Παραδοσιακή ναυπηγική

Καραβόσκαρο με ιστιοφορία «Λόβερ»

Αντίγραφο παραδοσιακού Καραβόσκαρου με ιστιοφορία «Λόβερ με σταύρωση» ('Top sail schooner'). Κατασκευασμένο από ξύλο οξιάς, εξολοκλήρου στο χέρι (from scratch) καθώς και όλα τα εξαρτήματά του (καβίλιες, μπιγότες, μακαράδες, άγκυρα, φορτίο). Χρόνος κατασκευής 530 ώρες. Το σχέδιο της γάστρας είναι βασισμένο σε καραβόσκαρο της εποχής του μεσοπολέμου. (Ελληνική Παραδοσιακή Ναυπηγική - Κ. Δαμιανίδης

Νάβα - Μεγάλο τρίστηλο εμπορικό ιστιοφόρο

Μεγάλο τρίστηλο εμπορικό ιστιοφόρο. Το μήκος αυτών των σκαφών έφθανε τα 50 μέτρα ενώ το εκτόπισμα ήταν από 500 μέχρι και τους 800 τόνους.

Μικρή βάρκα παπαδιά

Ομοίωμα μικρής παραδοσιακής ξύλινης βάρκας παπαδιά (με καθρέπτη στην πρύμνη).

Τσερνικοπέραμα με ιστιοφορία Κέρκουρος (Κότερο ή Μπούμα και φλόκο)

Ομοίωμα παραδοσιακού Τσερνικοπεράματος με ιστιοφορία : Κέρκουρος (Κότερο ή Μπούμα και φλόκο).

Η κατασκευή ακολούθησε το σχέδιο των γραμμών του Τσερνικοπεράματος «Σελήνη»  και όπως αποτυπώνεται στο βιβλίο Ελληνική Παραδοσιακή Ναυπηγική του Κ. Δαμιανίδη (σελ 58).

Το Πέραμα "ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ"

Αντίγραφο του παραδοσιακού σκάφους "Ευαγγελίστρια", ένα Πέραμα που κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο των αδελφών Μαυρίκου στη Σύρο το 1940. Το σκάφος αποκαταστάθηκε το 1988 από το Ναυτικό Μουσείο Αιγαίου. To μοντέλο κινείται με τηλεκατεύθυνση.

Πέραμα με ιστιοφορία Μπρατσέρα

Αντίγραφο παραδοσιακού σκάφους τύπου «Πέραμα» με ιστιοφορία Μπρατσέρας. Οι φωτογραφίες προέρχονται από την έκθεση μοντέλων ελληνικών παραδοσιακών σκαριών που διοργανώθηκε στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδας το Ιούλιο του 2008.

Πέραμα 'Ελένη Π' με Μπούμα

Ακριβές αντίγραφο του παραδοσιακού εμπορικού Περάματος 'ΕΛΕΝΗ Π. ΝΥ 167' που κατασκευάστηκε το 1951 στη Σκιάθο και ανήκει πλέον στο Ιστορικό Αρχείο, Μουσείο Ύδρας. Η αποτύπωσή και μελέτη αποκατάστασης έγινε από το αρχιτεκτονικό γραφείο «Κ. Δαμιανίδης & Συνεργάτες». 

Πέραμα με ιστιοφορία «Λόβερ» χωρίς σταύρωση

Ομοίωμα παραδοσιακού Περάματος με ιστιοφορία «Λόβερ». Κατασκευασμένο από ξύλο οξιάς, εξολοκλήρου στο χέρι (from scratch) καθώς και όλα τα εξαρτήματά του (καβίλιες, μακαράδες, άγκυρα). Χρόνος κατασκευής 358 ώρες.

Πέραμα με ιστιοφορία 'Λόβερο'

Αντίγραφο Περάματος με ιστιοφορία Λόβερο.Οι φωτογραφίες προέρχονται από την έκθεση μοντέλων ελληνικών παραδοσιακών σκαριών που διοργανώθηκε από το Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδας, στο πλαίσιο της ναυτικής εβδομάδας το έτος 2006.

