη στείλε το email σου για να στη στείλω σε αυτό . Θανάση το δικό σου το έχω . . .
Βρήκα περισσευούμενα σανίδια από τα πατώματα του σπιτιού και είναι ξύλο ΙΡΟΚΟ τι λέτε να τσιμπήσω ένα για καρίνα ποδοστάματα;
Αν νομίζετε ότι πρέπει να γνωρίζω μερικά πράγματα για το ξεκίνημα του νέου Βαρκαλά μην γίνει κανένα λάθος περιμένω να μου τα πείτε.
Και μια ακόμα ερώτηση: στα πραγματικά σκαριά οι έδρες τον νομέων είναι ξεχωριστό κομμάτι από την καρένα η δημιουργούνται επάνω στην καρένα (όσες φωτο και να έχω δει δεν το έχω καταλάβει);

Ευχαριστώ πολύ και τα λέμε σύντομα


Συνημμένα:
Varkalas1.jpg
Varkalas1.jpg [ 44.07 KiB | 55793 προβολές ]
Varkalas2.jpg
Varkalas2.jpg [ 47.93 KiB | 55793 προβολές ]
08 Ιαν 2013 - 00:25
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 631
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ"
Ηλία χαιρετώ.
α. Το πρώτο σου ερώτημα ομολογώ πως εγώ δεν ξέρω να το απαντήσω…
Υπάρχουν όμως μερικά που λέγονται και νομίζω πως θα μπορούσαν να σε οδηγήσουν σε μία απόφαση: «Δεν χρειάζεται να πάθεις για να μάθεις» και « Ο έξυπνος μαθαίνει από τα λάθη των άλλων». Με το δεύτερο αντιλαμβάνεσαι ότι δεν υπονοώ τίποτε, αλλά παραθέτω και τα δύο θέλοντας να επισημάνω και πάλι, ότι το να συνεχίσεις κάτι «καταδικασμένο» μάλλον δεν έχει νόημα, αλλά βέβαια παραμένει σεβαστή προσωπική επιλογή.
Εγώ θα πρότεινα και για να αποφύγεις χάσιμο χρόνου και κόπου (εκτός κι αν δεν σε πειράζει…) να ξεκινήσεις το «κανονικό» Βαρκαλά και όπου κάτι δεν γνωρίζεις, να το ψάχνεις πολύ ή να μας ρωτάς, πριν το κατασκευάσεις….
β. Δεν μπορώ να καταλάβω τι εννοείς «η καρίνα δεν είναι ίσια από την επάνω μεριά».
Ανάμεσα στα δύο σχέδια που παραθέτεις η μόνη διαφορά που βλέπω είναι το εσωτρόπι και τα άλλα κατασκευαστικά στοιχεία (ακράπι-σκορπιός). Αν δεν απαντώ, γίνε πιο συγκεκριμένος
γ. Για το ξύλο ΙΡΟΚΟ ρίξε μια ματιά εδώ http://www.woodman.gr/el/thetechnical/59-iroko
Η δική μου γνώμη είναi: ότι μπορείς να δουλέψεις ανέξοδα, δούλεψε το…
δ. Αυτά που πρέπει να γνωρίζεις πρίν ξεκινήσεις και όχι μόνο τον Βαρκαλά είναι αρκετά, αλλά κανείς δεν θα ξεκίναγε ένα μοντέλο, αν περίμενε τα μάθει όλα από πρίν…Είμαστε εδώ για να ρωτάς κάθε φορά που δεν μπορείς από μόνος σου να βρείς απάντηση.
ε. Οι έδρες των νομέων είναι ξεχωριστά κομμάτια που προσαρμόζονται αρχικά-κατά προτεραιότητα επάνω στην καρίνα και στην συνέχεια επάνω τους προσαρμόζονται τα υπόλοιπα τμήματα των νομέων. Δες σκίτσο.
Τα λέμε
Thx


Συνημμένα:
image01.jpg
image01.jpg [ 20.97 KiB | 55790 προβολές ]

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.
08 Ιαν 2013 - 09:02
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35
Δημοσ.: 40
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ"
Καλημέρα Θανάση

Ίσως μερικές φορές αυτό που θέλω να πω δεν το γραφώ σωστά με αποτέλεσμα να μην γίνετε κατανοητό.
Την απορία για την καρίνα θα την δεις στο σχέδιο. (στη μέση είναι ψιλότερη από ότι στα άκρα).
Στα παραπάνω σχεδία έχεις να παρατηρήσεις κάτι (είναι οκ να το ξεκινήσω έτσι).
Για τις ‘’έδρες’’ ήθελα να πω αν οι νομείς πατάνε επάνω στην καρίνα ή υπάρχει κάτι πρόσθετο, όπως θα δεις στις φωτο (όχι το εσωτρόπι το οποίο μπαίνει πάνω από τους νομείς)
Κάτι ακόμη (Τρεχαντήρι με καρίνα μήκους 10 μέτρων, η διατομή των νομέων έπρεπε να είναι 14Χ9 cm) και για να το περιγράψω με αστείο τρόπο
Το 14Χ9 cm σημαίνει 14cm είναι το ύψος δηλαδή πάνω κάτω και το 9cm σημαίνει το πάχος δηλαδή πλώρη πρύμη.