Πέραμα "Φανερωμένη"

Το Πέραμα που παρουσιάζεται, σκαρί στην πραγματικότητα περίπου 13,5 μέτρα, αποτελεί αντίγραφο/ομοίωμα του Περάματος 'Φανερωμένη' που ναυπηγήθηκε στη Σκιάθο το 1945 από το ναυπηγό Μυτιληναίο και αποκαταστάθηκε στο ναυπηγείο του Πάχου Παπαστεφάνου.

Το Περαματάκι Μανάβρα

Μοντέλο τοπικής παραδοσιακής βάρκας μήκους 7,20 μ. από τη Μυτιλήνη. Το μοντέλο βασίστηκε στις κατασκευαστικές γραμμές του περαματάκι Μανάβρα στη σκάλα Ερεσσού που κατέγραψε ο Δημήτριος Μάρας.

Περαματάκι με Λατίνι

Αντίγραφο τοπικού σκαριού από τη Μυτιλήνη. Περαματάκι με ιστιοφορία απλής μορφής Λατίνι. Κατασκευασμένο από ξύλο οξιάς, και αμπούρας εξολοκλήρου στο χέρι (from scratch) καθώς και όλος ο εξοπλισμός του (παραγάδια,πετρελαιόλαμπα,τεσσαροχάλι, καμάκι, αλιεύματα). Η κατασκευή των νομέων του περιλαμβάνει έδρες και σκαρμούς. 

Σαΐτα ή Σαϊτιά ή Saettia

Το μοντέλο που παρουσιάζεται αποτελεί μία κατακευαστική προσέγγιση Σαΐτας. Οι Σαϊτιές ή Σαΐτες ήταν ένας τύπος λατινάδικου και διέφεραν διότι είχαν στο πλωριό κατάρτι σταυρώσεις. Μερικοί συγγραφείς τη θεωρούν μάλιστα ως μία παραλλαγή του βρικιού. Στην αρχή ξεκίνησαν ως κωπήλατα σκάφη και ήσαν πολύ γρήγορα. Στα Μικρασιατικά παράλια τις έλεγαν σάικες και τις μεγάλες, σαν καράβια που ήταν, καραβοσαϊτιές ή καραβοσαίτες.

Παραδοσιακή Σακολέβα

Αντίγραφο παραδοσιακού μικρού ιστιοφόρου σκάφους που κατασκευαζόταν στην Ελλάδα από τα τέλη του 18ου και κατά το 19ο αιώνα. Το μοντέλο είναι βασισμένο στα σχέδια του A.Paris από το βιβλίο του Souvenirs de marine conserves.

Παραδοσιακή Σακολέβα

Αντίγραφο παραδοσιακού ιστιοφόρου σκάφους που έπλεε στο Αιγαίο από τα τέλη του 18ου και κατά τον 19ο αιώνα. Η σημαία αποτελεί την Γραικοθωμανική παντίερα κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας.

Γρυποκάϊκο απο τα Πριγκηπόνησσα ή Μπές τσιφτές

«Μπές τσιφτές» - «καπεταναίοι» - «παλατζήδες» - «χαμνατζήδες» - «ντουρούκια» - «μπαλουχανάς», ονόματα πρωτάκουστα, παράξενα, ξενικά, φερμένα από το παρελθόν. Τότε που στην Ανατολική πλευρά του Αιγαίου, οι Έλληνες ψαράδες στήριζαν με την αλιεία την οικογένεια και τον τόπο τους. Τότε, που η συνεργασία ανθρώπων και σκαφών, αν και επιτακτική, γίνονταν με «μπέσα». Τότε που το κάθε σκάφος δεν ήταν μόνο ένα εργαλείο, αλλά είχε μέρος στον σεβασμό.

Σαντάλα Μαρμαρά

Μοντέλο κωπήλατης ψαράδικης βάρκας της Θάλασσας του Μαρμαρά (Σαντάλα) με 7 ζεύγη κουπιών και χωρίς πανιά. Η ιστορία και η παράδοση των κατοίκων του Νέου Μαρμαρά στη Χαλκιδική αναφέρει οτι η βάρκα Σαντάλα προπορευόταν της ψαράδικης πομπής στο νησί Μαρμαράς στη Μικρά Ασία.

Σαντάλα Μαρμαρά

Αντίγραφο Σαντάλας, κωπήλατου πλοίου από τον Μαρμαρά που φτιαχνόταν από Έλληνες ναυπηγούς κατά τον 18ο - 19ο αιώνα.

Συμιακή Σκάφη

Ομοίωμα παραδοσιακού σπογγαλιευτικού σκάφους από τη Σύμη. Το μοντέλο φέρει μισολάτινομε σταυρώσεις και φλόκους, που συνήθιζαν να αρματώνουν τις σκάφες στις αρχές του 1900. Το μισολάτινο, έναντι της προγενέστερης σακκολέβας προσφέρει καλύτερη ικανότητα χειρισμού αλλά και ικανότητα πλεύσης στα όρτσα. Τα τετράγωνα πανιά βοηθούσαν τις άπνοιες και στα πρίμα.

Συμιακή Σκάφη

Αντίγραφο παραδοσιακού σπογγαλιευτικού σκάφους από τη Σύμη. Το μοντέλο είναι κατασκευασμένο από ξύλο οξιάς, εξολοκλήρου στο χέρι (from scratch) καθώς και όλα τα εξαρτήματά του (φανάρια, άγκυρα, καλάθια, κουβάς, καμάκι κ.λ.π.) Χρόνος κατασκευής 352 ώρες.

Σμυρναίϊκη Γαίτα

Ομοίωμα παραδοσιακής κωπήλατης Σμυρναίϊκης Γαίτας. Η ναυπήγηση του μοντέλου έγινε με τη βοήθεια νάυαθρου, από 35 νομείς ξύλου καστανιάς, διαστάσεων 1,5 Χ 3 χιλιοστά.

Τράτα αλιευτική κωπήλατη "ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ψ."

Ομοίωμα παραδοσιακής αλιευτική κωπήλατης τράτας. Περιλαμβάνει 7 ζεύγη κουπιά, σε 6 πάγκους και ένα ζευγάρι στην κουβέρτα της πλώρης.

Τράτα Κωπήλατη με 2 Λατίνια

Ομοίωμα παραδοσιακής κωπήλατης τράτας με 2 λατίνια. Περιλαμβάνει 7 ζεύγη κουπιά, σε 6 πάγκους και ένα ζευγάρι στην κουβέρτα της πλώρης. 

Τράτα κωπήλατη αλιευτική

Αντίγραφο αλιευτικής κωπήλατης τράτας. Το μοντέλο που παρουσιάζεται προέρχεται από την έκθεση μοντέλων ελληνικών παραδοσιακών σκαριών που διοργανώθηκε στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδας το Σεπτέμβριο του 2004.

Τράτα Κωπήλατη με Λατίνι

Αντίγραφο παραδοσιακής κωπήλατης τράτας με λατίνι. Περιλαμβάνει 5 σειρές κουπια.

Τράτα Κωπήλατη με Λατίνι

Αντίγραφο παραδοσιακής κωπήλατης τράτας με λατίνι. Περιλαμβάνει 5 σειρές κουπια.

Τράτα Κωπήλατη με Λατίνι

Αντίγραφο παραδοσιακής κωπήλατης τράτας με λατίνι. Περιλαμβάνει 5 σειρές κουπια. Οι φωτογραφίες έχουν παρθεί από την έκθεση μοντέλων ελληνικών παραδοσιακών σκαριών που διοργανώθηκε στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδας το Ιούνιο του 2006.