Ευχαριστώ


Συνημμένα:
Varkalas3.jpg
Varkalas3.jpg [ 32.3 KiB | 55778 προβολές ]
Ydraikos-Barkalas11.jpg
Ydraikos-Barkalas11.jpg [ 44.57 KiB | 55778 προβολές ]
Koursaros0511.jpg
Koursaros0511.jpg [ 52.29 KiB | 55780 προβολές ]
Koursaros0502.jpg
Koursaros0502.jpg [ 53.43 KiB | 55780 προβολές ]
HydraVarkalas_New18.jpg
HydraVarkalas_New18.jpg [ 41.52 KiB | 55781 προβολές ]
08 Ιαν 2013 - 14:07
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 631
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ"
Χαιρετώ.
Ηλία όπως θα έχεις προσέξει στο σχέδιο, η πλάγια όψη του σκάφους δεν είναι οριζόντια καθώς επίσης και οι προσόψεις πλώρης-πρύμνης βρίσκονται με διαφορά ύψους.
Αυτό συμβαίνει για να τονιστεί η "διαφορά βυθίσματος" μεταξύ πλώρης πρύμνης και ο τρόπος πλεύσης του σκάφους χωρίς φορτίο.
Αυτό που βλέπεις στην μέση της πλάγια όψης δεν είναι κατασκευαστική λεπτομέρεια (υψηλότερη καρίνα) αλλά παραδοχή για να εναρμονιστεί η πλάγια όψη με τις προσόψεις. Η καρίνα σε όλο της το μήκος έχει το ίδιο ύψος.
Όπως σωστά λές οι έδρες πατάνε απάνω στην καρίνα χωρίς ενδιάμεσα, αν και κάπου διάβασα (αλλά δεν θυμάμαι) ότι για να μην πειραχθεί η καρίνα, μπορούσε να προστεθεί και ένα επιπλέον μαδέρι στο οποίο διαμορφώνονταν οι θέσεις (τομές) των εδρών .
Ρίξε μια ματιά και στο παρακάτω Link: http://www.faneromeni.gr/gr/pages/view/allagikarenas/
Τα σχέδια είναι εντάξει.
Αυτό με την διατομή των νομέων του Τρεχαντηριού λυπάμαι δεν το κατάλαβα...
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


08 Ιαν 2013 - 19:53
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35
Δημοσ.: 40
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ"
Καλησπέρα Θανάση

Ωραίο το link για την καρίνα αλλά και γενικότερα.
Αν δεις το email σου 5/12/2012 7:59 μμ θα καταλάβεις την ερώτηση. . .

Για 60cm ολικό μήκος το πάχος καρίνας και των νομέων πως υπολογίζετε;
Κατά την βιβλιογραφία σε ένα πραγματικό τρεχαντήρι μήκους 8-10 μέτρων η καρίνα είχε 7-8,5cm πάχος και 19-20 cm ύψος. Και σε ένα Τρεχαντήρι με καρίνα μήκους 10 μέτρων, η διατομή των νομέων έπρεπε να είναι 14Χ9 cm. Αυτό όμως ήταν και θέμα επιλογών ιδιοκτήτη.
δεν κατάλαβα πιο είναι το 14 και πιο το 9 δες και φωτο.
:D (μαλλον έχω πρόβλημα να διατυπώσω τη σκέψη μου) :D

Ευχαριστώ


Συνημμένα:
image01.jpg
image01.jpg [ 27.8 KiB | 55770 προβολές ]
08 Ιαν 2013 - 23:40
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 631
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ"
Ηλία δεν ξέρω, αλλά εκτιμώ πως έχεις το βιβλίο "Ελληνική Παραδοσιακή Ναυπηγική" το οποίο χωρίς ν' αποτελεί διαφήμιση, το θεωρώ απαραίτητο για κάποιον που αποφασίζει ν' ασχοληθεί με Ελληνικό ναυτομοντελισμό.
Εκεί λοιπόν μπορείς να δείς (και σε πίνακες) τις διαστάσεις για διάφορα κατασκευαστικά στοιχεία που προτείνονται και εχρησιμοποιούντο απο διάφορους καραβομαραγκούς.
_Ο υπολογισμός και η αναγωγή σε κλίμακα, δεν είναι κάτι απλοποιημένο-σταθερό και δεν είναι και ο σκοπός του forum...
_Αυτό που δεν κατάλαβα στο παράδειγμα του Τρεχαντηριού, δεν είναι οι διαστάσεις των νομέων, αλλά πως συνδιάζεται με το "και για να το περιγράψω με αστείο τρόπο" όπως γράφεις. (?)
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