Τράτα Κωπήλατη με Λατίνι

Αντίγραφο παραδοσιακής κωπήλατης τράτας με λατίνι. Περιλαμβάνει 5 σειρές κουπια.

Τρεχαντήρι με ιστιοφορία "Μπρατσέρα"

Ομοίωμα παραδοσιακού τρεχαντηρού με ιστιοφορία Μπρατσέρα (ψάθες και φλόκο). Το σχέδιο των γραμμών του σκάφους είναι από τον Χ. Αθανασίου, όπως χαράχτηκε επάνω σε σανίδα (1,20 Χ 0,20 εκατοστά), το 1945 στην Αλλόνησο. Δημοσιεύτηκε στις "7 ημέρες" της καθημερινής Τόμος ΚΖ.

Τρεχαντήρι με ιστιοφορία "Μπρατσέρα"

Ομοίωμα παραδοσιακού τρεχαντηρού με ιστιοφορία Μπρατσέρα (ψάθες και φλόκους) και ολικό μήκο: 97 cm.

Παραδοσιακό Σκοπελίτικο τρεχαντήρι με ιστιοφορία "Μπομπάρδα"

Ομοίωμα παραδοσιακού τρεχαντηρού από τη Σκόπελο, με ιστιοφορία Μπομπάρδα (σταυρώσεις στο πλωριό και μπούμα στο πρυμνιό κατάρτι). Ολικό μήκος: 83,5 cm

Το Τρεχαντήρι ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑ

Αντίγραφο του παραδοσιακού σκάφους "ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑ", ένα τρεχαντήρι 11,8 μέτρων το οποίο κατασκευάσηκε στα Κατάπολα της Αμοργού από τον καραβομαραγλό Βαζαίο το 1975. Καταστράφηκε στην Αιγιάλη της Αμοργού το 2006, στο βωμό της "ανανέωσης" του αλιευτικού μας στόλου και υπό τη "χορηγεία" της Ευρωπαϊκής Ένωσης. To μοντέλο κινείται με τηλεκατεύθυνση.

Τρεχαντήρι αλιευτικό ΑΓ. ΣΠΥΡΙΔΩΝ

Aντίγραφο παραδοσιακού αλιευτικού τρεχαντηριού μήκους 12 μέτρων, του οποίου η γάστρα σχεδιάστηκε στη Σκιάθο το 1965.

Τρεχαντήρι Μηχανοκίνητο

Αντίγραφο παραδοσιακού αλιευτικού τρεχαντηριού με θαλασσινά χρώματα. Η γάστρα του μοντέλου αποτελεί ομοίωμα παραδοσιακού αλιευτικού τρεχαντηριού μήκους 12 μέτρων, το οποίο σχεδιάστηκε στη Σκιάθο το 1965. Το μοντέλο δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.

Τρεχαντήρι μικρό

Αντίγραφο μικρού τρεχαντηριού παράκτιας αλιείας. Οι φωτογραφίες έχουν παρθεί από την έκθεση μοντέλων ελληνικών παραδοσιακών σκαριών που διοργανώθηκε στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδας το Σεπτέμβριο του 2004.

Τρεχαντήρι υπό κατασκευή

Διόραμα κατασκευής παραδοσιακού τρεχαντηριού. Οι φωτογραφίες έχουν παρθεί από την έκθεση μοντέλων ελληνικών παραδοσιακών σκαριών που διοργανώθηκε στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδας το Σεπτέμβριο του 2004.

Τρεχαντήρι μικρό αλιευτικό

Αντίγραφο μικρού αλιευτικού παραδοσιακού τρεχαντηριού. Οι φωτογραφίες έχουν παρθεί από την έκθεση μοντέλων ελληνικών παραδοσιακών σκαριών που διοργανώθηκε στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδας το Σεπτέμβριο του 2004.

Τρεχαντήρι με Μπούμα και φλόκους

Αντίγραφο παραδοσιακού σκάφους τύπου 'Τρεχαντήρι' με μπούμα και δύο φλόκους. Οι φωτογραφίες προέρχονται από την έκθεση μοντέλων ελληνικών παραδοσιακών σκαριών που διοργανώθηκε στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδας το Ιούλιο του 2008.

Τρεχαντήρι υπό κατασκευή

Αντίγραφο τρεχαντηριού προς χρήση σκάφους αναψυχής υπο κατασκευή. Οι φωτογραφίες προέρχονται από την έκθεση μοντέλων ελληνικών παραδοσιακών σκαριών που διοργανώθηκε στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδας το Ιούλιο του 2008.

Τρεχαντήρι μηχανοκίνητο με ιστιοφορία Σακολέβα

Αντίγραφο του παραδοσιακού αλιευτικού τρεχαντηριού «Βαγγελιώ» με ιστιοφορία σακολέβα. Οι φωτογραφίες έχουν παρθεί από την έκθεση μοντέλων ελληνικών παραδοσιακών σκαριών που διοργανώθηκε στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδας το Ιούλιο του 2008.

Τρεχαντήρι μηχανοκίνητο με Μπούμα και Φλόκο

Η γάστρα του μοντέλου αποτελεί αντίγραφο παραδοσιακού αλιευτικού τρεχαντηριού μήκους 12 μέτρων, το οποίο σχεδιάστηκε στη Σκιάθο το 1965. Η ιστιοφορία του μοντέλου βασίζεται στην πλέον συνηθισμένη ιστιοφορία των τρεχαντηριών του 19ου αιώνα, με μπούμα και φλόκο, ενώ οι υπερκατασκευές παρουσιάζουν έναν ποιο σύγχρονο σχεδιασμό αλιευτικού σκάφους της τελευταίας δεκαετίας.

Τρεχαντήρι σπoγγαλιευτικό 'Αχταρμάς'

Αντίγραφο παραδοσιακού τρεχαντηριού από τη Νέα Κούταλη Λέσβου, κατασκευασμένο ειδικά για σπογγαλιεία (οι λεγόμενοι αχταρμάδες ή μηχανοκάικα). Οι φωτογραφίες έχουν παρθεί από την έκθεση μοντέλων ελληνικών παραδοσιακών σκαριών που διοργανώθηκε στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδας το Σεπτέμβριο του 2004.

Τρεχαντήρι μικρό με Λατίνι και φλόκο

Αντίγραφο μικρού ιστιοφόρου τρεχαντηριού με λατίνι και φλόκο. Οι φωτογραφίες έχουν παρθεί από την έκθεση μοντέλων ελληνικών παραδοσιακών σκαριών που διοργανώθηκε στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδας το Σεπτέμβριο του 2004. 

Τρεχαντήρι με ιστιοφορία «Μπρατσέρα»

Ομοίωμα παραδοσιακού τρεχαντηριού με ιστιοφορία «Μπρατσέρα». Κατασκευασμένο από ξύλο οξιάς, εξολοκλήρου στο χέρι (from scratch) καθώς και όλα τα εξαρτήματά του (καβίλιες, τρύοπα, μακαράδες, Φανάρια, άγκυρες) Χρόνος κατασκευής 345 ώρες.

Τσερνίκι με ιστιοφορία «Πέννα»

Μικρό έως και μεσαίο εμπορικό σκάφος, το οποίο το συναντάμε συχνότερα στα ανατολικά κυρίως παράλια του Αγαίου. Αποτελούσε τη ραχοκοκκαλιά του εμπορίου της εποχής και συγκερκιμένα ανάμεσα στα νησιά Μυτιλλήνη, Σάμο, Χίο, αλλά και Κωνσταντινούπολη, Αϊβαλή Σμύρνη κλπ.

Τσερνίκι με ιστιοφορία πένας και φλόκους

Το μοντέλο που παρουσιάζεται, έχει βασιστεί στις φωτογραφίες του Φελίξ Σαρτιό (Felix Sartiaux), στη Φώκαια τον Ιούνιο του 1914, κατά τον πρώτο διωγμό των Ελλήνων.