09 Ιαν 2013 - 08:26
Προφίλ WWW
Μέλος

Εγγραφη: 11 Δεκ 2012 - 13:35
Δημοσ.: 40
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ"
Καλημέρα Θανάση

Το βιβλίο όντως υπάρχει ανήκει όμως στον ξάδερφο μου. Το είχα αγοράσει εγώ (για να μην έρχεται από το νησί) του έριξα μια γρήγορη ματιά και του το έστειλα. Αφού βγάλει κάτι σχεδία που θέλει για να φτιάξει ένα σιδερένιο μισομόδελο, θα μου το στείλει πίσω.
Κάνω λίγο υπομονή για να μην κάνω έξοδα να το αγοράσω και εγώ αφού υπάρχει. Φαντάζομαι ότι θα λυθούν αρκετές απορίες.
(Χωρίς λόγο απλό αστείο, μιας και δεν διατυπώνω σωστά αυτά που θέλω να πω).
Αν όλα πάνε καλά την Κυριακή θα ξεκινήσω το καινούργιο έργο.

Ευχαριστώ


10 Ιαν 2013 - 11:31
Προφίλ
Γενικός Συντονιστής
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 22:24
Δημοσ.: 631
Τοποθεσια: Βόλος
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ"
"Αν όλα πάνε καλά, την Κυριακή θα ξεκινήσω το καινούργιο έργο"
Ελπίζω ότι θα ήμαστε ακόμα εδώ... ;)
Thx

_________________
There are no good or bad modelmakers.There are more or less expirienced.


10 Ιαν 2013 - 18:36
Προφίλ WWW
Μέλος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: 10 Φεβ 2009 - 15:18
Δημοσ.: 262
Απάντηση με παράθεση
Δημοσίευση Re: Μικρός Βαρκαλάς "ΕΛΠΙΣ"
Χαιρετώ την παρέα και την επικοδομητική συζήτησή της.
Ηλία καταρχήν σε ευχαριστώ (αν και με καθυστέρηση) για τις ευχές σου. Να είσαι καλά. Παράλληλα να ξέρεις οτι μηνύματα μαιλ λαμβάνω στη διεύθυνση naftotopos@gmail.com

Αναφορικά τώρα με το βαρκαλά σου, δεν θα ήθελα να σου δημιουργήσω περεταίρω σύγχιση ή να σου αλλάξω άποψη, αλλά έχω μία μικρή διαφοροποιημένη γνώμη σχετικά με τη συνέχιση της κατασκευής της ή όχι.
Ανεξάρτητα με το νεοτερίστικο σχεδιασμό της που αναφέρει ο Θανάσης, μοντελιστικά θα μπορούσες πιστεύω να το αντιμετωπίσεις με τον τρόπο που σου παρουσιάζω επανω στην φωτογραφία του μοντέλου σου και εξηγώ και περιγραφικά παρακάτω. Εξάλλου όπως παρατηρώ και στη δεύτερη φωτογραφία που επισυνάπτω του ΝΑΥΤΙΛΟΣ, υπήρξε και εκεί μία περίπου παρόμοια κατάσταση.
Δεν ισχυρίζομαι οτι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το μοντέλο σου, αλλά εκτιμώ οτι έως ένα βαθμό μπορεί μοντελιστικά να "καλυφθεί".
Προσωπικά θα διαμόρφωνα - χάραζα κατάλληλα με κάποιο κοπτάκι τις νοητές γραμμές του πετσώματος στο ελεύθερο μέρος του πρυμνιού ποδοστάματος και στη συνέχεια μετά και το βάψιμο της γάστρας κάτω από τα ίσαλα δεν θα είναι διακριτή η παρατυπία.
Εάν τώρα έχεις ήδη αποφασίσεις να ξεκινήσεις κάποιο καινούριο, καλή αρχή και εμείς εδώ είμαστε.
Τα λέμε.


Συνημμένα:
naytilos.jpg
naytilos.jpg [ 43.13 KiB | 55718 προβολές ]
P1000680.jpg
P1000680.jpg [ 47.82 KiB | 55718 προβολές ]

_________________
...με εκτίμηση όπως πάντα και για πάντα


Τελευταία επεξεργασία απο yapanta την 21 Ιαν 2013 - 09:59, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.

19 Ιαν 2013 - 20:25
Προφίλ
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Απάντηση στο θέμα   [ 48 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2  Επόμενο

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.


Μετάφραση Γιάννης Ορφανίδης