Τσερνίκι Μυτιλήνης με ιστιοφορία Σακκολέβας

Το μοντέλο αποτελεί ομοίωμα σκάφους από την ναυπηγική παράδοση της Μυτιλήνης και κατατάσσεται στην κατηγορία «Τσερνίκι» (οξύπρυμνο). Το σκάφος κατασκευάζονταν σε διάφορες διαστάσεις- εχρησιμοποιείτο σε κάθε είδους θαλασσινή δραστηριότητα (εμπόριο-αλιεία) κι έφερε ιστιοφορία Λατινιού-μισολάτινου και σακκολέβας.

Τσερνίκι με ιστιοφορία Πέννα (Πανιά μαζεμένα)

Το μοντέλο αποτελεί ομοίωμα σκάφους που αν κι εύκολα κατατάσσεται στην κατηγορία «Τσερνίκι» (οξύπρυμνο) θεωρώ πως γοητεύει με τον ξεχωριστό του χαρακτήρα. 

Τσερνίκι με ιστιοφορία Πέννα

Μοντέλο παραδοσιακού Τσερνικού με ιστιοφορία Πέννα. 

Tο Τσερνίκι ήταν ένα οξύπρυμνο σκάφος με ένα ευθύ κεκλιμένο πλωριό ποδόσταμο.Το όνομά του πιθανόν προέρχεται από το Τουρκικό πλοίο "Tsikirne", ή από ένα πλοίο που χρησιμοποιήθηκε στο Δούναβη και ονομαζόταν "Černík" ή "Cirnik".

Τσερνίκι με ιστιοφορία Σακολέβα και Μετζάνα

Ομοίωμα παραδοσιακού Τσερνικού από τη Μύκονο, με ιστιοφορία "Σακολέβα".

Τσερνίκι με ιστιοφορία «Μισολάτινο»

Το μοντέλο αναπαριστά ένα Τσερνίκι Μυκόνου, με κύριο χαρακτηριστικό την υπερυψωμένη πρύμνη. Για την κατασκευή του μοντέλου έχει χρησιμοποιηθεί ξυλεία οξυάς - abura και είναι κατασκευασμένο από το «μηδέν» (scratch built εκτός από μακαράδες). 

Τσερνίκι με ιστιοφορία Σακολέβα

Αντίγραφο του παραδοσιακού τσερνικιού «Θεόφιλος» με ιστιοφορία σακολέβα. Οι φωτογραφίες προέρχονται από την έκθεση μοντέλων ελληνικών παραδοσιακών σκαριών που διοργανώθηκε στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδας το Ιούλιο του 2008.

Τσερνίκι με ιστιοφορία Σακολέβα

Ομοίωμα παραδοσιακού Τσερνικού με ιστιοφορία «Σακολέβα». Κατασκευασμένο από ξύλο οξιάς, εξολοκλήρου στο χέρι (from scratch) καθώς και όλα τα εξαρτήματά του (καβίλιες, μακαράδες, άγκυρα). Χρόνος κατασκευής 268 ώρες.

Τσερνίκι με ιστιοφορία Μπρατσέρα

Αντίγραφο ιστιοφόρου τσερνικιού με ιστιοφορία Μπρατσέρα.

Τσερνίκι με ιστιοφορία Σακολέβα και Σταύρωση

Αντίγραφο τσερνικιού. Το μοντέλο συμμετείχε στην έκθεση μοντέλων ελληνικών παραδοσιακών σκαριών που διοργανώθηκε από το Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδας, στο πλαίσιο της ναυτικής εβδομάδας το έτος 2006.

Βαρκαλάς, με ιστιοφορία μπούμας και μηχανή

Το μοντέλο που παρουσιάζεται, αναφέρεται σε ένα υπαρκτό καίκι τύπου (Βαρκαλάς) Αγ Γεώργιος Ν.Β.299 - Πατρίδα Ζαγορά, των αφών Γκαγκάκη. Είναι το χρονικό της τελευταίας περιόδου μιας ένδοξης ναυτιλίας του τόπου, η οποία ξεκινά στα χρόνια της Τουρκοκρατίας (με μαρτυρία του 1639) και φθάνει να ολοκληρώνεται κοντά στο 1962. Η ιστιοφορία του καϊκιού περιορίζεται σε μία βοηθητική μπούμα, ενώ ως κύριο μέσο πρόωσης φέρει μηχανή. 

«Ταξιάρχης» Σακολέβα με ιστιοφορία Πέννας

Το μοντέλο αναπαριστά ένα σκάφος Σακολέβας με ιστιοφορία Πέννας, βασισμένο στις πληροφορίες των βιβλίων «Ελ. Παραδοσιακή Ναυπηγική» του Κ. Δαμιανίδη, και «Last days of masts and sails 1925» του Sir Alan Moore καθώς και στο φωτογραφικά αρχείο του naftotopos.gr. 

Βαρκαλάς με ιστιοφορία Μπούμα

Βαρκαλάς με ιστιοφορία Μπούμα

Αντίγραφο πραγματικού Βαρκαλά ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ το οποίο διασώθηκε από καταστροφή στο λιμάνι της Χίου. Το ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ κατασκευάστηκε το 1929 και οι διαστάσεις του είναι 14,4 μέτρα μήκος, 5,12 μέτρα πλάτος και 2,0 μέτρα ύψος. Φωτογραφίες από το πραγματικό σκαρί, παρουσιάζονται στο φωτογραφικό αρχείο. Υλικό κατασκευής γάστρας μοντέλου: πεύκο.

Βαρκαλάς με ιστιοφορία Μπρατσέρα

Αντίγραφο σκάφους μήκους περίπου 17 μέτρων, το οποίο υπήρχε πριν μερικά χρόνια να σαπίζει στα ναυπηγεία Κουπετώρη στην Σαλαμίνα φυσικά μηχανοκίνητο και όχι του 1900. Η ιστιοφορία αποτελείται από δυο «ψάθες» και δυο φλόκους που σύμφωνα με τον κ. Κ. Δαμιανίδη είναι ιστιοφορία μπρατσέρας.

Βαρκαλάς με ιστιοφορία Ραντοψάθι

Αντίγραφο παραδοσιακού Βαρκαλάς με ιστιοφορία «Ραντοψάθι» Κατασκευασμένο από ξύλο οξιάς, εξολοκλήρου στο χέρι (from scratch) καθώς και όλα τα εξαρτήματά του (καβίλιες, μπιγότες, μακαράδες, άγκυρες, αντλία, στρωμάτσα). 

Υποκατηγορίες

naftotopos

Η σύνδεση του ναυτομοντελισμού με τη διατήρηση της ξυλοναυπηγικής μας παράδοσης. Μία συλλογική προσπάθεια, με στόχο την προβολή αυτού του μεγάλου κεφαλαίου του θαλασσινού πολιτισμού μας, μέσα από το διαδίκτυο.

X

Search

Στο naftotopos χρησιμοποιούμε cookies

Χρησιμοποιούμε cookies στο site μας. Μερικά από αυτά είναι υποχρεωτικά για τη λειτουργία του ιστότοπου, αλλά και άλλα που μας βοηθούν να βελτιώσουμε τη λειτουργία του καθώς και τη χρήση του από τους επισκέπτες μας. Μπορείτε να αποφασίσετε εσείς εάν επιθυμείτε την αποθήκευσή τους ή όχι. Παρακαλούμε σημειώστε ότι στην περίπτωση που δεν αποδεχθείτε την αποθήκευση cookies, ενδέχεται ορισμένες λειτουργίες του ιστότοπου να μην λειτουργούν πλήρως ή σωστά.

Διαβάστε περισσότερα στην Πολιτική μας για τα Cookies.